Gå til innhold

Utvider Ferrari-serien


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Se der, nå begynner de mindre maskinene å nærme seg en grei hastighet. Jeg vet ikke hvor rask AMD-prosessoren er, men regner med at den lar Intel Atom "spise støv". Samtidig er størrelsen veldig ok. 11.6" med kurant oppløsning er ikke til å skjemmes av. Tastaturet blir vel muligens litt større, og det blir litt lettere å lese forskjellige sider.

 

Prisen var heller ikke så halvgæren. Nei, alt i alt høres dette ut som et godt alternativ. Ihvertfall for folk som ikke har minibærbar fra før av...

Lenke til kommentar
Har den mulighet for ekstern grafikk?? Hvorfor nevnes ikke det i artikkelen? Det var jo det mest spennende av alt!

 

"Acer Ferrari One with AMD Athlon X2 1.2GHz dual-core processor, L310, 1MB secondary cache, M780G core ATI Radeon 3200 integrated graphics. Support for ATI’s XGP external graphics technology. In addition, it provides Wi-Fi, Bluetooth wireless networking, 5600mAh 6-cell battery."

 

Denne vil jeg ha!

Lenke til kommentar
  • 6 måneder senere...

ATI har en ATI XGP port som blir brukt på noen Fujitsumaskiner og Acer Ferrari one 200.

Selv om Fujitsu ikke vil bekrefte det er det samme porten på både Fujitsu og Acer sine maskiner, men det er veldig vanskelig å finne disse produktene.

Acer sine kort heter "ACER DYNAVIVID GRAPHICS DOCK" og skal finnes i butikkene om et par dager

https://www.abbo.no/...C%2ED0100%2E009

 

Disse benytter ATi HD4670, men ATi har også laget HD5650 og HD5830 i XGP utførelse. Problemet for disse kan være at prosessorene i de bærbare ofte blir flaskehalsen siden de ikke er raske nok til å holde følge med grafikkortene. Men man har jo mulighet til å koble på intil 4 skjermer (ink den bærbares egne.)

Jeg har sett demo hvor Ferrari One har brukt Fujitsus HD3870 graphicbooster og det fungerer kjempebra.

Det ligger forresten en del klipp på youtube og det er bare å søke på ATi XGP

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...