Gå til innhold

Har en linje blitt krysset? (PC/PS3/X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+513

Man tenger bare å vite en ting, spill er ikke ekte.

Tror man det er virkelig trenger man seriøs behandling.

Sivil slakting har lenge vært mulig i feks GTA lignende spill.

 

Håper bare spillet viser hvor fælt terrorisme egentlig er.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar
Hvorfor? synes det virker litt drøyt :hmm:

 

Hvorfor er det drøyt?

Vi hører om selvmordsbombere som løper inn i folkemengder og sprenger seg selv, barn som går amok på skolen med våpen.

Nei, hvis noen blir provosert av det IW har puttet i spillet syns jeg det bare er bra=)

 

Og som Snotrus sier: Det er et spill.

Endret av Amanita Muscaria
Lenke til kommentar

Enig med Xecuter. Det er ikke akkurat slik at jeg vil drepe sivile og har et hat mot den vestlige verden og USA. Jeg vil bare prøve å spille som andre siden. Jeg har for eksempel i lang tid vært på utkikk etter spill der man kan spille Tyskland under WWII. Det er faktisk gøy å spille på den siden/det laget som taper, eller blir sett på som onde. :)

Lenke til kommentar
Man tenger bare å vite en ting, spill er ikke ekte.

Tror man det er virkelig trenger man seriøs behandling.

Sivil slakting har lenge vært mulig i feks GTA lignende spill.

 

Håper bare spillet viser hvor fælt terrorisme egentlig er.

 

Det er mulig i GTA o.l ja, men du tjener jo ikke noe på det. Man kan jo argumentere for at det er annerledes når man må drepe sivile for å komme videre, og belønnes for det. Dog så kjenner jeg ikke detaljene i spillet, så det blir jo spekulasjoner akkurat rundt hvordan det er implementert.

 

AtW

Lenke til kommentar

Mange har nevnt gta som en paralell mot dette, og det kan sikkert være riktig å gjøre. ..MEN...

 

I gta vil du hele tiden være i en rolle, du vil ettehvert gi blaffen i sivile da de ikke gir deg no, du får heller ikke straff hvis de dør (unntatt politi men det er pytt pytt) du blir ikke moralsk utfordret med andre ord.

 

Men i COD6 vil du skifte fra de snille gutta der dødsfallet til en sivil vil bety game over, til å brutalt meie så mange sivilie du klarer. Dette setter et moralsk spørsmålstegn ved de som spiller. Vil tippe det er mange som fakisk kvier seg litt til å spille terroristmissionet og vil komme seg fort igjennom det fordi de ikke klarer å rettferdigjøre det, "hvorfor skal jeg meie ned så mange av de jeg ikke kunne miste en eneste av i forrige mission?"

 

Kanskje nyere generasjoner gir blaffen i sånt, og ikke ser problemet men det er det voksne generasjonen som vil reagere og bli hørt gjennom avisoppslag osv.

 

Tyskland og Australia har vanvittig spillsensur og jeg vil ikke at den trenden skal smitte over hit!

 

wow det var langt innlegg...

 

EDIT:

leste originalartikkelen og leste litt kommentarer der, det viser seg at noen faktisk har fått sine kopier allerede (tviler litt) men de sier at missionet kan velges bort, dvs du får et valg om å spille det eller ikke.

Endret av texaco
Lenke til kommentar
Håper bare spillet viser hvor fælt terrorisme egentlig er.

 

For meg høres det virkelig ut som det er poenget her - og det er jo på en måte bra.

 

ja ikke sant, for de som ikke har sett den så legger jeg dette i spoilertag.

 

 

Nå ser man at terroristen man styrer blir skutt på kloss hold av sine "venner" så historien går ikke videre med han, dette kan tyde på at man bare spiller terrorist på dette missionet evt noen før. Man ser også når missionet blir valgt så er det veldig få missions før, dvs flyplassmissionet komme rtidligere i historien. så vi vil trolig ikke spille mer terrorist enn det vi ser på videoen

 

..åssen får man til spoilertags? :O

Endret av texaco
Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...