Gå til innhold

Anmeldelse: Rock Band: The Beatles


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Kjempe bra anmeldelse, liker når anmelderen skriver så bra at man vet hva karakteren er før man ser den. Kan ikke vente til å få tak i dette spillet, men har nok ikke mulighet til å spille det før juletider. Men det er kanskje likegreit så det får kommet litt flere sanger og sånt. Likevel klør det heftig i fingrene nå merker jeg, arggh! Og ja en ting til, tviler på at jeg har råd til trommesett og alt det. Tror dere det blir trasig å spille gjennom det alene, eller med en til med gitar? Kan man ha flere en 2 gitarister?

Lenke til kommentar
Mulig jeg banner i kirka her, men mye av Beatles-musikken er jo ikke like teknisk krevende som mye annen rockemusikk, kanskje er det også derfor sangene ikke er like vanskelige å spille.

Kommer an på hva du legger i «teknisk krevende». Ringo hadde som prinsipp å alltid spille forskjellig i hvert vers, Paul er en drøyt fantasifull bassist – og bandet henger teknisk så vanvittig godt sammen at det måtte en god remaster til for å i det hele tatt få det frem. Ellers er det jo greit å få med at det tekniske spillet utvikler seg voldsomt; bare gjennom Hamburg-perioden ser en jo en vanvittig utvikling.

 

Men er det like mange noter per minutt som i Steve Vais musikk? Selvsagt ikke. Og det er jo primært dette som fanges opp i slike spill. Alle mikrodetaljene blir forlatt lenge før spillet produseres – og sånn må det nødvendigvis bli.

Lenke til kommentar

En fin, og i mine øyne, en rettferdig anmeldelse. Det er imidlertid en liten feil der; man får kun tre til fem stjerner (ikke én til fem slik det står i anmeldelsen) for å fullføre en sang. Det går ikke an å fullføre en sang med kun én eller to stjerner, da dette vil tilsvare å feile sangen.

 

Jeg koser meg masse med dette spillet om dagen. Jeg får faktisk nesten følelsen av å være der sammen med gutta takket være de flotte animasjonene. Jeg savner riktignok en del av mine egne favorittlåter, men på den annen side har jeg oppdaget et par nye favoritter. For eksempel er Hey Bulldog en absolutt perle jeg ikke har lagt merke til tidligere, det er skikkelig flyt og groove i den låta. Coverlåta Boys er også en overraskelse.

 

Håper DLC etterhvert kan tilby sanger som Strawberry Fields; Here, There and Everywhere; Hey Jude og The Continuing Story of Bungalow Bill; Real Love m. fl. :) Det er nok litt melking på gang her ja, men jeg er glad i melk så jeg kommer nok til å kjøpe noe av det :p

Lenke til kommentar
Mulig jeg banner i kirka her, men mye av Beatles-musikken er jo ikke like teknisk krevende som mye annen rockemusikk, kanskje er det også derfor sangene ikke er like vanskelige å spille.

Kommer an på hva du legger i «teknisk krevende». Ringo hadde som prinsipp å alltid spille forskjellig i hvert vers, Paul er en drøyt fantasifull bassist – og bandet henger teknisk så vanvittig godt sammen at det måtte en god remaster til for å i det hele tatt få det frem. Ellers er det jo greit å få med at det tekniske spillet utvikler seg voldsomt; bare gjennom Hamburg-perioden ser en jo en vanvittig utvikling.

 

Men er det like mange noter per minutt som i Steve Vais musikk? Selvsagt ikke. Og det er jo primært dette som fanges opp i slike spill. Alle mikrodetaljene blir forlatt lenge før spillet produseres – og sånn må det nødvendigvis bli.

 

Med teknisk krevende tenkte jeg mest på tempoet og kompleksiteten. Selv om Beatlesgutta har sine teknikker, er sangene oftest kortvarige og "enkle". For nok en gang å sammenligne med Metallica vil deres sanger kunne vare i 6+ minutter og inneholde mange temposkifter og partier som foregår i et vanvittig tempo.

Det er ikke med det sagt at ikke The Beatles selv har ferdigheter nok til å spille slik musikk, markedet var bare ikke helt klar for det på den tiden... ;)

 

Se for deg mottakelsen Dimmu Borgir ville fått på starten av 60-tallet :hmm:

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...