Gå til innhold

Spotify kan nå brukes uten nett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvor mye plassbruk snakker vi her? Og hvilket lagringsmedie? Er det f.eks mulig å hente ut mp3-filer fra dette lagrede arkivet?

 

Er jo genialt for å ta med laptopen og et par høyttalere på hytta, eller for min del som har en liten MSI med BT og BT i bilstereon, da trenger jeg bare en 12V-lader til pc'n :D

Lenke til kommentar

Kom over dette her på Spotify-bloggen i går, er rett og slett genialt.

 

Om jeg skal spille noen form for online spill og samtidig ønsker å høre på musikk hadde det vært kult om man kunne kjøre "offline mode" mens man var koblet til nettet for å sleppe lag. Er dette mulig?

 

Hvor får de tallet 3333 ifra hele tiden?

Lenke til kommentar
Tungvint og upraktisk. Man må koble fra Internett-forbindelsen for å få nytte av dette.

 

du vet at spotify lagrer alle spillelistene på maskinen din allerede? Forskjellen blir at nå slipper en å parre opp mot spotify serveren for å sette i gang avspillingen. Spille listene ligger jo som sagt lagret på maskinen din allerede. Genialt for folk som svirrer mye rundt med laptops, ustabilt nett osv.

Lenke til kommentar

Jeg regnet med at dette ville komme også for PC og ikke bare mobiltelefon. Et riktig trekk for å forsøke å få flere betalende kunder.

 

En annen positiv bivirkning av dette er at folk vil sette opp lagringsplassen lokalt på PCen for Spotify som ytterligere bidrar til deres P2P løsning og distribuerte nettverksløsning for å tjene flere brukere.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar
Tungvint og upraktisk. Man må koble fra Internett-forbindelsen for å få nytte av dette.

 

du vet at spotify lagrer alle spillelistene på maskinen din allerede? Forskjellen blir at nå slipper en å parre opp mot spotify serveren for å sette i gang avspillingen. Spille listene ligger jo som sagt lagret på maskinen din allerede. Genialt for folk som svirrer mye rundt med laptops, ustabilt nett osv.

Den lagrer vel ikke hele spillelister, og heller ikke i 30 dager, men bare bufrer? Hvis jeg spiller fra en spilleliste og mister nett, spiller den gjerne ferdig sangen og litt av neste, men så stopper det. Og jeg kan heller ikke spille de forrige sangene på ny. Så jeg tror ikke den bufrer allverdens, samt sletter mellomlageret med en gang det er avspilt i køen.

Lenke til kommentar
Den lagrer vel ikke hele spillelister, og heller ikke i 30 dager, men bare bufrer? Hvis jeg spiller fra en spilleliste og mister nett, spiller den gjerne ferdig sangen og litt av neste, men så stopper det. Og jeg kan heller ikke spille de forrige sangene på ny. Så jeg tror ikke den bufrer allverdens, samt sletter mellomlageret med en gang det er avspilt i køen.

Den laster ikke ned hele lista på forhånd, nei. Men når du har spilt gjennom f.eks. 10 låter, også spiller de samme 10 låtene en gang til, da spiller den direkte fra disk i stedet for fra nett. Du kan konfigurere opp hvor mye plass den skal bruke til lokal lagring.

Lenke til kommentar
Kom over dette her på Spotify-bloggen i går, er rett og slett genialt.

 

Om jeg skal spille noen form for online spill og samtidig ønsker å høre på musikk hadde det vært kult om man kunne kjøre "offline mode" mens man var koblet til nettet for å sleppe lag. Er dette mulig?

 

Hvor får de tallet 3333 ifra hele tiden?

Du kan bare legge inn en bogus proxy i Spotify.

Men om du først syncer sangene (noe som vanligvis gjøres automagisk med cashing) så vil den ikke streame noe uansett, så det vil ha null effekt på spillingen. Med den nye modusen kan man hvertfall se hvilke sanger som er lastet ned og hvilke som spilles fra HD.

 

Veldig greit på laptop og. Er jo ofte man ikke har nett. Ikke alltid like praktisk å flekke opp tether på mobilen heller.

Lenke til kommentar

Wow, enda folk som trenger invites?

 

Jeg har mange:

 

s4wXBqtLksgujLN9

 

JjJBn2ufMPYGdR6m

 

P2nTSYNRH4exwhTP

 

iFZnCZdYacwp4Nsu

 

fpJEjgnNbERaazYL

 

HA7q879VL4UL85Rm

 

Ebb9d6ubNh2VXhVG

 

nEVU4Ngnjp9qGC4S

 

KKDw7MC9cykUFRbN

 

t3qmD2sDsGDTRwUh

 

ZYMHExTCiwacjBDJ

 

edit: skal oppdatere etterhvert som de blir brukt.

 

edit2: oi, her gikk det unna, flere:

 

FjF28Lya5XyM2PSz

 

8BCK5Neh5mxLMs2d

 

yDNDdc5a8tAs6iXk

 

ZdnEiY3jtPUeEEjX

 

Pq8Kby98acpUz8u6

 

mHmWtqN29eJWut84

 

tan5KgdfB2pMWGmu

 

wDLmwPU5VNZsDNjJ

 

EhiCW5cBUDB8YLzU

 

hYA4Lj6AWy6pDXs3

Endret av Zappy
Lenke til kommentar
Hvor mye plassbruk snakker vi her? Og hvilket lagringsmedie? Er det f.eks mulig å hente ut mp3-filer fra dette lagrede arkivet?

Spotify bruker Vorbis på 160 kbit/s som standard, og Premium-brukere kan velge mellom 160 og 320 kbit/s Vorbis. Alle låtene er kryptert slik at kun Spotify kan spille dem av. Tidligere var det et dekrypteringsverktøy i omløp, men tror Spotify endret krypteringsalgoritmen slik at verktøyet ikke lengre fungerer.

Endret av Skagen
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...