Gå til innhold

Anmeldelse: PES 2010 (X360)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Oida! Det var dårlig karakter. Dårligste scoren jeg har sett PES fått i noen anmeldelse så langt. Godt å vite at det bare er en persons subjektive mening det her.

 

Tror det er viktig å dømme selv. Innser at det er mye mangler, men for meg gir PES den beste fotballopplevelsen. Gleder meg til release. Har allerede gått lei av Fifa 10, så skal bli knall med PES.

Endret av Shalashaska
Lenke til kommentar

Kan ikke ta norske anmeldere seriøst lenger. Det de whiner over og trekker ned er lisenser lisenser lisenser lisenser.... og ikke glem lisenser.

Når skal de lære at EA har kontrakter som, hvis jeg ikke husker feil, varer til 2011. Dermed blir det meget vanskelig for Konami å gjøre noe med det.

 

Utenlandske anmeldere klarer ihvertfall å anmelde PES2010 objektivt og fokusere på det som faktisk teller...

Lenke til kommentar
Kan ikke ta norske anmeldere seriøst lenger. Det de whiner over og trekker ned er lisenser lisenser lisenser lisenser.... og ikke glem lisenser.

Når skal de lære at EA har kontrakter som, hvis jeg ikke husker feil, varer til 2011. Dermed blir det meget vanskelig for Konami å gjøre noe med det.

 

Utenlandske anmeldere klarer ihvertfall å anmelde PES2010 objektivt og fokusere på det som faktisk teller...

 

 

Det gjør meg ingenting at noen er uenig i at lisenser betyr noe. Men å påstå det er en objektiv sannhet at det ikke betyr noe faller på sin egen urimelighet. Det har også fint lite å si hva som er grunnen til at de ikke har de nevnte lisensene. Jeg anklager dem ikke for å ikke ønske lisenser. Jeg bare konstaterer at de ikke har dem, og at det går litt ut over spillopplevelsen for min del.

 

Når det er sagt er det langt fra lisenser som er vektlagt mest her. PES har vært dårlig på det punktet lenge, men likevel vært et mye sterkere spill enn det fremstår som i dag. Det er ikke mangel på lisenser som er det største problemet for meg, men mangelen på forbedringer i banespillet.

Lenke til kommentar

Er vell ganske rimelig å sammenligne det med FIFA 10 som de gjør. Er jo faktisk til stor hjelp for de som ikke har bestemt seg enda, om de skal kjøpe PES eller FIFA. Når FIFA setter så høy standar forventer man også rimelig mye av PES (ja jeg vet FIFA var full av bugs, men det kommer seg). Dette er ikke til å vere foruten, god anmeldelse :thumbup:

Lenke til kommentar

Anmeldelsen er grei den, men som alle forstår er den jo skrevet av kun èn person. Jeg å har jo prøvd PES2010, og opplever så absolutt ikke det samme som vår herre anmelderen gjør. PES2010 har ikke lisenser, samma det! Skaff deg PC v. av spillet, plugg inn en xbox-kontroller eller PS-kontroller om du vil, og last ned alle "lisenser" du vil. Grafikkmessig vil jeg si at PES er ett LITE hakk forran FIFA.

Jeg har spilt FIFA siden fifa99, men ble PES-frelst da jeg prøvde PES3. Spillfølelsen har alltid vært bedre enn FIFAs. Det er jo selvsagt en vanesak, men jeg tror at alle som virkelig begynner å spille PES og faktisk LÆRER seg det, (krever jo tid, tålmodighet) så ville de sluttet å spille FIFA..

 

PES er kjappere ingame, har bedre grafikk, er veldig nært virkeligheten og har enormt god "total-kontroll" over spillerne på banen. Hei, jeg har også prøvd FIFA10! :)

 

Så vil du prøve noe nytt? Eller er du PES-fan fra før? JAU! Da kjøper du PES10!!

Lenke til kommentar

Fifa føles stivt og veldig uten noen form for firhet.

Alle lagspillere er på samme sted hvert eneste angrep, de løper i den samme banen, og er like håpløse til å møte passninger som Fifa alltid har hatt et problem med å få til i motoren sin.

Spiller mest fotballspill med kompiser hjemme i stua, og vi er alle skjønt enige om at Fifa er en kveld med frustrasjon over alt du undrer på hvorfor ikke går.

PES er derimot langt artigere da, for selv om spillere noen ganger er helt feil sted av de skal være er det slik jeg forventer det bør være når jeg får 11 spillere å holde styr på, og ikke som i Fifa hvor alle virker å ha fått en rett strek de skal løpe på.

 

Fifa har fordelen av å ha lisenser og bedre utvalg av moduser å spille, men for meg er det kun banespillet som teller, og der vant PES soleklart over FIFA i år etter min mening.

Endret av archongamer
Lenke til kommentar
Er vell ganske rimelig å sammenligne det med FIFA 10 som de gjør. Er jo faktisk til stor hjelp for de som ikke har bestemt seg enda, om de skal kjøpe PES eller FIFA. Når FIFA setter så høy standar forventer man også rimelig mye av PES (ja jeg vet FIFA var full av bugs, men det kommer seg). Dette er ikke til å vere foruten, god anmeldelse :thumbup:

 

En god anmeldelse er det så absolutt ikke. Når anmelderen allerede har bestemt seg for at FIFA er bedre enn PES, så burde han aldri ha skrevet anmeldelsen.

Lenke til kommentar

Den er jeg enig i archongamer

 

FIFA ser ut til å ha fastsatte "run-points" som gjør at du ikke vil få særlig mange varierte angrep, mens PES lar spillerne løpe på "random" (det er innmari kult at plutselig er Puyol i 16meteren og kan avslutte fordi spillerne "føler" angrepet). Altså er AI bedre på PES enn FIFA.

 

Det må også nevnes at dribleriet i PES er mye mer ellegant, smoodere, glattere og mer realistisk og at den eneste begrensingen er DIN EGEN FERDIGHET med tommelen. I FIFA syns jeg lxm det er fastsatt en "norm" på området, så seigt osv. (tunnel, hælflikk, sparkene, dragninger, helt utrolig i PES) Dessuten, i FIFA er det jo egne knapper for finter å dragninger, mens i PES har du fintene på "feelingen", dvs du bruker bare joysticken på kontrolleren for alle finter/dragninger (foruten oversteg)

 

QUOTE fra anmeldelsen: "Å avbryte løp når spiller har bestemt seg for å følge etter en løpeball er fortsatt vanskelig. Det kan tidvis virke som om Konami av en eller annen grunn insisterer på å ha en egen knapp for alt".

- Det som nevnes kalles SUPERCANSELL, og er kjempelett. Hadde det ikke vært sånn, ville du ha bommet på ballen på mange av løpene, ettersom du må styre dem 100% selv. "supercansell" kan også brukes til å finte motspiller.

 

Jeg liker PES mye mer enn FIFA, men hadde FIFA vært så mye mye bedre enn PES hadde jeg sagt det. Man må faktisk teste det LEEENGE, for å se hva forskjellen er mellom de to. FIFA er lagd for en annen gruppe mennesker tror nå jeg, mens PES for en annen

 

All respekt for FIFA og EA Sports

Lenke til kommentar
- Det som nevnes kalles SUPERCANSELL, og er kjempelett. Hadde det ikke vært sånn, ville du ha bommet på ballen på mange av løpene, ettersom du må styre dem 100% selv. "supercansell" kan også brukes til å finte motspiller.

 

Takk for saklige innspill. :)

 

Jeg kjenner godt til super cancel, men synes det er en tungvint løsning, og mener bestemt at ikke det eneste alternativet er at man må styre løpet 100% selv. Etter det jeg kan huske hjelper FIFA deg med løpet, men om du tydelig peker stikken i en helt annen retning, så løses du fra løpet. Det synes jeg er en mer intuitiv løsning, selv om det ikke nødvendigvis betyr at det er perfekt i FIFA heller.

Lenke til kommentar
- Det som nevnes kalles SUPERCANSELL, og er kjempelett. Hadde det ikke vært sånn, ville du ha bommet på ballen på mange av løpene, ettersom du må styre dem 100% selv. "supercansell" kan også brukes til å finte motspiller.

 

Takk for saklige innspill. :)

 

Jeg kjenner godt til super cancel, men synes det er en tungvint løsning, og mener bestemt at ikke det eneste alternativet er at man må styre løpet 100% selv. Etter det jeg kan huske hjelper FIFA deg med løpet, men om du tydelig peker stikken i en helt annen retning, så løses du fra løpet. Det synes jeg er en mer intuitiv løsning, selv om det ikke nødvendigvis betyr at det er perfekt i FIFA heller.

 

Er ikke det left og right trigger samtidig da i FIFA?

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...