Gå til innhold

Sniktitt: Vi har sett på månedens Samsung-mobiler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Har Samsung blitt noe bedre på oppfølgning av telefonene sine da?

Eller gir de like mye beng som alltid?

 

Samsung har aldri vært på latsiden når det kommer til spennende mobiltelefoner, det er stort sett flotte, store, AMOLED skjermer, gode kamera spesifikasjoner osv.. Men dette hjelper fint lite om programvaren ikke henger med?

 

Spesielt smarttelefonene til Samsung, ala Omnia HD som leveres med Symbian OS er jeg SVÆRT skeptisk til ettersom slike mobiltelefoner faktiks krever litt oppfølging, det kreves bugfix, det kreves innføring av ny funksjonalitet og forbedringer over tid, Nokia har jo vært veldig flinke på dette område med flere av sine Symbian modeller hvor du får virkelig gode og store oppdateringer selv ett og et halvt år etter at mobiltelefon ble lagt ut for salg.

 

Samsung har egentlig alltid vært sånn, når telefonen er lagt ut for salg så slutter også alt som heter oppfølgning og du kan se lenge etter noen form for oppdatering til telefonen din? Er det fremdeles slik? Eller er det små tegn på forbedringer?

Lenke til kommentar

I den nye pc suite'n som følger med Omnia HD er det et eget ikon for software update. Jeg tok en oppdatering her for ikke så lenge siden, og det funket like bra som Nokia sin løsning :)

 

Så ja, her har det blitt forbedringer!

Samsung har også slik jeg har forstått det forsterket staben sin med konsulenter i Norge, så det skal være mye lettere med oppfølging rundt eventuelle problemer som skulle oppstå enn før.

 

Har som sagt selv en Omnia HD, en telefon jeg kjøpte meg når min tredje N97 hadde samme feil! Da gav jeg opp og gikk over til denne. Er sykt fornøyd. Ikke hatt noen bugs enda. Nå vurderer jeg litt å selge denne for å ha meg en Omnia II da jeg er litt lysten på å få prøvd ut windows phone 6.5

 

Men lurer også litt på om ikke jeg skal kjøre på med HTC HD2 (Leo)

 

;)

Lenke til kommentar

Får vi dypere sniktitt eller tester av disse i nær framtid?

 

Og når kommer B7610 ut? Har lest noen som hadde 13.10, 19.10 og 30.10 men dere sier at den ikke kommer i oktober faktisk. Denne har vært utsatt før også har den ikke? Gsmarena testet vel denne allerede i juli da med WM6.1.

 

Få testet denne fort da. Står mellom denne og Xperia 2 for min del og samsungen virker best. :)

Endret av mx1000
Lenke til kommentar

Det kommer dessverre ikke dypere sniktitter, med unntak av såkalte "førsteinntrykk" av enkelte modeller så snart vi får de inn til test. Vi skal få testet alle så fort som mulig, og er selvsagt veldig spent på Omnia Pro. Jeg har nå sjekket med en av våre kontakter i Samsung (Key Account Manager) som sier at Omnia Pro ser ut til å komme på markedet i uke 48, altså i slutten av november.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...