Gå til innhold

Ulovlig markedsføring mot brukere på Diskusjon.no


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oi. Dette må jeg si var alvorlig i mine øyne. Godt det blir iverksatt granskning. Håper på en god redegjørelse for hva som har skjedd. Jeg har aldri opplevd noe lignende med HW og har ansett nettverket som seriøst i slike saker. Dette må man til bunns i. Hvordan kan dette ha skjedd?

 

Hvilke "forlokkende" tilbud er det folk egentlig har mottatt?

Lenke til kommentar
Jeg fikk noe fra 'bladkongen' elns, bare meldte meg av via en link der og slettet mailen. Det stod ikke noe om hvilken samarbeidspartner de hadde fått mailadressen min fra da..

 

IKKE meld deg av via link. Det er en ypperlig måte for "spammerne" å bli informert om at de har truffet en gyldig link.

 

(Takk forøvrig for forklaringen om "bladkongen". Da vet vi kilden til den.)

 

 

Ole

Lenke til kommentar
Jeg fikk noe fra 'bladkongen' elns, bare meldte meg av via en link der og slettet mailen. Det stod ikke noe om hvilken samarbeidspartner de hadde fått mailadressen min fra da..

 

Gjorde det samme. Tenkte kanskje det var noe jeg hadde satt meg opp på for lenge sia :shrug:

 

Ser jo nå at det var ganske dumt å klikke på avmeldingslinken, pleier jo aldri å klikke på noe som helst i e-poster.. Men det er ikke noe stort problem om jeg får mer spam, da over halvparten av mailen til den kontoen er i spam-kategorien fra før.

Lenke til kommentar
Oi, ikke bra. Men har ikke fått spam selv (enda?).

Det virker ikke som om det er noen sammenheng mellom hvem som har fått spam og hvem som har epostadressen sin som bilde i profilen (i denne tråden). Hvordan har de fått tak i adressene?

 

Det lurer jeg også på. Jeg mottok Bladkongen spam på email adresse som jeg KUN har brukt for å registrere meg på diskusjon.no, og jeg har valgt å ha email adressen privat/skjult i min profil.

 

Hvordan har de klart å få tak i adressen? Det må ligge noe mer bak.

Lenke til kommentar

kan vel stamme fra når diskusjon.no ble hacket ??

 

Edit:

http://www.hardware.no/artikler/uonsket_be...kusjon_no/33065

 

Kan se følgende hendelsesforløp:

 

1. dump email tabellen

2. vent til det roer seg ned

3. kontakt et firma for å selge lista

 

Mer info, pleeeaaasssee!!

Forøvrig, dårlig at diskusjon.no viser e-post adr, selv i bildeform. enkel OCR det der, og maaange data-minere som går etter Norge

Endret av neidustoreinternett
Lenke til kommentar

Som ovenstående er kontoen på Diskusjon.no satt opp med sporbar epostadresse. Og kan bekrefte at bladkongen dumpet ned i postkassen, rett nok i spam-mappen, men likevel.

 

Finner forklaringen om "lage bruker, hente bilde, lese fra hvert bilde" særdeles lite sannsynlig. Her er det hentet data som Diskusjon.no burde hatt kontroll på. Gikk ikke gamer.no ut av det gode selskap for en stund siden? Fikk de med seg brukerinformasjon? Jeg aner ikke hvilken avtale eller mangel på avtale som gjaldt der, men om de satt lovlig på database, og har solgt den videre så er det gråsone.

 

Eneste virkelig negative erfaringen jeg har med norske firma er da jeg rotet meg inn på e-postlisten til deiligst.no. Der var det ikke bare å klikke på lenken for å melde seg ut... Ellers er norske firma stort sett ryddige slik.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...