Gå til innhold

Test: Asus UX30


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Den var lekker. Jeg sitter på min 14,5" fra 2003/2004 som på tross av sin lange levetid har fungert fantastisk bra. Små oppgraderinger på hardisk og minne, samt en og annen reinnstall gjør underverker.

Fått en 14,5 i denne serien med litt bedre skjermkort. Nam.

 

Hvorfor står det at den har Intel pentimum m til venstre i produktinfo ved siden av artikkelen?

Endret av guttorm
Lenke til kommentar

Ripp-Off av Mac Air gitt...

 

Forsåvidt et greit produkt, men plastikken under, en elendig touchpad (Ruglete Touchpad passer ihvertfall ikke meg) og en tilsynelatende elendig skjerm, ødelegger. Dessuten er den ikke like estetisk pen iforhold til Mac Air (Tastaturet/Mousepad'n ser ikke så veldig bra ut).

 

Men da finnes det ihvertfall et billigere alternativ til Mac Air :)

Lenke til kommentar

Hadde vært flott om dere hadde testet litt mindre resurs krevene spill på slike maskiner som ikke er beregnet til spill. Som World of Warcraft, eller CS 1.6 eller for den del Source. Er vel slike spill folk som kjøper bærbar, uten å bruke så mye penger er intresert i. Tror ikke mange er intresert i hvor bra crysis kjører på en pc som mest sannsynelig skal bli brukt til skole/arbeid/sofa bruk. ;)

Lenke til kommentar

Hmm denne burde vært sammenlignet mot Acer Timeline serien, den koster tusen kroner mindre, har langt bedre skikkelig skjermkort, blir IKKE varm, bråker ikke, har 6cellers batteri, er mersom like tynn og blir ikke i nærheten så flekkete som denne maskinen.. Her har asus bommet sterkt mtp hva konkurrentene har

Lenke til kommentar

Ved første øyekast er dette en konkurrent til bla. Acer Timeline 3810T. Den bør hw.no teste snart, bestykket med en SU3500 som gir 6 timer filmavspilling og 9 timer kontortid. :). Rundt 6900,-

 

3810T veier litt mer, 1.6kg og er litt høyere. Acer har også en billigutgave av 3810T som heter 3410T og koster 4400,- med en Celeron 723. Styr dog unna 3810TZ samt de med SU4100.

 

For 8K får du en Acer Timeline 3810T med dualcore SU9400. Her priser Asus seg veldig merkelig ift. hva du får.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Noen kaller det "bestemor" andre kaller det gjennomprøvd og kvalitativ god samt robust design og kaller Asus designet "barbie gloss". De aller fleste som liker god og solid design hater eks. HP Pavilion designet.

 

Jeg tror Asus her forsøker seg på en "designperle" men bommer litt med elementer som trekker for mye ned. Disse plastlokkene var jo bare rett og slett irriterende og vil alltid være i veien på en minibærbar. Tastaturet er også mindre enn det behøver å være, noe som gir dårligere tastaturergonomi.

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

I tillegg blir denne ubehagelig varm noe 3810T ikke gjør som også er et tegn på at dårlig funksjonell design forplanter seg i flere ledd her. Skjermen virker jo også helt forferdelig, "dobbelt lag med speileffekt". Huff.

 

Skivebommen er uansett prisen. Denne er IKKE i klasse med Dell XPS 13 som nevnes i artikkelen.

 

EDIT:

Mulig jeg leser slurvete i kveld, men jeg klarer ikke å se helt spesifikt hvilken CPU testmaskinen kjører med?

Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Også en riktig konkurent å dra frem :thumbup: Ser man på prisen til U350 (5990,- med SU3500 og 4GB), 3810T (6900,- med SU3500 og 6 celler) osv. burde Asus maskinen komme langt ned på lista.

 

Ikke minst har bla. U350 Intel WiFi som ofte er en svakhet på mange minibærbare.

 

EDIT:

Det som jo ofte er det kjedelige med Lenovo/IBM er at de er altfor konservative på eksterne skjermporter så man får ofte ikke HDMI. Ser ut som det er tilfelle på denne, som er no-go for min del. Eller har den det? Veldig varierende informasjon på dette i kjøpslister.

 

Hentet fra MPX

Eksterne porter : 3 x Hi-Speed USB - 4 pin USB Type A, 1 x skjerm/video - VGA - 15-pin HD D-Sub (HD-15), 1 x audio, 1 x nettverk - Ethernet 10Base-T/100Base-TX - RJ-45, 1 x mikrofon - inngang - minijack 3,5 mm, 1 x hodetelefoner - utgang - stereo minijack 3,5 mm
Endret av Theo343
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...