Gå til innhold

Test: Photoshop Elements 8


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ang. minus-punktet "- Kan ikke slå av velkomstskjermen." så er ikke det verre enn å lage shortcuts på desktop'en direkte til enten Organizer-delen, eller Full-Edit. Eller shortcut til begge, så kan man starte den delen man ønsker direkte.

Det er desverre ikke så enkelt lenger - Organizer drar med seg velkomstskjermen også når jeg starter den direkte (testet ikke editoren direkte). Det er mulig at det blir endret i den ferdige versjonen (det var en betaversjon jeg testet).

 

Tom

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er en selvstendig test, men det kan likevel se ut til at det er, i hvertfall delvis, sammenlignet med fullversjonen av PS og Lightroom.

Det er ikke tilsiktet; jeg har ikke mye erfaring med Photoshop CS og Lightroom. Og jeg vet det er mange som leser Akam sine sider som bruker de verktøyene.

 

Mulig jeg tar feil selvsagt, men for meg blir det nesten som å teste en ny modell fra Toyota, og samtidig ikke ha erfaring med annet enn Toyota fra før... :hmm:

Finnes det andre bilmerker? ;)

 

Det er ikke første gangen den siste tiden det bare kommer opp en blank side før det er gått en stund så er siden på plass. Ikke at det er krise, men bare slik at det er nevnt.

Det tror jeg er webserveren som er skyld i - jeg opplever det samme også innemellom når går inn på vilkårlige tråder på forumet.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er en selvstendig test, men det kan likevel se ut til at det er, i hvertfall delvis, sammenlignet med fullversjonen av PS og Lightroom.

 

Mulig jeg tar feil selvsagt, men for meg blir det nesten som å teste en ny modell fra Toyota, og samtidig ikke ha erfaring med annet enn Toyota fra før... :hmm:

 

- De mest interessante sammenlingningene blir vel dermed andre bildeprogrammer i amatørskiktet, ikke proffprogrammer fra samme leverandør. Akkurat som en test av Toyotas småbiler bør ha sammenligninger med andre småbiler, ikke Toyotas store flerbruksbiler.

Lenke til kommentar
Akam har testet den nye versjonen av Adobes bildebehandlingsprogram for hjemmebruk.

 

Da ble jo spørsmålet om å oppgradere fra Elements 6 til 7 plutselig mindre interessant. Kanskje steppet fra 6 til 8 gjør en oppgradering mer aktuellt. Eller hva? :roll:

Det var lite som skilller versjon 6 og 7, så den oppgraderingen har egentlig aldri vært interessant. Det er mer snadder i Elements 8; så den kan det være verdt å oppgradere til.

 

Tom

Lenke til kommentar

Ja, ja.. Der ble jeg lurt igjen.. Kjøpte PSe 7 for en måned siden.

 

Det blir ikke oppgradering til 8, men tidligst til 9. Det eneste jeg så av "features" som jeg kunne trenge var den utvidete photomerge-funksjonen. Men jeg skal nok klare meg, har jo Micro$oft sin ICE, og den funker greiere enn den som er i 7 (dog ikke så godt som i CS4 som jeg hadde i en demo).

Lenke til kommentar
Jeg er klar over at det er en selvstendig test, men det kan likevel se ut til at det er, i hvertfall delvis, sammenlignet med fullversjonen av PS og Lightroom.

 

Mulig jeg tar feil selvsagt, men for meg blir det nesten som å teste en ny modell fra Toyota, og samtidig ikke ha erfaring med annet enn Toyota fra før... :hmm:

 

- De mest interessante sammenlingningene blir vel dermed andre bildeprogrammer i amatørskiktet, ikke proffprogrammer fra samme leverandør. Akkurat som en test av Toyotas småbiler bør ha sammenligninger med andre småbiler, ikke Toyotas store flerbruksbiler.

 

For min del er jeg ikke helt enig.

Det som er interessant når ny versjon av elements kommer er sammenligningen med tidligere versjon. Og vurderinger opp mot CS.

 

Utgangspunktet mitt er at mange ofte bestemmer seg for merke og blir der. Ikke dermed sagt at det er uinteressant hva konkurenten har men det er ofte ikke like aktuellt. Når står vel også Adobe i en særstilling, så det blir ikke helt riktig å sammenligne med en biltest selv om mange også der er trofaste mot merker.

Lenke til kommentar
For min del er jeg ikke helt enig.

Det som er interessant når ny versjon av elements kommer er sammenligningen med tidligere versjon. Og vurderinger opp mot CS.

 

Utgangspunktet mitt er at mange ofte bestemmer seg for merke og blir der. Ikke dermed sagt at det er uinteressant hva konkurenten har men det er ofte ikke like aktuellt. Når står vel også Adobe i en særstilling, så det blir ikke helt riktig å sammenligne med en biltest selv om mange også der er trofaste mot merker.

 

- Sammenligningen mot tidligere versjon: Definitivt. Det betyr en del for de som vurderer om de skal oppgradere til siste versjon. Og ja, noen holder seg til et "merke", men det er verdt å merke seg at dette er innstegsmodellen og at de som velger å kjøpe det ikke nødvendigvis har valgt noe "merke" enda.

Lenke til kommentar
Hvorfor står det: "PS Elements støtter Windows XP, Windows Vista og Windows 7."

 

Har dere glemt oss MAC brukere eller?

Den finne da for MAC også!!

 

Andreas

My bad. Du har selvfølgelig rett. Mener dog å huske at ikke alle versjoner kommer på Mac. v5 fantes aldri for Mac, og jeg lurer på om 7-eren også var "Windows Only"

 

Tom

Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...

Nå fikk jeg endelig lest denne testen...da det kanskje blir aktuelt for meg å kjøpe nytt bildebehandlings program...min kjære Photoshop 7.0 krangler for mye i XP Mode på Windows 7 Ultimate. Så jeg må vel til med noe annet (dessverre). Testen var nyttig å lese, ga meg svar på mange spørsmål jeg satt inne med...

RandiA

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...