Gå til innhold

Adobe oppdaterer Camera Raw og Lightroom


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Installation InstructionsAfter downloading a ".zip" file, use the operating system or a utility such as WinZip or PKZIP to access the file's contents.

 

Need help with downloading? See our Downloading Help documents.

 

This new version of the Camera Raw plug-in replaces the original Camera Raw plug-in that was installed with Adobe Creative Suite 4, Photoshop CS4, Photoshop Elements 6.0 or 7 and Premiere Elements 4.0 or 7.

 

To install with Adobe Photoshop Elements:

NOTE: You must follow all of the new instructions in order to successfully install the Camera Raw Plug-in for Photoshop Elements.

 

1. Exit Photoshop Elements

2. Open the download file and double-click CameraProfiles.exe and follow the on-screen instructions

3. Open My Computer

4. Double-click Local Disk (C:)

5. Navigate to the location designated by your version of Photoshop Elements: (Please read directory carefully)

 

 

a. Photoshop Elements 6.0: Program Files\Adobe\Photoshop Elements 6.0\Plug-Ins\File Formats

 

 

b. Photoshop Elements 7.0: Program Files\Adobe\Photoshop Elements 7.0\Plug-Ins\File Formats

 

6. Move the existing Camera Raw.8bi plug-in to another location (for example, a new folder on your desktop). Ensure you keep this version in case you need to revert back.

7. Copy the Camera Raw plug-in, Camera Raw.8bi, from the download into the same folder as Step 5.

8. Launch Photoshop Elements

Lenke til kommentar
Siden de har fått med støtte for Panasonic GF1, som ble lansert 2. september, er det naturlig å spørre hvorfor de ikke har rukket å få med Canon EOS 7D som ble lansert dagen før. Men den har altså ikke kommet med, og vi må vente noen måneder før den dukker opp, antakelig.

 

Og hvorfor skulle det gå noen månder?? Har mistanke om at den er klar når kameraet kommer i salg :hmm:

Lenke til kommentar
Siden de har fått med støtte for Panasonic GF1, som ble lansert 2. september, er det naturlig å spørre hvorfor de ikke har rukket å få med Canon EOS 7D som ble lansert dagen før. Men den har altså ikke kommet med, og vi må vente noen måneder før den dukker opp, antakelig.

 

Og hvorfor skulle det gå noen månder?? Har mistanke om at den er klar når kameraet kommer i salg :hmm:

Tja, eller så gjør de som med 5D Mk II, de venter til det kommer en ny PS(e) versjon sånn at neste ACR (med EOS 7D) ikke er kompatibel og en blir nødt til å oppgradere.

Personlig er jeg forbannet på Adobes pengegriskhet. Jeg klarte meg fin-fint med PSe 3, men da jeg kjøpte 5D Mk II ble jeg nødt til å oppgradere. Og rabatten? Jo knappe $30 (150kr). Neste Adobe blir tjuvkopi for min del, og med god samvittighet.

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med å oppdatere camera raw for Photoshop Elements 7?

 

Har bare v4,5, og får ikke til å oppgradere :(

 

Fikk til dette nå, men jeg har et annet problem også som jeg lurer på om noen kan hjelpe med:

 

Når jeg åpner et bilde i Adobe CR (fra pse 7), får jeg opp dette vinduet:

 

post-145092-1253041030_thumb.jpg

 

 

Men når jeg leser guider osv for ACR, ser jeg skjermbilder som dette:

 

adobe_camera_raw_and_dng_converter-243819-1244000071.jpeg

 

 

Hvorfor mangler jeg de ekstra fanene (på høyre siden) jeg finner på andres bilder? Hvordan kan jeg få dem jeg og? :p

Endret av kau
Lenke til kommentar
Tja, eller så gjør de som med 5D Mk II, de venter til det kommer en ny PS(e) versjon sånn at neste ACR (med EOS 7D) ikke er kompatibel og en blir nødt til å oppgradere.

Personlig er jeg forbannet på Adobes pengegriskhet. Jeg klarte meg fin-fint med PSe 3, men da jeg kjøpte 5D Mk II ble jeg nødt til å oppgradere. Og rabatten? Jo knappe $30 (150kr). Neste Adobe blir tjuvkopi for min del, og med god samvittighet.

Jeg er også oppgitt over visse firmaers griskhet. Men jeg lar lommeboken tale, og kjøper et annet produkt istedet; eller finner et gratis alternativ. Tjuvvkopiering er feil strategi; delvis fordi det faktisk gjør deg til en lovbryter; men mest fordi det ikke straffer firmaet nok til at de endrer seg.

 

Tom

Lenke til kommentar
Noen som kan hjelpe meg med å oppdatere camera raw for Photoshop Elements 7?

 

Har bare v4,5, og får ikke til å oppgradere :(

 

Fikk til dette nå, men jeg har et annet problem også som jeg lurer på om noen kan hjelpe med:

 

Hvorfor mangler jeg de ekstra fanene (på høyre siden) jeg finner på andres bilder? Hvordan kan jeg få dem jeg og? :p

Fordi du har Photoshop Elements... Du må ha Photoshop CS eller Lightroom for å få alle valgene.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...