Gå til innhold

Test: Opera Mini 5 beta


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Known issues:

  • No Android version yet, but we're working on it
  • All Palm devices will have to stick with 4.2, as they aren't capable of running 5
  • Downloads, feeds and Opera Link are all disabled in the Beta while we polish the implementation
  • Devices with little memory may have problems, in general, and some may not be able to run Opera Mini 5 at all.
  • Devices with small resolution (less than QVGA, 240 в 320) are not recommended to try the beta

http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=291952

Endret av mandela
Lenke til kommentar
Den nettsiden du får opp på mobilen, veier altså mye mindre enn fullversjonen.
Jeg visste ikke at MB var en vektenhet? :p

 

I Opera Mini 4 fikk du opp mobilens egen teksteditor når du trykte på adressefeltet. I Opera Mini 5 er det en egen teksteditor inkludert, slik at du skrive rett i adressefeltet uten at det dukker opp forstyrrende elementer.
Det var på plass i Opera Mini 4.2.

 

 

Bare jeg som syns UIet er for mye WM-inspirert? Det vil jo la seg fikse med skins (som betaen mangler, men som jeg regner med at blir videreført fra OM 4.x), men allikevel. Har ikke testen betaen mye siden den mangler sync og en del innstillinger, men det ser ellers lovende ut.

Lenke til kommentar
Ser ikke ut til at t9 er lagt til. Heller ikke æ, ø og å. I tillegg får jeg engelsk tid på klokken i nettleseren..

T9 fungerer ikke fordi Opera Mini bruker Java. Java har ikke tilgang til T9-ordboken på telefonen. Skrur du av "inline editing" bruker den telefonens egen tekstbehandler.

 

Norske tegn kommer sikkert med den norske versjonen?

Lenke til kommentar

Jeg er storbruker av Opera mini og er veldig fornøyd med 4.2.

OperaMini 5.0 beta er nå installert og ser veldig bra ut. Imidlertid savner jeg å kunne bruka "musa". Jeg bruker SE Xperia X1 og det er mulig å bruke scroll-pad'n som en mus. Kanskje dette kommer når den ferdige versjonen er klar? Det må dog sies at touch-sensitivitene er mye bedre på denne enn på 4.2 så det er ikke like nødvendig på 5.0

Speed-dial og tabs er også flott!

Så til det som ikke fungerer like godt. Det 'lagger' en del når jeg finger-scroller. Og når jeg skal svare i dette forumet for. eks., ser jeg ikke hva jeg skriver fordi det innebygde tastaturet skygger for. Jeg vil at det skal forsvinne når jeg starter å skrive på telefontastaturet. Men det gjør det ikke, selv om noen i forumet påstår noe annet. Jeg går ut i fra at dette ordner seg sammen med at vi får æøå når vi får en fullversjon, signert og på norsk. Apropos...

 

Noen som vet hvor lang tid det tar før fullversjonen er klar?

Endret av osmano
Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...