Gå til innhold

Kantløs og LED-baklyst


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Som artikkelen sier er det 3 cm sorte kanter rundt bildeflaten. Disse skjermene har derimot en hel glassflate i front, og ikke den typiske rammen som stikker litt ut fra selve panelet. LG har liknende løsning på en del av plasmaskjermene sine. Grunnen til at rammen fortsatt eksisterer har nok mye med at denne er sidebelyst (edge-LED), så derfor er det nok ikke så lett å slanke den. Dessuten har den sorte maskeringen i seg selv en viss effekt (på samme måte som at projektor-lerret for hjemmekino leveres med sorte maskeringer). Det hadde unektelig vert stilig og sett en TV som denne, hvor hele den sorte glassflaten ble et levende bilde i det den skrus på.

 

Denne TVen har jeg sett, og den er faktisk utrolig stilig designmessig. Legger ved et bilde av den, som illustreret tykkelsen, og rammeløsningen (beklager iphone-kvalitet):

 

LG tviholder på antiglare-panelene, men når de velger å legge en glassplate over skjønner jeg ikke lenger poenget. Kontrastbelegg gir bildet en del mer dydbe.

 

Angående logoen på TVen, er det nok fordi LG går under et annet merkenavn/logo i Korea.

post-73316-1255079122_thumb.jpg

Endret av chrlod
Lenke til kommentar
Sweet! :)

 

Om kantløst design kommer på dataskjermer, vil det bli en killer for folk som vil kjøre dual screen.

 

Gjør det så stor forskjell? Utover at det ser kulere ut da? På mange måter virker det som rammene ofte blir breire når det er sånn kantløst design. Det er en veldig fin TV, men jeg har ikke sånn all verdens sans for edge-led.

 

AtW

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...