Gå til innhold

Forbereder priskrig på bærbare


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Jeg håper det sprer seg til norden og treffer Timeline 13" modellene.

Asus har lansert sin UL30 som en direkte konkurrent til Timeline 3810. Denne har en vesentlig bedre prosessor (SU7300 som er core 2 duo) og skjermdeksel i ekte børstet metall. Skal nevnes at det er en av de tynneste maskinene jeg har sett.

 

Prisen starter på 5995 kr, og det er 1000 kr mindre enn hva 3810 kostet når den kom ut for kort tid siden (ser at den er mulig å få med Vista ned til 5500 kr). Ser at det er ingen av butikkene i prisguiden som er listet med den på lager, men der jeg jobber har vi allerede fått inn et greit parti. Når det kommer til diskusjoner rundt mye maskin for pengene så vil jeg si at Asus er ett av merkene som prises hardt om dagen. Mange av maskinene til 4500 kr og 5000 kr kommer med LED LCD-skjermer, og du skal ikke mye over 5500 kr før de har ganske gode dedikerte grafikkløsninger. 4 GB minne og 500 GB disk har blitt så og si standard fra 5000 kr og oppover.

 

Tar meg selv hele tiden i å tenke at nå er det utrolig mye maskin for pengene. Én eller to måneder senere kommer det en ny modell, som får meg til å tenke det på nytt. Kan trygt si at det aldri har vært morsommere å være forbruker enn nå.

Endret av Nuffern
Lenke til kommentar
Er på tide at noen tar opp kampen, med de heller feilfulle Acer, hører støtt og stadig om folk som sender inn maskinen til reperasjon.

 

Da lurer jeg på: Er det pga hardwarefeil eller er det pga. Softwarefeil folk sender inn acer maskinene sine?

Jeg tror alle selskapene som lager pc'er i dag får igjen pc'ene sine i retur pga allskens teite feil. (ikke alle pc'ene, men en viss prosentandel)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...