Gå til innhold

802.11n er godkjent


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Blant andre fordeler med 802.11n er at den innebærer bedre ytelse for applikasjoner som VoIP.

 

 

 

 

Sitter litt med følelsen av at høyere hastighet enn 54Mbps for å bruke VoIP. Mulig at n-standarden har en god del fine egenskaper ved seg som kanskje fører til bedre fordeling mellom forskjellige noder og slikt. Men tror vel det først og fremst er filoverføring hvor større hastighet kommer til nytte. Alle tjenester som bruker internetttilkoblingen har jo flaskehalsen der i dag uansett, så der må vi vente på raskere nettilkobling før vi får brukt for 300Mbps.

 

Men fint at endelig det er en standard som er fastsatt. Har vært litt tøys med alle n-produktene som kanskje ikke virker i fremtiden pga standarden.

Lenke til kommentar
802.11n skal kunne gi overføringshastighet på 300 Mbps (teoretisk makshastighet er 600 Mbps), sammenlignet med 54 Mbps for 802.11a/b/g.

 

54 Mbps er kun teoretisk hastigheit på 802.11a/g. 802.11b har 11 Mbps teoretisk hastighet.

Reell hastighet er rundt henholdsvis 20 Mbps og 7 Mbps.

 

Er denne på vei til butikkene, eller har den vært på markedet uten at den er godkjent?

 

Er det eventuelt noen accesspoint ol. som jeg kan bruke til 100Mbit internett?

 

Har vore solgt 802.11n draft produkt lenge, desse støtta foreløpige utkast av standarden, og desse produkta har typisk vore marknadsført med at du kan oppgradere firmware når 802.11n standarden er ferdig og få full støtte for 802.11n. Vi får snart svaret på om dette stemmer :)

 

Dei fleste leverandørar av trådlause routera/base stasjonar har har produkt med 802.11n draft 2 i dag.

Lenke til kommentar
Nizzen: Dlink har DIR-655, den har gigabit på alle porter :-)

 

Har denne selv og er storfornøyd. De garanterer at den skal støtte den ferdige n-standarden..

Men får du faktisk full fart på internettet?

 

Får bare 97 Mbit opp og ned ca med Bredbåndservice (gamle BBB) :(

Og 1ms i ping til vg f.eks

:p

 

 

Det jeg vil ha er wifi med 100 MBit, Gigabit switch har jeg

Endret av Nizzen
Lenke til kommentar

Her blir min D-link DIR-855 foret med en 100Mbit port fra en Cisco 3550. Ligger i snitt under 100Mbit trådløst (routerfunksjon deaktivert, foret via accessport (ikke wanport).

 

Laptopen er en Dell Latitude D630 med Intel WiFi link 5300 AGN kort.

 

Er det noen som har fått testet 655/855 foret via gigabit slik at de kan poste screenshot av hvilke hastigheter man kan forvente? (3x3 kort, 40Mhz kanalbredde.)

 

488432.jpeg

Lenke til kommentar

Bli med i samtalen

Du kan publisere innhold nå og registrere deg senere. Hvis du har en konto, logg inn nå for å poste med kontoen din.

Gjest
Skriv svar til emnet...

×   Du har limt inn tekst med formatering.   Lim inn uten formatering i stedet

  Du kan kun bruke opp til 75 smilefjes.

×   Lenken din har blitt bygget inn på siden automatisk.   Vis som en ordinær lenke i stedet

×   Tidligere tekst har blitt gjenopprettet.   Tøm tekstverktøy

×   Du kan ikke lime inn bilder direkte. Last opp eller legg inn bilder fra URL.

Laster...
×
×
  • Opprett ny...