Gå til innhold

Opera Mini 5 er ute


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er ikke imponert...

 

Etter å ha lagt den inn på min Nokia N97, viste skjermen kun en feilmelding om ingen fungerende nettverkstilkoblinger. Jeg startet så standardleseren og den fungerte helt fint. Det som virkelig ikke var imponerende, var at jeg ikke fikk avsluttet Opera. Ingen knapper å trykke på, og den lot seg heller ikke avslutte via "Åpne programmer". Etter fem minutters tid slo den seg av av seg selv.

Lenke til kommentar

opera mini er ett j2me/java program som kobler seg til en server som igjen laster ned og forhåndsbehandler sidene slik at dem er lettere å lese på en billig telefon.

 

opera mobile derimot gjør jobben på mobile (men jeg tror dem driver å roter rundt med å tilby tilgang til mini-serverene i både mobile og desktop utgaven av opera, se turbo-funksjonen i nyeste desktop opera).

Lenke til kommentar
Jeg er ikke imponert...

 

Etter å ha lagt den inn på min Nokia N97, viste skjermen kun en feilmelding om ingen fungerende nettverkstilkoblinger. Jeg startet så standardleseren og den fungerte helt fint. Det som virkelig ikke var imponerende, var at jeg ikke fikk avsluttet Opera. Ingen knapper å trykke på, og den lot seg heller ikke avslutte via "Åpne programmer". Etter fem minutters tid slo den seg av av seg selv.

Det fungerer veldig bra her, på en standard nokia candybar. Sjumilssteg siden Mini 4 og desidert den beste mobilbrowseren jeg har prøvd.

Lenke til kommentar
Jeg er ikke imponert...

 

Etter å ha lagt den inn på min Nokia N97, viste skjermen kun en feilmelding om ingen fungerende nettverkstilkoblinger. Jeg startet så standardleseren og den fungerte helt fint. Det som virkelig ikke var imponerende, var at jeg ikke fikk avsluttet Opera. Ingen knapper å trykke på, og den lot seg heller ikke avslutte via "Åpne programmer". Etter fem minutters tid slo den seg av av seg selv.

Så du fikk ikke testet den engang, og så konkluderer du med "ikke imponert"? Heh.

 

Sannsynligvis har du ødelagt innstillingene dine for Java selv.

Lenke til kommentar
Eh, det er nettopp det at den er i beta som gjør at de skal finne ut av diverse problemer. Hvis du ikke takler beta-versjoner, HOLD DEG UNNA!

At de ikke legger til en mulighet for å avslutte programmet når det ikke har tilgang på nettverk, det er ikke imponerende. Hvis du ikke skjønner dette, HOLD KJEFT!

De slipper ikke betaversjonen for å imponere deg, men for at du skal hjelpe de med å identifisere slike feil som du opplevde. For tåpelig å klage på feil i en beta. Send dem heller en mail med info om feilen så kanskje de fikser det..

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-b5747

Åh gud, fikk en nergasme etter installasjon av Opera Mini 5! :D Alt fungerte plettfritt på Nokia 5800, og det så rett og slett genialt ut på Nokia 3120 Classic! Hurtigstart hadde jeg ikke tenkt på før jeg faktisk så det, og måten tabene var lagt opp til var rett og slett fantastisk. Nå blir det nok en stund til, men det neste bør være skikkelig implementering av Javascript, Ajax og kaaanskje Adobe Flash Light.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...