Gå til innhold

Oktoberfest 2009 - tomsi42 - 35mm


Anbefalte innlegg

Bruker: tomsi42

Brennvidde: 50mm 35mm

Deltakernivå: Pingle Kandidat

Utstyr: Canon EF 35mm f/2, Olympus ZD 35mm f/3.5 og Olympus XA

Tilleggsutfordring: Ta bilder av ting med hull i

 

edit: Etter en runde i tenkeboksen, så har jeg ombestemt meg og satser på 35mm istedet, da jeg får litt flere muligheter. Brukte også 35mm i 2007, men da som uoffisiell etteranmeldt deltager.

 

edit 2: Med hull, så tenker jeg ganske vidt, så det er ikke alltid dere vil være enig; tror jeg ;)

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar
  • 2 uker senere...
Videoannonse
Annonse

Vinsmaking er Viel Spaß! Beste er at en del tyskere er durkdrevne på å lage vin også. Men jeg hadde forventet bilde av en tysk pige bærende på noen liter øl, må jeg innrømme. :D

 

Traktorer et cetera har jeg ikke mye greie på, men jeg har alltid lurt litt på hvorfor de har Fisher Price-farver på lekene sine. Fint motiv var det i alle fall.

Lenke til kommentar
Vinsmaking er Viel Spaß! Beste er at en del tyskere er durkdrevne på å lage vin også. Men jeg hadde forventet bilde av en tysk pige bærende på noen liter øl, må jeg innrømme. :D

Særlig når det er 3 tørre, 3 halvtørre og 6 søte å velge i mellom. Dvs. de rimeligste vinbonden lager, nekter han oss å smake. Det holder ikke god nok standard for vår kresne gane ;) Piker med øl i lankene må komme i andre tråder da jeg forlot München den 30.9 :(

 

Traktorer et cetera har jeg ikke mye greie på, men jeg har alltid lurt litt på hvorfor de har Fisher Price-farver på lekene sine. Fint motiv var det i alle fall.

Det er vel for at de skal synes godt i terrenget, slik at de ikke blir feilidentifisert som elg, rådyr eller noe lignende.

 

Tom

Lenke til kommentar
1. Vinsmaking i Mosel
Mer antydende enn vanlig fra deg. Nesten litt småabstrakt. Digg.

 

4. Godt fotfeste.
Minner stygt om John Deere skurtresker. Fisher-Price, som ble nevnt, var en god beskrivelse. Du har i alle fall fått frem de voldsomme kontrastene her.

 

Velkommen tilbake etter å ha trent bicepsen i teltene.

Lenke til kommentar
Jeg vil også ha en fast vinbonde ... hvordan får man tak i det :D ?

Det er enkelt. Reis et par ganger i Moseldalen. Stikk innom de små landsbyene; der besøker du de små weingut'ene og smak på vinen der. Husk å smak på de dyrere vinene. Ikke den billigste. Og prøv tørr, halvtørr og søt. Etter et par-tre slike besøk, så har du funnet en som passer deg bedre enn de andre.Så er det bare å lage en unnskyldning for å besøke de hvert år. Da har du "din" faste vinbonde :)

 

Tom

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...