Gå til innhold

Er Wiis pengeboble i ferd med å sprekke? (Wii)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har aldri helt skjønt hvorfor så mange kjøper Wii den er sikkert grei nok underholdning når man har besøk eller har fest og lignende, men synes ærlig talt den ikke virker som noe særlig. Mange av vennene mine har den og det virker som de kjøpt den med en ”fordi den er så billig/kjekt å ha ” holdning. Virker som en del av dem aldri bruker den heller, de kjøpte den brukte den hippig i kanskje en måne så ble de lei. Det blir til at vi en sjelden gang spiller det samme spillet om og om igjen som har vært liggende der i ett år. Det eneste en kompis av meg bruker den hyppig til er guitar hero spillene.

 

Gjør Wii det bra på spill salgstall egentlig?

Lenke til kommentar

Star Wars-spill med fullt fungerende WM+ (WiiMotion Plus) - 1:1 bevegelseskontroll av lightsaberen med andre ord, så skal du se salget skyter fart igjen. :wee:

Jeg spiller for tiden Red Steel og Super Mario Galaxy, som jeg på merkelig vis klarte å ikke skaffe meg fra start. Ellers må jeg vel innrømme at jeg ikke har så mange spill som er utgitt nylig, men det har sikkert vært noe bra. :p

Lenke til kommentar
Personlig er jeg litt overrasket over at den har holdt koken så lenge, Wii har i mine øyne tre store hemsko.

 

1. For få store titler

2. For dårlig hardware (ja, jeg snakker om grafikk, lyd og CPU)

3. For dyr kontra hva du får, du får en 360 endel billigere.

 

AtW

errr hvaforno?

x360 er jo like elendig, har jo ikke HD den heller. Og hørt om mange flere problemer med xbox enn wii.

for dyr? x360 + banjo kazooie til 1799,- på komplett. wii med sports til 1890,- på komplett.

sorry as men 100 kr er ikke så mye å snakke om.

Lenke til kommentar
Personlig er jeg litt overrasket over at den har holdt koken så lenge, Wii har i mine øyne tre store hemsko.

 

1. For få store titler

2. For dårlig hardware (ja, jeg snakker om grafikk, lyd og CPU)

3. For dyr kontra hva du får, du får en 360 endel billigere.

Det er jo kun sett fra en som faktisk allerede har tatt valget sitt.

 

Joda, det kunne vært flere store titler på Wii men den har jo så mange andre fordeler.

 

Hardware og HD er for mange ett "ikketema" da det ikke er en konsoll kun for entusiaster. Nintendos mål var å få de mange til å kjøpe en Wii som ellers ikke ville vurdert en PS3 eller XBox.

 

Nei, man får ikke mer for pengene med en XBox man får noe helt annet og det kan jo ikke sammenlignes direkte.

 

Edit:

Noe annet jeg reagerer på er det bruken av ordet "boble"... hvorfor bruker man det.

 

Er det noen som ikke har vært i en boble er det nettopp Nintendo som til motsetning av Sony og Microsoft har tjent på hver eneste konsoll.

Endret av Nasciboy
Lenke til kommentar

Det største problemet med Wii-en er kontrollene. Det er vanskelig nok for Nintendo selv å få til en meningsfull bruk av dem, så at tredjepartene sliter er kanskje ikke så rart. Med litt innsats hadde det nok vært mulig, men budsjettene tillater sikkert ikke ressursbruk på omstilling for tiden. Dermed blir spaden det viktigste utviklingsverktøyet.

 

Kunne godt tenkt meg en forbedret Wii. Ordentlig lagringsplass, BD-leser og en skikkelig, konvensjonell håndkontroll ville fått meg til å punge ut (og hadde maskinen hatt det fra dag 1 hadde den hatt en helt annen status i TV-hylla).

Lenke til kommentar

Har også intrykk av at interessen har lagt seg veldig. Det ble liksom Wii Sports som var det store men uten noen like populære "oppfølgere" som kunne holde interessen oppe.

Nå kommer jo snart også PS3 med motionkontrollere og det jeg har sett av demoer virker milevis langt foran Wii i nøyaktighet og presisjon. Nå har jeg ikke engang prøvd MotionPlus da jeg ble lei hele Wii etter kort tid, men der skal jo presisjonen være bedre. Likefullt blir det da uansett bedre med en PS3 da man ikke må slite med elendig lyd & grafikk. Små klumper av noen spillere som løper rundt i ekstremt dårlig oppløsning ble man rimelig sliten og lei av å se på ettehvert.

Riktignok har d aller fleste spill på PS3/X360 bare "fattigmannsHD" men det er uendelig mye mer behagelig å se på.

Endret av Vice
Lenke til kommentar
Personlig er jeg litt overrasket over at den har holdt koken så lenge, Wii har i mine øyne tre store hemsko.

 

1. For få store titler

2. For dårlig hardware (ja, jeg snakker om grafikk, lyd og CPU)

3. For dyr kontra hva du får, du får en 360 endel billigere.

Det er jo kun sett fra en som faktisk allerede har tatt valget sitt.

 

Joda, det kunne vært flere store titler på Wii men den har jo så mange andre fordeler.

 

Hardware og HD er for mange ett "ikketema" da det ikke er en konsoll kun for entusiaster. Nintendos mål var å få de mange til å kjøpe en Wii som ellers ikke ville vurdert en PS3 eller XBox.

 

Nei, man får ikke mer for pengene med en XBox man får noe helt annet og det kan jo ikke sammenlignes direkte.

 

Edit:

Noe annet jeg reagerer på er det bruken av ordet "boble"... hvorfor bruker man det.

 

Er det noen som ikke har vært i en boble er det nettopp Nintendo som til motsetning av Sony og Microsoft har tjent på hver eneste konsoll.

 

Hvilket konsollvalg fra denne genrasjonen er det jeg har tatt da? Eller for å spørre på en annen måte, hvilken rekkefølge tror du jeg ville kjøpt dagens konsoller i?

 

Grafikk har noe å si, det har noe å si også for folk som vanligvis ikke spiller.

 

At Wii i praksis koster vesentlig mere enn xbox (med kontrollere) er latterlig. Sisnevnte er en vesentlig mer avansert maskin. Ellers så er jo det å sammenlikne konsollenes fordeler og ulemper en ganske vanlig ting, enn så lenge man gjerne ikke kjøper alle konsoller.

 

AtW

Lenke til kommentar
Personlig er jeg litt overrasket over at den har holdt koken så lenge, Wii har i mine øyne tre store hemsko.

 

1. For få store titler

2. For dårlig hardware (ja, jeg snakker om grafikk, lyd og CPU)

3. For dyr kontra hva du får, du får en 360 endel billigere.

 

AtW

errr hvaforno?

x360 er jo like elendig, har jo ikke HD den heller. Og hørt om mange flere problemer med xbox enn wii.

for dyr? x360 + banjo kazooie til 1799,- på komplett. wii med sports til 1890,- på komplett.

sorry as men 100 kr er ikke så mye å snakke om.

 

Beklager om jeg avbryter dine fanboy drømmer men xbox er på ingen måte elendig.

Den har hd, den har faktisk full hd. Hvis 1080p ikke er nok for deg så vet jeg ikke hva du forventer. Ja, Ps3 har bedre hardware en xboxen, men problemet er at sony har bygd inn en så komplisert løsning med 1 cpu med seks underordnede "mini cpuer" (veldig enkelt forklart) dette gjør det veldig dyrt å produsere spill med god grafikk til Ps3, noe som igjen gjør at nesten alle multiplatformspill ser bedre ut/aldri lagger enn på ps3.(å nei dette er ikke fanboyskryting men fakta slik det er, er ikke min feil at sony valgte en så sykt rar cpu) Problemene på xboxen var foresten da den var ny og har sluttet for lengst, den tiden ps3 kosta 6000 kr.

Lenke til kommentar
Hvilket konsollvalg fra denne genrasjonen er det jeg har tatt da? Eller for å spørre på en annen måte, hvilken rekkefølge tror du jeg ville kjøpt dagens konsoller i?

 

Grafikk har noe å si, det har noe å si også for folk som vanligvis ikke spiller.

 

At Wii i praksis koster vesentlig mere enn xbox (med kontrollere) er latterlig. Sisnevnte er en vesentlig mer avansert maskin. Ellers så er jo det å sammenlikne konsollenes fordeler og ulemper en ganske vanlig ting, enn så lenge man gjerne ikke kjøper alle konsoller.

 

AtW

Du kan jo ikke for at ulempene med Wii nevnt av deg kommer fra en som absolutt liker både HD og kraft mer enn Wii`s system.

 

Det finnes dog maaaaange mennesker som spiller på Wii som ikke kunne drømt om i sin villeste fantasi å kjøpe en PS3 eller en XBox.

 

Det alene gjør jo at argumentene dine faller i grus, blir omtrent som å sammenligne motorsykler mot biler.

 

Jeg synes ihvertfall det har en viss Fanboy-isme i seg å sammenligne 2 helt forskjellige konsoller.

 

En PS3 eller XBox er helt klart dyrere i produksjon men produksjonskostnadene sier lite eller ingenting om hva man får for pengene.

Lenke til kommentar

Dette kan vel egentlig ikke diskuteres. Wii har nå i det store og det hele Nintendo grafikk og den grafikken er spesiell, men også veldig klassisk. Det skal ikke være noe grafikk hore bak rattet på Wii. De har også gått for motion controller som også er ganske fett. PS3 og Xbox(nei gidder ikke skrive 360) er mer på og få den beste grafikken ut av enhver situasjon og slik vil det fortsette. Nintendo vil aldri satse på ultra grafikk...

Lenke til kommentar
Hvilket konsollvalg fra denne genrasjonen er det jeg har tatt da? Eller for å spørre på en annen måte, hvilken rekkefølge tror du jeg ville kjøpt dagens konsoller i?

 

Grafikk har noe å si, det har noe å si også for folk som vanligvis ikke spiller.

 

At Wii i praksis koster vesentlig mere enn xbox (med kontrollere) er latterlig. Sisnevnte er en vesentlig mer avansert maskin. Ellers så er jo det å sammenlikne konsollenes fordeler og ulemper en ganske vanlig ting, enn så lenge man gjerne ikke kjøper alle konsoller.

 

AtW

Du kan jo ikke for at ulempene med Wii nevnt av deg kommer fra en som absolutt liker både HD og kraft mer enn Wii`s system.

 

Det finnes dog maaaaange mennesker som spiller på Wii som ikke kunne drømt om i sin villeste fantasi å kjøpe en PS3 eller en XBox.

 

Det alene gjør jo at argumentene dine faller i grus, blir omtrent som å sammenligne motorsykler mot biler.

 

Jeg synes ihvertfall det har en viss Fanboy-isme i seg å sammenligne 2 helt forskjellige konsoller.

 

En PS3 eller XBox er helt klart dyrere i produksjon men produksjonskostnadene sier lite eller ingenting om hva man får for pengene.

 

Alle liker HD og mer kraft. Gammel som ung (i den grad det er HD på de andre konsollene i denne genrasjonen, essensen er at alle like bedre grafikk). tilegg liker de fleste å slippe å bruke upscaleren i TVen som legger til lag, og å få bildet inn som HDMI

 

Ellers synes jeg det er letter merkelig å se på det som fanboy-isme å sammenlikne konsoller. Det er noe folk ofte gjør, og det er også helt vanlig i media "hvilken konsoll bør DU kjøpe osv", det er mange tråder på forumet der folk lurer på hvilken konsol av denne genrasjonen de skal kjøpe osv.

 

Det er riktig, men de to andre konsollene gir også vesentlig bedre tekniske muligheter.

 

AtW

Lenke til kommentar

 

Alle liker HD og mer kraft.

 

Dette stemte, til plutselig en dag vi faktisk fikk "god nok" grafik på konsollene og PC. Altså hakker over PS2 i hardware, og ikke mer. Wii derimot er ganske mye kraftigere en PS2, og der er litt moro <3 Problemet mitt med xbox360 og PS3 er at de ikke gir noe mer en "bleed graphics", selve problemet er at det omtrent ikke kommer mange flere virkelig konge spill. Og alle de "konge" spillene kommer til PC uansett.

 

En annen sak er også at vis du vil ha "HD grafik", da spiller du ikke på konsol. Da har du en PC til 3-4 tusen som drar Crysis på ultimate <3

 

 

Men: Kan en moderator fikse trådens titel, noen burde fått bank for elendig tittel. Grunnen er at vis en bobble sprekker, går alt på innsiden til helvete. F.eks finansen til et helt land som f.eks USA(vi har sett vi har sett), mens vis salget til Wii for nintendo avtar har det ingenting å si siden den har allerede solgt latterlig mye. De har et stort marked og mange gode spill de kan lage.

Endret av del_diablo
Lenke til kommentar
 
Alle liker HD og mer kraft.

 

Dette stemte, til plutselig en dag vi faktisk fikk "god nok" grafik på konsollene og PC. Altså hakker over PS2 i hardware, og ikke mer. Wii derimot er ganske mye kraftigere en PS2, og der er litt moro <3 Problemet mitt med xbox360 og PS3 er at de ikke gir noe mer en "bleed graphics", selve problemet er at det omtrent ikke kommer mange flere virkelig konge spill. Og alle de "konge" spillene kommer til PC uansett.

 

En annen sak er også at vis du vil ha "HD grafik", da spiller du ikke på konsol. Da har du en PC til 3-4 tusen som drar Crysis på ultimate <3

 

 

Men: Kan en moderator fikse trådens titel, noen burde fått bank for elendig tittel. Grunnen er at vis en bobble sprekker, går alt på innsiden til helvete. F.eks finansen til et helt land som f.eks USA(vi har sett vi har sett), mens vis salget til Wii for nintendo avtar har det ingenting å si siden den har allerede solgt latterlig mye. De har et stort marked og mange gode spill de kan lage.

 

Undersøkelser tyder på at grafikk spiller inn på hvor positiv en spillopplevelse er, dette også for "uerfarne spillere". Hvorofr skulle dette stoppe allerede på PS2-nivå? Det er mye å hente over dette nivået, jeg tør vedde på at dette ikke har stagnert på det nivået, enn så lenge man fortsatt kan se vesentlige forskjeller. At grafikke ikke betyr noe er det ingenting som tyder på er riktig, ei heller i denne genrasjonen.

 

Litt halv-ot, er wii så veldig mye kraftigere enn ps2? Det synes ikke så veldig godt synes jeg.

 

AtW

Lenke til kommentar
Undersøkelser tyder på at grafikk spiller inn på hvor positiv en spillopplevelse er, dette også for "uerfarne spillere". Hvorofr skulle dette stoppe allerede på PS2-nivå? Det er mye å hente over dette nivået, jeg tør vedde på at dette ikke har stagnert på det nivået, enn så lenge man fortsatt kan se vesentlige forskjeller. At grafikke ikke betyr noe er det ingenting som tyder på er riktig, ei heller i denne genrasjonen.

 

Litt halv-ot, er wii så veldig mye kraftigere enn ps2? Det synes ikke så veldig godt synes jeg.

 

AtW

Men kanskje ikke for alle typer spill... å dra alle under 1 kam blir for dumt.

 

Tviler ikke på at det gjelder de aller fleste men i hvilken grad, ihvertfall ikke stor nok grad til at Wii ikke har solgt mange flere konsoller enn antatt frem til nå.

 

Og antall solgt Wii uten HD kan jo i seg selv sees på som en stor undersøkelse.

Lenke til kommentar
Undersøkelser tyder på at grafikk spiller inn på hvor positiv en spillopplevelse er, dette også for "uerfarne spillere". Hvorofr skulle dette stoppe allerede på PS2-nivå? Det er mye å hente over dette nivået, jeg tør vedde på at dette ikke har stagnert på det nivået, enn så lenge man fortsatt kan se vesentlige forskjeller. At grafikke ikke betyr noe er det ingenting som tyder på er riktig, ei heller i denne genrasjonen.

 

Litt halv-ot, er wii så veldig mye kraftigere enn ps2? Det synes ikke så veldig godt synes jeg.

 

AtW

Men kanskje ikke for alle typer spill... å dra alle under 1 kam blir for dumt.

 

Tviler ikke på at det gjelder de aller fleste men i hvilken grad, ihvertfall ikke stor nok grad til at Wii ikke har solgt mange flere konsoller enn antatt frem til nå.

 

Og antall solgt Wii uten HD kan jo i seg selv sees på som en stor undersøkelse.

 

Skjære alle under en kam (sånn til info). Selvsagt kan man anta at det finnes spill der dette ikke gjelder, men det er ikke noe spesielt som tyder på at det er tilfellet. Og det er ihvertfall ikke noe dummere enn den gamle "sannheten" "grafikken betyr ikke noe" for det gjør den.

 

Som du sier så har den åpenbart ikke betydd så mye at folk ikke har kjøpt wii, men den betyr noe, og det er en hemsko for plattformen at det er såpass dårlig grafikk jevnt over.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...