Gå til innhold

Test: Chrome 3.0


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk 943 ms i firefox 3.5, kanskje dere burde kjøre testen flere ganger.

 

Når det er sagt, så gir jeg blaffen i millisekunder i javascript-tester, da jeg heller velger nettleser på grunnlag av stabilitet og nyttige funksjoner.

 

Har kjørt Chrome tidligere uten å legge merke til at den var noe kjappere i bruk på sidene jeg bruker mest.

Lenke til kommentar

støreste problemet er å få slått av den forferdelige Windows Media player som popper fram når man skal laste ned .mp3 filer, autoavspilling av medier er en uting og chrome har _ingen_ måte å slå det av på. om man skriver in .avi, .mp3 ol. i adressefeltet

begynner den å spille av filen automatisk med WMP, Quicktime eller

realmedia uselessness. Helt latterlig. En plug-in options meny i guien

hadde vært greit Google.

 

jeg har ikke windows media player installert, for de som lurer på det :p

Endret av anotherzen
Lenke til kommentar

At Chrome er lynrask på å rendre nettsider, kjøre javascript er irrelevant for hvor rask den er. Den mangler BØTTEVIS med funksjoner som gjør at den er treg i praktisk bruk. Det er derfor Opera er suverent raskest, selv om den er dårlig på benchmarks - den har så mange små funksjoner som gjør at den er rask i prakstisk.

 

Om en hadde tatt et vanlig browsing-scenario er jeg helt sikker på at Opera hadde vunnet. Med det mener jeg, på en oppgave hvor en bruker skal besøke diverse nettsteder, navigere frem/tilbake, kopiere tekster/url som skal søkes/besøkes på etc. Altså ting du faktisk gjør i en nettleser.

Endret av Lurifaksen
Lenke til kommentar

Med chrome så kommer du lynraskt gjennom sidene du besøker mest. f.eks. hardware.no, har du vert ikke på den siden et par ganger før så er det bare og skrive en "h" i søkefeltet og hardware dukker opp og enter er neste tasten. Dette er mye raskere en f.eks. FF som du må nesten skrive inn hele adresser hver gang. En anen ting er hurtig valget på første siden. Her kan du sette inn de sidene du bruker mest og dette går også meget mye fortere en FF. Addons er greit. Trenger du f.eks. en liten addon som gjør at du kan oversette et ord på ei side. Er du så addon avhengig at så små programmer er et must så hold deg unna chrome. du fortjener ikke og bruke den en gang. Fanevalget er noe av det raskeste jeg har vert borti også og det funker best.

 

Brukte bare FF før Chrome 0.2.1 og etter at jeg lastet ned Chrome da så har jeg ikke brukt annet. Aldri noe problemer med java eller shockwave som ofte klikker i andre nettlesere.

 

Dette er ivertfall mine erfaringer!

Lenke til kommentar
Med chrome så kommer du lynraskt gjennom sidene du besøker mest. f.eks. hardware.no, har du vert ikke på den siden et par ganger før så er det bare og skrive en "h" i søkefeltet og hardware dukker opp og enter er neste tasten. Dette er mye raskere en f.eks. FF som du må nesten skrive inn hele adresser hver gang.

Skriver bare "h" i firefox, så dukker HW.no som første valg. Samme med alle andre adresser jeg bruker mest. De ligger heller ikke i favoritter.

Lenke til kommentar

Tips for å slippe reklame i Chrome (forøvrig også andre nettlesere som f.eks. Internet Explorer): Privoxy

 

Privoxy is a non-caching web proxy with advanced filtering capabilities for enhancing privacy, modifying web page data and HTTP headers, controlling access, and removing ads and other obnoxious Internet junk.

 

Kort fortalt et lite program som oppfører seg som en proxytjener og filtrerer ut reklame før den vises i nettleseren.

 

Settes helt enkelt opp ved å installere programmet og konfigurere Internet Explorers proxy-innstillinger, i og med at det er disse Chrome bruker, til at HTTP- og HTTPS-tilkoblinger (ikke FTP og Socks) skal opprettes via 127.0.0.1:8118.

 

Edit:

Helt grunnleggende mouse gestures i Chrome kan oppnås ved nytte seg av enten et program som StrokeIt eller å installere Chrome Gestures (krever at man er tilknyttet Chrome Dev. channel, tror jeg). Selvsagt ikke optimale løsninger, men greit om man trives i Chrome og det er et sårt savn.

Endret av LarsM
Lenke til kommentar
Fikk 627.4ms i Firefox 3.5.3. Tror dere burde kjøre testen på en annen pc.

 

Selvfølgelig går testen raskere på en raskere pc. Det er sammenligningen som er relevant.

 

Ang opera så er den for stygg og klumpete til at jeg gidder å bruke den. Dessuten spiser den minne (noe forøvrig nyeste firefox også dessverre gjør)

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...