Gå til innhold

PCutstyr er avviklet


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
"Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette."

 

Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti..

Lenke til kommentar
"Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette."

 

Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti..

 

Dette kan de desverre gjøre, da de er begjæret konkurs?

Selskapet kommer ikke til å eksistere etter dette og da er saken biff, ingen reklamasjoner/garanti henvendelser til et ikke eksisterende firma.

 

Så her er beste måte å få resultater på er å gå direkte til grossisten eller produsenten.

Lenke til kommentar
"Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette."

Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti..

Garanti er en frivillig lovnad som f.eks produsent, importør eller forhandler kan besørge. I dette tilfellet har forhandleren gått dukken. Kun garanti som er gitt av produsent eller importør vil gjelde videre. I praksis er det nok ~99% av alle garantier som er gitt.

 

Reklamasjon er en lovbestemt rettighet. Den kan rettes mot tidligere ledd i forhandlerkjeden, som f.eks importør. Norsk lov gjelder ikke i utlandet så utenlandske produsenter kan ikke pålegges å følge norsk forbrukerlovgivning.

 

PCutstyr har neppe klart å legge ut kontaktinfo til hver enkelt produsent før de ble slått konk. Nå er det ingen som får lønn for å gjøre noe som helst for firmaet så jeg tviler på at noen vil bruke av sin fritid på å lage en god oversikt over kontaktinfo til hver enkelt produsent.

Lenke til kommentar

Har jo selvfølgelig en sak gående i FTU med Meeter.no.

Den ble behandlet 18.9 og skulle få svar rundt nå.

Dette gjelder da en angrerettsak så da regner jeg med at alt er kjørt siden leverandører og produsenter mest sannsynlig ikke tar over angreretten på varer kjøpt der.

 

Jaja..det var de 11000 i dass :realmad:

Lenke til kommentar
Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.!

 

Og til hvem skal man fremme dette kravet hvis selskapet bak er avviklet?

Konkursboet - hvis de faktisk er slått konkurs. Hvis de bare er "avviklet" uten ha gjort opp for seg (det går ikke klart frem av artikkelen), er det opp til evt kreditorer å slå dem konkurs.

Lenke til kommentar
Zephyr, krev reklamasjon fra Grossist, som sikker er i norge? :)

 

Noen som vet hvilken grossist pcutstyr og meeter brukte??

 

Du kan vel uansett ikke gjøre angrerett gjeldende ovenfor en distributør. - Men feil ved varen kan du selvsagt kreve rettet.

 

Og; Du fikk sikkert pakken rett fra en distributør når du fikk varen, så sjekk pakkseddel/pakkelapp.

Endret av kjetilkl
Lenke til kommentar
"Hei! Vi beklager å måtte meddele at denne butikken dessverre er avviklet. Garantihenvendelser kan forsøkes direkte mot produsent. Vi beklager dette."

Dette kan de vel ikke gjøre? De har fremdeles plikt til å forsørge garanti o.l.! De burde i det minste hendvende til de forskjellige plassene man søker garanti..

Garanti er en frivillig lovnad som f.eks produsent, importør eller forhandler kan besørge. I dette tilfellet har forhandleren gått dukken. Kun garanti som er gitt av produsent eller importør vil gjelde videre. I praksis er det nok ~99% av alle garantier som er gitt.

 

Reklamasjon er en lovbestemt rettighet. Den kan rettes mot tidligere ledd i forhandlerkjeden, som f.eks importør. Norsk lov gjelder ikke i utlandet så utenlandske produsenter kan ikke pålegges å følge norsk forbrukerlovgivning.

 

PCutstyr har neppe klart å legge ut kontaktinfo til hver enkelt produsent før de ble slått konk. Nå er det ingen som får lønn for å gjøre noe som helst for firmaet så jeg tviler på at noen vil bruke av sin fritid på å lage en god oversikt over kontaktinfo til hver enkelt produsent.

Det er slik det fungerer. Et AS er pr. definisjon en "juridisk person" og dermed er ikke noen andre som er ansvarlig for selskapet når det er avviklet/konkurs. Eierne har ikke noe personlig ansvar for selskapets gjeld ut over den aksjekapital som eierne har skutt inn.

Endret av bjornh
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...