Gå til innhold
Spørsmål om bil og motor? Still spørsmål her ×

Kjøp av Ferrari 348


Ulrik91

Anbefalte innlegg

Hei

 

Jeg planlegger å kjøpe en Ferarri 348 om snaue 2 år. Jeg vurderer nå hvor jeg skal kjøpe fra. Her i Norge (på finn) ligger de sirka på 400k. I tyskland ligger de laaangt under, men med avgifter å slikt blir det sirka det samme.

 

Det jeg lurer på er om det kan lønne seg å starte en bedrift for å kunne importere den billigere inn til Norge. Jeg er ikke sikker på hvordan de regelene fungerer. Er det noen her som har erfaring på det området? eventuelt, hvor problematisk vil det være å starte et firma for kunn å kjøpe bil?

 

håper på seriøse og saklige svar. ikke dissing av bilen min ;)

 

mvh Ulrik

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Joda. men hvor er da inspirasjonen til å jobbe rævva av seg de neste to åra?

 

Jeg er fast bestemt på den bilen. Ingen andre.

 

men jeg skal bare bruke den i en sessong for så å selge den videre.. tror dere at det i det hele tatt er mulig å registrere en ferrari på fatter for at sjåføren er 19?

Jeg er forberedt på at det blir dyrt..

Lenke til kommentar

De jeg kjenner som nevnt over, tenkte det samme, men hos de få som forsikrer eksotiske biler var de visst ganske strikte på at folk under 25 ikke skulle få kjøre bilene mtp. risikoen..

Noen selskaper har en sånn greie med at egenandelen blir doblet om fører er under en viss grense om det er tegnet for de litt eldre..

 

Dog er det en av mine heldige bekjente som får lov, men der er bilen forsikret i Jernbanen, noe som visstnok ikke alle kan etter hva jeg har fått høre :/

 

Verdt å sjekke ut uansett før du kjøper deg godbil ;)

Lenke til kommentar

Om prøveskilt:

 

Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert. De er videre bare lov å bruke til følgende formål:

 

* Flytting av kjøretøy fra et sted til et annet

* Prøving (i forbindelse med reparasjon eller annet)

* Demonstrasjon (for eks. en forhandlers demonstrasjon av en ny type)

* Kjøring i forbindelse med registrering

 

Prøvekjennemerke må ikke brukes til ordinær transport av personer og gods hvis ikke trafikkstasjonen har gitt tillatelse til dette og skrevet det på kjøreseddelen.

Kopiert fra http://www.vegvesen.no/Kjoretoy/Kjop+og+salg/Proveskilt

 

Du kan ikke ha med verken andre personer eller last. Du må kjøpe for én dag om gangen, og du må oppgi grunn hver gang.

Lenke til kommentar

Du kan leie prøveskilter for flere dager i slengen, og du kan oppgi salg av bilen som grunn, og at du da selvfølgelig skal ha med passasjer/være passasjer...

 

Men morroa stopper i det du girer til andregir, for da har du nådd fartsgrensa for norske veier, så ikke skjønner jeg vitsen med en sånn bil. Også er det jo dritkjipt å bli frakjørt av en gammal volvo eller sierra da ;)

Lenke til kommentar

Der var det igjen? "Også er det jo dritkjipt å bli frakjørt av en gammal volvo eller sierra da" hva er greia med det? oO

 

2. gire er for pingler. jeg tenkte å bruke reverse ;)

 

la meg quote meg selv fra en annen tråd:

 

"Det jeg skal med Ferrari er å ha sinnsykt god motivasjon til å tjene 400k på to år og oppfylle drømmen min. Om det er den beste bilen blablablalbalba driter jeg i. Det er "drømmen" min å eie en ferrari, da skal jeg gjøre det. Og det er kalrt at det er ikke det samme å kjør en Ferrari som en fx. M3, men den diskusjon er ikke ment for denne tråden".

Lenke til kommentar

Ok, da skal du få et tips som gjelder enten du er 17 eller 70.

Hvis du kjøper en Ferrari og har tenkt å ha den i noe særlig mer enn en uke, og å kjøre noe særlig mer enn 2-300 mil med den: Sett av minst 50.000 til service og reparasjoner.

Ferrari er rått, og i motsetning til Porsche går de i stykker når som helst.

Det kan godt hende du greier å kjøre en sesong uten mishaps, men du har ingen garanti for hva som skjer neste morgen, og får du havari på en sylinder eller to blir verditapet stort. Og selv et oljeskift koster noen lapper i Ferrari-verden.

Lenke til kommentar

Ja det koster å ha sportsbil. Ikke minst servicer, husker jeg var innom et verksted der det stod en Diablo som skulle skiftes clutch på, dette kostet 80.000 og dette måtte gjøres ofte, mye oftere enn en vanlig bil. Og spesielt er Lamborghini og Ferrari dyre, Porsche er mere vennlig sånn sett, da de tåler litt mere vanlig bruk/ mer kmstand. Men Porsche er jo en liten mus i forhold til de andre, det føltes hvertfall slik etter en hel dag på bane med Ferrari og Lamborghini.

 

Men har tenkt tanken som du har mange ganger, hadde det ikke vært rått med en Ferrari fra 80-tallet?

Hva med å prøve å kjøpe en "sportsbilklassiker" av et annet merke? BMW, Audi, MB, SAAB? F.eks? Det blir ikke det samme, men likevell kanskje en bedre løsning.

Lenke til kommentar

Jeg har planlagt å sette av en del tusner til div. vedlikehold ja.

Jeg kjøper en Ferrari fordi det er det som er det råaste av det råaste. Det er ikke fprdi jeg er såesielt autofil, men fordi jeg har "drømt" om det så lenge jeg kan huske (10 år ellerno :p)

Og i det siste har jeg realisert mine "drømmer" så da kjøper jeg like sågosdt en Ferrari i samme slengen. Koste hva det kostevill. Planen er å ha den før jeg fyller 20 som jeg gjør desember 2011.

 

Skal dette gå må jeg planlegge noe sinnsykt er veldig glad for all informasjon som kan hjelpe meg på en eller annen måte for å nå dette målet :)

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...