Gå til innhold

Trådløs overføring av tv-signaler


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

såvidt meg bekjent finnes det ikke så mange gode løsninger på dette.

 

løsninger som detteer det ofte mye tull med, ettersom at den sender i samme frekvens som wifi, trådløse telefoner, microbølgeovner++

 

Det kommer litt ann på hvilke signaler det er du ønsker å overføre, men en kabel er ofte vel så enkelt :)

Endret av larseman
Lenke til kommentar

Jeg har prøvd flere slike løsninger for trådløs overføring, og støtter larseman sin vurdering. De egner seg egentlig ikke til video hvis man skal se mer enn 10 sekunder det.

 

Det finnes annet utstyr enn det som går på 2.4 GHz båndet, men da begynner det å koste en god del. Men er du interessert, kan du se her om hva som typisk finnes: http://rf-links.com/newsite/index.html

Lenke til kommentar

Ikke noe problem å overføre TV-signaler trådløst, i teorien. Bare å sette opp en forsterker og en antenne i den ene enden og en motager-antenne i andre enden (vanlig bakke-tv antenne). Men i praksis vil nok post og tele-tilsynet komme løpende ganske snart og illsint. Problemet er båndbredden. 2,4 ghz båndet er ikke i nærheten av å være bredt nok til å kunne brukes til å overføre TV-signaler. En og en kanal går jo greit, men forsto ikke det som om det var dette trådstarter var ute etter.

Lenke til kommentar
Denne kjøpte jeg for foreldrene mine sånn at de kan få inn parabolen på soverommet. Enkel og grei å koble opp og gir bra bilde og lyd (24" CRT-TV). Overfører også fjernkontrollsignalene. Fungerte mye bedre enn jeg fryktet.

 

Dog får man ikke HD-oppløsning så på større skjermer kan jeg ikke gå god for kvaliteten.

 

Jeg er også ute etter trådløse TV signaler.

 

For meg blir det dyrere å trekke kabler enn å kjøpe denne saken her.

 

Denne vil fungere slik at man må hele tiden skifte kanal der man i utgangspkt tar ut signalene fra?

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...