Gå til innhold

WD klar med WD TV Live HD


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Gode nyheter. Manglende DTS "støtte" var som kjent akilleshælen ved tidligere modell. Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. Et annet problem er at "powerknappen" på fjernkontrollen til WD'en også intefererer med Canal digitals HD boks :hrm:

Endret av Spartan
Lenke til kommentar
Virkelig interessant, står på WD sine sider at den støtter DTS lyd.

 

Betyr det da at den kan dekode DTS, eller kun videresende DTS signalet til en dekoder?

Den forrige kunne også støtte DTS, men kun via reciever og optisk. Denne kan downmixe DTS til stereo direkte til tv'en. Støtter vel også 5.1 over hdmi til reciever.

AVSforum tråden:

http://www.avsforum.com/avs-vb/showthread.php?t=1172446

Lenke til kommentar
Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer.

Fra WD's egne sider:

Video - AVI (Xvid, AVC, MPEG1/2/4), MPG/MPEG, VOB, MKV (h.264, x.264, AVC, MPEG1/2/4, VC-1), TS/TP/M2T (MPEG1/2/4, AVC, VC-1), MP4/MOV (MPEG4, h.264), M2TS, WMV9

 

Ser ut til å være en suveren boks, den støtter teksting også. Prisen er det i alle fall ingenting å si på.

Lenke til kommentar
Veldig grei boks. Hadde kanskje vært optimalt med WiFi på den? Da hadde den virkelig vært interresant. Det eneste bruken jeg kan se for meg med denne, er å strekke kabel gjennom tre etasjer, og det er ikke aktuelt.

Den har støtte for WiFi via USB. Her er de WD har testa med:

Here are the USB Adapters that we've tested: Ralink based

 

Manufacturer Model # Device Name

Belkin F5D8055 N1 Wireless USB adapter

Belkin F5D8051 N1 Wireless USB adapter

Buffalo WLI-UC-G300HP Wireless N compact USB 2.0 Adapter

Buffalo WLI-UC-G300N Wireless N compact USB 2.0 Adapter

Buffalo WLI-UC-GN Mini

D-Link DWA-140 Rangebooster N USB Adapter

EnGenius EUB-9701 Wireless N adapter

Linksys WUSB100 Rangeplus wireless network usb adapter

Linksys WUSB600N Wireless-N USB network adapter with dual-band

Trendnet TEW-644UB Wireless N USB adapter

Trendnet TEW-645UB Wireless N USB adapter

Trendnet TEW-664UB 300Mbps Dual Band WirelessN USB Adapter

Sitecom WL-329 Wireless Dualband USB Adapter

Endret av Ashley_J_Williams
Lenke til kommentar
Gode nyheter. Manglende DTS "støtte" var som kjent akilleshælen ved tidligere modell. Dessuten "tar alt av formater" er vel muligens å ta litt hardt i. Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer. Et annet problem er at "powerknappen" på fjernkontrollen til WD'en også intefererer med Canal digitals HD boks :hrm:

 

Enig! Powerknappen på min gamle går løs på Riks-tv boksen min (Sagem), Utrolig irriterende :-/

Denne nye boksen er en vurderingssak å kjøpe ^^ Håper bare fjernkontrollen er bedre!

Lenke til kommentar
Nåværende modell støtter f.eks. ikke mov filer.

WDTV1 støtter mov-filer, jeg laster ofte ned og spiller trailere fra apple og Dave's på denne.

 

Noen som vet om den leser ISO-filer?

Samme om den klarer å vise DVD-menyer osv, men veldig fint om man slapp å reencode rippa filmer til VOB-format.

Den skal takle ISO-filer, men ingen støtte for DVD-menyer (så langt).

Lenke til kommentar
  • 3 uker senere...

Fikk min WD TV Live fra amentio allerede på fredag 30.okt. Knall. Spiller alt, og har rask navigering i menyer. Har ikke testet nettverket ennå, men kommer til å kjøpe en WiFi USB adapter først. Spiller 720p fantasisk glatt, men 1080p source er ikke 100% glatt ved panorering. Det kan også skyldes Sony 40W4000 tv'en som ikke er helt på høyden her. Kommer derfor til å satse mest på 720p, og filene er ca halvparten i size.

 

Du bør rippe dvd'ene til iso-filer, men kapitler og menyer er ikke støttet. For meg er det helt greit - hater alle disse dvd-menyene likevel.

Det beste er likevel å konvertere til x264/h264 format i matroska (mkv) kontainer, der spilleren også støtter kapitler. Utrolig greit at den har dts dekoder (kun til stereo) - har nemlig ikke det i forsterkeren.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...