Gå til innhold

TSMC opplever produksjonsproblemer


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

(Notat: Ikke en kritikk til artikkelforfatter/HW.no som poster dette :p)

 

Ærlig talt, begynner å bli lei av å høre om TSMCs 40nm problemer. Det har pågått siden langt før HD4770 tror eg? ..

Nesten så eg gruer meg til å høre om 32nm fra samme fabrikk.

Gleder meg veldig til Globalfoundries er oppegående med Fab2

Lenke til kommentar
håper at nvidia kommer med noe nytt snart,

det frister det med 2 stk 5870 i crossfire.

men vil se noe nytt fra nvidia snart så

jeg kan få noe og velge imellom.

gt300 skulle vel komme i år? :hmm:

 

 

Må le av de som tror gt300 kommer i år. Tipper at den kommer i mars i store kvanta jeg :)

 

hvorfor ler du av det ? Gt300 bør helst komme i år, iom at ati har kommet med nye kort. jeg antar at nvidia ikke vil miste markedsandeler, noe de vil hvis det drøyer til mars neste år. akkuratt nå sitter nok mange på gjerdet som meg og venter på gt300 men tviler på at mange vil vente til mars og da heller kjøper ati kort. desverre.

Endret av Blazer
Lenke til kommentar
hvorfor ler du av det ? Gt300 bør helst komme i år, iom at ati har kommet med nye kort. jeg antar at nvidia ikke vil miste markedsandeler, noe de vil hvis det drøyer til mars neste år. akkuratt nå sitter nok mange på gjerdet som meg og venter på gt300 men tviler på at mange vil vente til mars og da heller kjøper ati kort. desverre.

 

Poenget er at nVidia ikke er kommet langt nok i prosessen til å ha GT300 klar inneværende år, uansett hvor mye de vil. Det er i alle fall det de fleste tror, og som var kjent alt for måneder siden. Så vidt jeg er kjent med er det ennå ikke distribuert insider parts, og fra de tar det fort måneder før den er i butikkene.

 

GT300 er nemlig ikke bare en oppgradering av GT200 familien, endringene er svært omfattende.

Lenke til kommentar
Ærlig talt, begynner å bli lei av å høre om TSMCs 40nm problemer. Det har pågått siden langt før HD4770 tror eg? ..

Nesten så eg gruer meg til å høre om 32nm fra samme fabrikk.

Gleder meg veldig til Globalfoundries er oppegående med Fab2

Yield var oppe i 60% i en periode, så raste den ned til 40%, grunnet trøbbel hos TSMC. Det er en av grunnene til at AMD sine 5000-serie kort, spessielt 58x0 er vanskelige å få tak i. Ikke regn med at dette forbedrer seg før tidligst i desember.

 

Må le av de som tror gt300 kommer i år. Tipper at den kommer i mars i store kvanta jeg :)

Hvis de rekker det i år (disse problemene hjelper ikke akuratt) så blir det små kvanta. Mars er nok litt sent. Januar høres mer riktig ut... :)

 

GT300 er nemlig ikke bare en oppgradering av GT200 familien, endringene er svært omfattende.

Det er viktig å huske. RV870 er kun dobling av ALU, samt en mindre oppgradering av RV770. "GT300" er en helt ny arkitektur.

nVIDIA sine interne veikart har hele tiden vist "GT300" som et Q4 2009 produkt.

Endret av [GDI]Raptor
Lenke til kommentar

Han har faktisk truffet veldig bra med sine påstander så langt.

 

Han har også en stor del av æren for at folk med defekte Nvidia-produkter nå får pengene sine igjen (samlede søksmål mot Nvidia fra ymse pc-produsenter som HP, Dell og Acer var sist jeg sjekket oppe i over 700 mill norske).

Lenke til kommentar
Han har faktisk truffet veldig bra med sine påstander så langt.

 

Han har også en stor del av æren for at folk med defekte Nvidia-produkter nå får pengene sine igjen (samlede søksmål mot Nvidia fra ymse pc-produsenter som HP, Dell og Acer var sist jeg sjekket oppe i over 700 mill norske).

Det ver vel kun den eneste påstanden han har truffet godt med.

 

Det er langt flere påstander han har bommet helt med, for å ta noen:

- R600 skulle knuse 8800 GTX

- G80 var ikke unified-shader

- Hans prediksjoner på Fermi-arkitekturen

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...