Gå til innhold

Ta med deg Wikipedia overalt


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det første som slår meg er at dette er en av de bedre gavene du kan gi til familie og venner av den generasjonen som ikke har en nettleser tilgjengelig daglig. Med andre ord de som faktisk har et encyclopedi i bokhylla og faktisk bruker det aktivt.

 

Det eneste problemet med det er at den samme gjengen hadde nok mest ønsket norsk språk på artiklene.

 

Er det mulig å få lasta ned hele wikipedia til pc'en?

http://en.wikipedia.org/wiki/Wikipedia_database

Endret av JohndoeMAKT
Lenke til kommentar

Nei takk, den er for dårlig. For det første får man kun 3,5 av 14,2 millioner artikler, trolig ingen på norsk. For det andre får man ikke sett fargebilder, diagrammer, lydklipp, video osv.

 

Nei, takke meg til Wikipedia på mobilen eller minibærbar. Eller rett og slett klare meg uten Wikipedia når jeg er på fjelltur o.l.

Lenke til kommentar

Damn it, hvorfor kunne ikke denne kommet for et år eller to siden...

På skolen for tiden kan vi somregel bruke ALLT av kilder, eneste begrensningen er ikke nett (men kan jo skrive ut ting som står der osv. dagen før og ta med) og ikke telefon...

Denne hadde jo vært genial på skriveoppgaven jeg hadde om amrikanske historie sånn for å kryssjekke fakta :p

 

Edit: eller som det ble nevnt litt over, så kunne jeg vært smart nok til å lagre wikipedia på det lokale, men det tenkte jeg ikke på...

Endret av multisync
Lenke til kommentar
Et år på to AAA-batterier... Det er jaggu grunn god nok til å skaffe seg en. :)

 

Gi hackerne en måned eller tre så får du sikkert mulighet til å finstille hva du skal ha på kortet ditt også (artikler på engelsk, tysk og nordiske språk for mitt vedkommende.)

 

Du får jo fortsatt svært lite ut av bilder, animasjoner og liknende da :/ Dessuten gjennstår det å se om den blir populær nok til at noen i det hele tatt gidder å prøve å modde den..

Lenke til kommentar

Wikipedia har eksistert i årevis i offline utgave for Windows Mobile. Jeg har hatt det i flere år, både engelsk og norsk utgave. Google TomeRaider hvis noen vil vite mer.

 

Jeg ser at TomeRaider nå fås til følgende platformer: Android, Windows Mobile, Pocket PC, Palm OS, Psion og Symbian.

 

Det er visst bare iPhone som ikke har mulighet for offline Wikipedia :p

Edit: Det finnes visst et godt alternativ til iPhone også: http://www.haukap.com/wiki2touch/

Endret av Roadrunner7
Lenke til kommentar
Nei takk, den er for dårlig. For det første får man kun 3,5 av 14,2 millioner artikler, trolig ingen på norsk. For det andre får man ikke sett fargebilder, diagrammer, lydklipp, video osv.

 

Nei, takke meg til Wikipedia på mobilen eller minibærbar. Eller rett og slett klare meg uten Wikipedia når jeg er på fjelltur o.l.

Jeg trodde Simen1 VAR wikipedia jeg :p

Lenke til kommentar

Jeg dro da med meg wikipedia på minnepenn på eksamen, brukte da et par artikler der også, i alle fall når jeg skrev norsken i 3 klasse. en fordel med data finnes jo da, brukte det også på kjemieksamen når jeg var usikker på et par småting med salter og lignende. Greit med alle hjelpemidler på eksamen i grunn, tror ikke jeg hadde klart karakteren jeg fikk på noen av de to eksamenene uten.

Endret av xaco
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...