Gå til innhold

Nvidia sterkt kritisk til USB 3.0-utsettelse


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Skulle likt å se dere hardcore gamere forlate Intel plattformen... Man kan jo forstå Intel, men det gagner ingen andre enn dem.

 

Nvidia på sin side har ikke laget ordentlig gode brikkesett på en stund, og sist jeg sjekket, var flertallet som kjøpte Intel CPU'er også intr å skaffe seg et hovedkort med Intel brikker.

Lenke til kommentar

Jeg synes Intels oppførsel har forverret seg i det siste, samtidig som AMD begynner å få stadig mer fristende produkter. I sommer siktet jeg meg inn på kjøp av Intel Core i5 650 3,2 GHz + P57 brikkesett etter nyttår. Nå heller jeg stadig mer mot AMD Athlon II X2 240e 45 Watt 2,8 Ghz. Litt lavere ytelse, mye lavere TDP og mye lavere pris. Jeg synes det er et godt kompromiss.

Lenke til kommentar

ja jeg har lært og styre unna nforce hovedkortene.

siste jeg hadde var et 750 FTW

som jeg ville bruke til sli.

hadde mye trøbbel med det. :no:

mange andre på div forum som også slet ned disse kortene.

 

jaja,det blir da idet minste noe mer og velge i mellom

skal ikke ha noe nytt på en stund.

happy med maskinen min nå. :yes:

Endret av rbr
Lenke til kommentar
Skulle likt å se dere hardcore gamere forlate Intel plattformen... Man kan jo forstå Intel, men det gagner ingen andre enn dem.

 

Nvidia på sin side har ikke laget ordentlig gode brikkesett på en stund, og sist jeg sjekket, var flertallet som kjøpte Intel CPU'er også intr å skaffe seg et hovedkort med Intel brikker.

 

Kan ikke skjønne hvorfor de ikke skulle prøve AMD til gaming.

Lenke til kommentar
Håper Nvidia kan begrave stridsøksen å komme sterkere tilbake neste år.

Det er Intel som nekter for at nVIDIA har tilgang til Intel sine prosessor-bus lisenser (DMI og QPI) som er kilden til denne striden.

 

Nvidia på sin side har ikke laget ordentlig gode brikkesett på en stund, og sist jeg sjekket, var flertallet som kjøpte Intel CPU'er også intr å skaffe seg et hovedkort med Intel brikker.

ION og GeForce 9x00/nForce 730i er jo et godt eksempel på at du tar feil.

Apple hadde ikke brukt det i alle Core 2 baserte produkter hvis det var dårlig...

Lenke til kommentar

Litt ironisk egentlig dere som sier "aldri mer nforce" på grunn av alle problemene, skyldes vel hovedsaklig at intel har gjort det vanskelig for andre og lage fullverdige løsninger og bevist missledet nvidia til å ta feilaktige avgjørelser. Legg merke til at det er også folk som sier dem aldri har hatt en mer stabil plattform enn enn det dem har hatt på nforce. Men da hører du også alltid at dem brukte AMD og da..

Lenke til kommentar
Tja, tipper Intel planlegger å slippe hovedkort med Usb 3.0 tilkobling først i 2011 for å prøve å tjene noen ekstra kroner på oppgraderinger der og.

og muligens dytte den nylig annonserte fiber-koblingen dem utviklet i samarbeid med apple...

 

jeg er ikke 100% sikker, men var intel på firewire eller usb siden sist gang?

Lenke til kommentar

Dette betyr 2 ting.

 

1. At mitt 8 mnd gamle X58 HK får lengre levetid med kommende Ci 9 da det ellers ikke kommer noe som frister til oppgradering før i 2011.

 

2. At jeg er fullstendig enig med Simen1 og andre med at Intel misbruker sin markedsposisjon og at de som kjøper nå og fremover bør se på AMD løsninger som ikke forsøker å bremse teknologiutviklingen.

 

Personlig er jeg også mektig lei av å se på Intel skvise aktører ut av markedet med skitne taktiker. Skal du drive med gaming, kjøp AMD! Man bør kjøpe Intel kun når arbeidsoppgavene har klare fordeler med deres arkitektur.

 

Jeg er "desverre" en av dem som har store fordeler av Intels CPUer i det jeg bruker maskinene til. (SMP folding@home). Men dette gjelder fåtallet og alle som driver med gaming, kontorarbeid osv. bør kjøpe AMD. Driver du med rendering og den slags er det forståelig.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Dette var jo forventet.

 

Resultatet av Intel sin krig mot AMD er at nå er AMD gjeldstynget og prisgitt generell flaks. AMD har ikke klart å utvikle i samme tempo som før.

Idag så ligger hovedprosessorlinjen til AMD godt under Intel sin i ytelse. Intel har i tillegg kunne åpne nye markeder(atom) og få dominere fritt der. Selv på laptop har intel vært det foretrukne.

 

Intel før AMD kom, var en monopolist. Det jeg husker var dyr hw. Ville du ha noe fancy? Da kostet det. Og ting som minne, hk etc var ikke all verdens.

 

Nå som AMD ikke kan gjøre så mye, så kan Intel ta frem monopolhanskene igjen.

 

Personlig har jeg ikke hatt noe problem med nForce kortene (bortsett fra soundmax lydkortet på mitt siste som er noe knotete å få til å oppføre seg, men det var vel et asus valg).

 

Så får vi se hvor dette ender...

Lenke til kommentar

Intel var ikke en monpolist før AMD kom, det fantes andre alternativer. Det fine med Intels skitne markedstaktikkeri er at de ikke forstår at de skyver bevisste forbrukere over til konkurenten.

 

Jeg skal kjøpe AMD heretter om det ikke er noen spesiell årsak til at jeg trenger Intel. Jeg vurderer alltid pris/ytelse, watt/ytelse og bruksområdet.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Njaa, er ikke enig i at all suksess AMD har, er flaks. Har selv kun Intel baserte pcer i huset, men har bygd endel på Phenom 2 serien i det siste. Både to og firekjerne serien til AMD holder mål så det synger til sitt bruk. Er enig med Theo343, at renderingsoppgaver kan Intel ta seg av, men til spill/kontorbruk er Intel "bortkasta" penger.

 

Må si jeg ble positivt overrasket over spillytelsen på Phenom 2. Er vel ikke mange fps forskjeller på et ci7 system kontra Phenom 2 i spill. Bare prisen som har himmelvid forskjell :hrm:

Lenke til kommentar
Jeg er "desverre" en av dem som har store fordeler av Intels CPUer i det jeg bruker maskinene til. (SMP folding@home). Men dette gjelder fåtallet og alle som driver med gaming, kontorarbeid osv. bør kjøpe AMD. Driver du med rendering og den slags er det forståelig.

Kjør GPU-klienten av F@H i stedet for. ;) Gjerne på et AMD Radeon 5000-serie skjermkort. Ytelsen er mye råere enn på de råeste intelprosessorene. <- Det var vist et dårlig råd..

 

Idag så ligger hovedprosessorlinjen til AMD godt under Intel sin i ytelse.

Toppmodeller er bare en ubetydelig del av markedet. I midtsjiktet og bunnsjiktet kan AMD konkurrere godt på pris/ytelse, men dessverre er det mange som ser seg blinde på tester av toppmodeller og velger billigere prosessorer på bakgrunn av hvilken toppmodell som vinner. Skjønn logikken den som kan.

 

Jeg har inntrykk av at AMDs konkurranseevne i midt- og bunnsjiktet har hatt en forbedring i det siste. Det skyldes nok både stadig bedre prosessorer fra AMD, men også stadig dyrere midtsjikt-modeller fra Intel.

 

Angående USB 3.0: Hvem bryr seg egentlig nå? Det er jo svært få plasser USB 2.0 utnyttes til det fulle og man samtidig sliter med ytelsen. Jeg føler i hvert fall ikke noe behov for USB 3.0 i det nærmeste.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...