Gå til innhold

Bankansatte skal bli mobile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ganske genialt da, men selv tror jeg at jeg vil møte opp på jobb uansett hvor upraktisk det måtte være. Kanskje det er en vanesak? Å møte de man jobber med, å føle at man hører hjemme der (?), å komme seg vekk hjemmefra, å få motivasjon til å stå på i jobben.

 

Tja. Interessant hvertfall!

Lenke til kommentar

Det er vel først og fremst en god reserveløsning for de dagene man kan jobbe, men ikke vil/kan reise til jobb. f.eks når det på grunn av helligdager blir en 2 dager lang uke som man gjerne skulle vært på reise med familien. Evt. syke barn + viktige forpliktelser på jobben. Forretningsreise med dødtid, langvarig tog-stans osv.

 

Det mest spennende med dette er hvordan de skal ivareta sikkerheten i datasystemene dersom folk får lov til å ta med seg jobben hjem. En rekke sensitive opplysninger om personer og selskaper må både transporteres trygt mellom hjemme og banken, samt at PCen står litt mer usikret mot sniking hjemme enn på jobb.

Lenke til kommentar

Ser for meg en løsning med fjernstyring. Man er på pcen, som er konfigurert med diverse sikkerhetsprogrammer, så går man inn på en nettside (f.eks remote.dnb.no), og så får man opp navn og loginfelt, kombinert med en sånn liten chip som man har til bankene. Når man har logget inn der får man opp mailtjeneste, og kan også få opp en rdp til jobben.

 

God løsning?

Lenke til kommentar

Da blir det ikke mer DnB NOR for min del. Faen hell at jeg stoler på at bankansatte kan sjekke personlig informasjon mens andre kan skue over skulderen dems!!!

 

I forrige jobben min hadde vi ikke en PC i nærheten av kunder engang, dette da grunnet at de ikke skulle ha noen mulighet å få tilgang til informasjon i systemene våres.

 

Dette er absolutt noe datatilsynet burde se nærmere på, og erklære krig mot!!

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...