Gå til innhold

Nytt Bluetooth-tastatur fra Microsoft


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg fikk nokk av ustandard layout da jeg prøvde det for et par år siden. Det var rett og slett elendig å skrive på. Jeg måtte jo fram med steinaldermetoden flytt blikket-let-finn-trykk-flytt blikket for å skrive med det. Mangelen på rom rundt piltastene, f-tastene osv gjorde det umulig å finne frem med bare fingrene.

 

For ordens skyld: Jeg ble lokket av pent utseende den gang jeg prøvde det. Dette ser minst like pent ut, men LFT-metoden vil jeg ikke tilbake til.

Lenke til kommentar

bøyen innyr til mer komfortable armstilling da armene våres er mer naturlig fremoverretta og ikke vinklet ved håndleddet. Selvsagt føles det unaturlig om du har i flere år skrevet på konvensjonelle tastatur.Acer har også bøyd eller kruvet tastatur på en del av sine bærebare pc-er og det er fint.

 

For de som har skrivebord med utskyvbar plate så passer dette perfekt da du kan ha selve numpadden oppå skrivebordet for å få mer plass til musen.

Lenke til kommentar
Jeg fikk nokk av ustandard layout da jeg prøvde det for et par år siden. Det var rett og slett elendig å skrive på. Jeg måtte jo fram med steinaldermetoden flytt blikket-let-finn-trykk-flytt blikket for å skrive med det. Mangelen på rom rundt piltastene, f-tastene osv gjorde det umulig å finne frem med bare fingrene.

 

For ordens skyld: Jeg ble lokket av pent utseende den gang jeg prøvde det. Dette ser minst like pent ut, men LFT-metoden vil jeg ikke tilbake til.

Selvsagt gir det litt LFT-tilvenningsvansker i begynnelsen men går du først dit så går du aldri tilbake.

Lenke til kommentar

Det ser ut som de er inne på noe, og bluetooth er jo veldig genialt, i hvertfall for tastaturer.. Tidligere tastaturer fra MS har bare vært søppel og fått veldig mye dritt, og jeg skjønner fortsatt ikke hvorfor de insisterer på å gå for en så utradisjonell layout.. Det blir kanskje bedre å skrive på med mange timers tilvenning, men for de fleste, ikke så veldig bra valg..

@HulkHaugen; bluetooth bruker ikke merkbart mer batteritid enn infrarød, ihvertfall ikke det jeg har merket med de mange tastaturene jeg har vært innom... Idag bruker jeg Apple wireless keyboard, og det er bluetooth, og det er minst like brukbar batteritid på dét som på et infrarødt.. Jeg vil si en typisk tid før jeg må bytte batterier er alt mellom 3,5 - 6 eller 7 måneder, alt litt avhengig av batterimerke og hvor mye man skriver på det.. En kjempestor pluss er jo at man slipper en dongel som stikker ut av maskinen og opptar en usb kontakt..

For å summe opp: Jeg ser hva de prøver på, og designen er i for seg helt grei, og at den har et litt minimalistisk design er absolutt bra, men den utradisjonelle layouten vil nok senke antall solgte enheter unødvendig mye...

Lenke til kommentar
Den kan ta seg bra ut i stuen. Men pleier ikke blåtann å bruke mye strøm? Kjedelig å måtte bytte batteri én gang i uken, eller hvor ofte det blir...

 

Nja, jeg har brukt det trådløse keybordet til Apple siden august i fjor og enda ikke skiftet batteri. Så det trenger ikke ta så mye strøm.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...