Gå til innhold

Thermaltake Xaser III


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har hatt dette kabinettet siden litt før påske. Er i grunn fornøyd med den. Untatt at vinduet får veldig lett riper. :( Det er fordi vinduet er laget av plast. Ikke plexiglass. En annen ting er at den samler lett inn støv. Selv med støv filter på.

Ellers var det digg med dette kabinettet. Særlig etter noen lys og en Sunbeam Kald Katode Sound Control. Fargen dessuten passer med dekslene på kabinettet. :woot:

Ser ut som et discotek hjemmer hos meg.

Kabinettet er greit å dra med på lan. Det er mange blikk som falt på mitt under TG i påsken. Men pass på å pakk den inn med noe beskytelse under transport ol. Får lett riper over alt. Har selv planner om å kjøpe meg en koffert, eller kjøpe meg en liten shuttle. VI for se. :yes:

Lenke til kommentar

bare satt å stussa over noe, dere sier: "Nå er versjon 3 kommet i handelen"..det er jo noen måneder siden det kom ut da..var litt rart å se at det tok så lå lang tid før det kom noen test her på ok.no, og at dere da sier at det nå er ute :roll:

Lenke til kommentar

Da jeg leste denne testen stusset jeg litt på dette :

- Lange ledninger = rot

 

jeg er enig med deg at det blir en rimelig stor kabel salat inni kabinettet.

men at ledningene er for lange, der er jeg ikke enig.

vifte ledningene er for korte etter min mening... for hadde de vært lengre hadde det vært enklere å gjemme dem.

Lenke til kommentar
Da jeg leste denne testen stusset jeg litt på dette :

- Lange ledninger = rot

 

jeg er enig med deg at det blir en rimelig stor kabel salat inni kabinettet.

men at ledningene er for lange, der er jeg ikke enig.

vifte ledningene er for korte etter min mening... for hadde de vært lengre hadde det vært enklere å gjemme dem.

 

:yes:

 

Jeg har selv forlenget alle kablene til viftene, slik at jeg kan legge den langs chassiet helt inn til viftestyringen, da blir kablene vanskelig å få øye på.

Lenke til kommentar

Jeg fant at dette toweret er oxo med vannavkjøling oxo.....

Har dere testet det ut?

 

Prisen på den er 2736,- + porto..

Jeg vuderer om å kjøpe det med vannavkjøling.... Da har du en kasse som kjøles bra og kan overklokke bra med lav tempratur på hele systemet...

Lenke til kommentar

litt koz å se dette kabinettet her. Spesielt siden eg kjøpte det selv for ein mnd sinden ca.

http://www.facelink.com/kozesmurf

velg pc-mods her

 

har lagt til vannkjøling og brukt et kilo med stripps for å prøva å få det te å se ryddig ut inni der.. pigede ikje enkelt ass..

 

minuser med kabinettet e det som de fleste mener er +++ med det.

-smale/små hull for luft i vinduet

-filter forran enkelte vifter. Dette reduserer luftstrømmen någe sinnsykt. resultat hos meg var at pc-en begynte å henge te det store gullmedalje.

fant ut at både harddisker og skjermkort trengte mer luft tilgjengelig.

-Innmaten te viftestyringen.. her har de hatt hastverk. loddinger er løsnet i øst og vest inni der. Viftestyring nr 4 er ubrukelig nå og displayet skifter hele tiden. Dette er relativt greie sak å fikse selv når eg gidde. orke bare ikje å sende det inn for fiks.

 

ellers... topp kabinett ass 8)

 

vekk med filter og et større hull til vifta som blåser til skjermkort. Nå henge an ikje 8)

 

ellers så dere kan se på bildene lagt til facelinken der oppe..

her har eg lekt med vannkjøling fra coolans kabinettet som eg hadde før og ein del løgne lysrør. hehe

Lenke til kommentar

filteret går ann å fjerne ja, og fjernet ble dem.

luftstrømningen ble merkbart bedre ved å fjerne disse samtidig som det ble mindre støy... dvs.. medfølgende vifter til dette kabinettet er bortimot lydløse uten filter.

 

når det gjelder støv har eg kun et problem...

radiatoren til vannkjølinga..

støvmagnet.. og vanskelig å komme til

 

menmen.. støvfilter dersom vifta generelt sett er til pynt i maskinen din blir nå min mening.

Lenke til kommentar

hehehe Smurf......

Det er nesten altid en minus med kasser..... Den kassa jeg bruker nå er alt får tett og har en sty nivå som skjærer i ørene.....lol....

 

Når jeg blir færdig med den nye så blir det bedre......

 

Jeg likte denne kassa fra første stung..... har goode kjøle muligheter og har good plass..... Så jeg får se åssen jeg moder den..... (blir ikke vann av kjøling med det første) :D

Lenke til kommentar
  • 5 måneder senere...
altså, jeg har selv Xaser 3 :D jeg er MEGET fornøyd med det, det kommer bilder ang. modding av den så snart jeg har begynt! ligger vannkjøing partert på pulten og venter! og jeg kobler ut vifter og legger inn lys osv!

alle løsningen er gode mener nå jeg! og for de som sliter med "høye" psi og agp kort kan dere modifisere de klipsene litt, dvs klippe dem litt innerst! kommer tilbake med bilde fra det snart!

det bråker forholdsvis lite om alle viftene går minimalt...men med en 120 mm vifte og bare 4 vifter opperativt vil det bråke mye mindre!

vel, stay tuned....kommer som sagt med post om moddingen min
Lenke til kommentar
  • 4 måneder senere...
Jeg har hatt dette kabinettet siden litt før påske. Er i grunn fornøyd med den. Untatt at vinduet får veldig lett riper. :( Det er fordi vinduet er laget av plast. Ikke plexiglass. En annen ting er at den samler lett inn støv. Selv med støv filter på.

Ellers var det digg med dette kabinettet. Særlig etter noen lys og en Sunbeam Kald Katode Sound Control. Fargen dessuten passer med dekslene på kabinettet. :woot:

Ser ut som et discotek hjemmer hos meg.

Kabinettet er greit å dra med på lan. Det er mange blikk som falt på mitt under TG i påsken. Men pass på å pakk den inn med noe beskytelse under transport ol. Får lett riper over alt. Har selv planner om å kjøpe meg en koffert, eller kjøpe meg en liten shuttle. VI for se. :yes:

Mye kostet kabbinette?

 

MVH: Stian_A

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...