Gå til innhold

Test: HIS Radeon HD 5850


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Overraskende stor forskjell på 5850 og 5870 i Crysis, men ellers ser det ut som om man får meget bra ytelse for pengene.

 

Litt pussig språk i artikkelen, synes jeg... for eksempel her. Men det er jo småplukk!

 

Crysis Warhead er god å ha når det kommer til nye grafikkprosessorer og spesielt når det kommer til multi-GPU. Her markerer 5850 seg meget sterkt, og det kaster seg rett på plass blant toppkortene fra begge gigantene.
Lenke til kommentar
Lite forskjell til GTX285 så ingen vits for meg å vurdere til spillmaskinen.

folk med 4850 får liksom 100% bedre ytelse osv, er egentlig dette amd har gjort :p

har selv en 4870 512MB og har besilt en 5870 1GB som gir ca 100% bedre ytelse ;)

Endret av wiak
Lenke til kommentar

Tror du har klart å bytte om verdiene for avg og min i Crysis grafen på 1680x1050.

Hvordan kan gjennomsnittlig fps være 21,91 når minimum er 34,49?

Edit: Wiak har visst påpekt det allerede.

 

Ellers hadde det vært kjekt å se en sammenligning av hvor godt diverse prosessorer skalerer med 5850 og 5870, både som single og i CF. Er dette noe som kan være reelt å vente fra HW?

Endret av pro_odeh
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+513

til To Høvdinger? mer som til to Vikinger. ;P

 

Men yter for lite til at jeg bytter ut GTX 285, avventer hvordan GTX 380 blir.

Endret av Slettet+513
Lenke til kommentar

Bra test! Bedre enn 5870-testen ;) Godt å se at det er brukt samme driverne. Litt småforvirrende at det er byttet om på fargene på AVG og MIN i en liten stund der. Dessuten, så lenge det ikke er forvirrende så synes jeg språket bare er morsomt :) Lite vits å skrive så veldig høyverdig når man snakker om skjermkort for gaming.

 

Ser ellers ut som et veldig bra kort! Det er lenge siden dere har dratt fram Anbefales-bildet deres og jeg er enig. Hadde jeg ikke hatt et 4870X2 så hadde jeg oppgradert nå. Skulle gjerne sett en test av noen av de nye funksjonene i kortet, som f.eks Eyefiniy.

 

Bra test.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...