Gå til innhold

Omtale: Slim power bank


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Lei av at Iphone-en eller Ipod-en din går fort tom for strøm? Slim power bank fikser biffen - for en stund.

 

Les mer

Jeg er lei av at dere i Hardware-nettverket ser ut til å bortimot konsekvent skrive mange merkevarenavn feil. Iphone og Ipod ser idiotisk ut og er mye vanskeligere å lese enn de riktige navnene iPhone og iPod.

Grunnen er at de har valgt å skrive riktig norsk i stede for å skrive merkenavnene riktig. På norsk skal egennavn skrives med stor forbokstav, ikke med stor bokstav midt i ordet. De gjør det med alle merkenavn.

Lenke til kommentar
Lei av at Iphone-en eller Ipod-en din går fort tom for strøm? Slim power bank fikser biffen - for en stund.

 

Les mer

Jeg er lei av at dere i Hardware-nettverket ser ut til å bortimot konsekvent skrive mange merkevarenavn feil. Iphone og Ipod ser idiotisk ut og er mye vanskeligere å lese enn de riktige navnene iPhone og iPod.

Grunnen er at de har valgt å skrive riktig norsk i stede for å skrive merkenavnene riktig. På norsk skal egennavn skrives med stor forbokstav, ikke med stor bokstav midt i ordet. De gjør det med alle merkenavn.

Det er ingenting i veien for å skrive særnavn slik de er "døpt". For meg virker det bare barnslig å finne på nye navn som er "riktige" i henhold til standard norsk skrivemåte.

Hvis det insisteres på å bruke norsk rettskriving, måtte de da gått videre og kalt dem Itelefon og Ikapsel eller Ikabinett.

Lenke til kommentar

Her er artikler HW har skrevet på dette før:

http://www.hardware.no/artikler/naar_ipod_faar_stor_i/51389

og

http://www.hardware.no/artikler/egennavnde...resiserer/52071

 

Tydeligere blir det ikke.

 

Utdrag som forklarer det meste:

Du synes sikkert det er kult at megaPACK lanserer GameRULer DeLuXe. Men er det ikke like kult at Megapack lanserer Gameruler Deluxe? Det synes vi.
Endret av Zappy
Lenke til kommentar

har mer sans for philips sin variant som jeg har liggende her.

 

vanlig stikkkontakt i ene enden, usb ut i andre. og omtrent samme batterikapasitet som power bank, om linken til qwert er til å stole på.

 

ikke det, om en virkelig skal ha med seg strøm for mobiler over lengre tid bør en nok se etter produkter med 3000mah eller høyere, siden disse kan lade en mobil full ca 2 ganger før den selv må lades igjen...

Lenke til kommentar
om en virkelig skal ha med seg strøm for mobiler over lengre tid bør en nok se etter produkter med 3000mah eller høyere, siden disse kan lade en mobil full ca 2 ganger før den selv må lades igjen...

Må man ikke høyere enn det også? Hvor effektive er laddekretsene i en moderne mobil? 70%? Og så forsvinner det vel sikkert 20% før det i oppkonverteringen til 5V fra li-ion cellens nominelle spenning?

Lenke til kommentar

godt mulig, men 3000 skulle gi mulighet for å fylle opp telefonen til oppunder 90% ca 2 ganger, dermed 3 doble tiden en kan være borte fra ett støpsel...

 

men om en virkelig skal gå villmarken i møte, men samtidig ha med seg teknologien, så mener jeg å huske at brando.com selger ett 12000mah batteri med innebygget solpanel ;)

 

og ja, det kan også lade en laptop...

Lenke til kommentar
Her er artikler HW har skrevet på dette før:

http://www.hardware.no/artikler/naar_ipod_faar_stor_i/51389

og

http://www.hardware.no/artikler/egennavnde...resiserer/52071

 

Tydeligere blir det ikke.

 

Utdrag som forklarer det meste:

Du synes sikkert det er kult at megaPACK lanserer GameRULer DeLuXe. Men er det ikke like kult at Megapack lanserer Gameruler Deluxe? Det synes vi.

Om jeg synes det er kult har ingenting med saken å gjøre. Hvis jeg ikke finner et navn kult, betyr ikke det at jeg bør omdøpe personen/tingen som har dette navnet!

 

Jeg ser at de prøver å unnskylde sin barnslige omdøpningspraksis, men det skjærer fortsatt i mine øyne. Som de selv har forklart så bruker de riktige navn i produktguiden. Dermed blir det bare rotete at de bruker idiotiske omskrivninger i artiklene sine.

 

Men ok, hvis tek.no vil fremstå som useriøse særinger så står de selvsagt fritt til det.

Lenke til kommentar
En annen ting er at det heter ikke iPhone-en og iPod-en.

Det heter iPhonen og iPoden.

 

Nei, det gjør det på ingen måte. Norske rettskrivningsregler sier at en skal skrive PC-en, ikke PC'n eller PCen, som mange ville gjort. Nå er dette strengt tatt OT.

 

Laderen virker grei, men er det ikke mulig å koble til andre USB-kabeler og lade mobiltelefon eller liknende? Slik jeg forsto det så kobler man en iPod-USB hunn kabel til hann-uttaket på "ladestasjonen". Så om en kjøper eller lager en USB hunn-hunn kabel/adapter, og kobler en vanlig USB-kabel til f.eks en telefon, da kan vel laderen lade denne også?

Lenke til kommentar

I et anfall av generøsitet overfor den store majoriteten som ikke er så heldige at de bruker iPhone har jeg lyst til å komme med følgende velmente råd til redaksjonen:

 

Vi er helt sikkert mange som har sett oss leie på den unødvendige, ensidige vinklingen mot iPhone for alle mulige artikler og tema. Temaet her er noe som gjelder for absolutt alle smarttelefoner. Det er ikke noe problem å svi av batteriet på mindre enn en dag også om det står Nokia, Samsung, HTC eller noe annet på telefonen. Derfor burde denne artikkelen vært bredere anlagt, og tatt for seg behovet for supplerende strøm uavhengig av telefonmodell, og vist ett eller flere produkt som kan dekke slikt behov for ALLE smarttelefoner. Faktisk så står det med mikroskopisk skrift selv på (den grusomt amatørmessige) produktsiden for det produktet som omtales her at det kan brukes mot "any portable electronic devices with USB charging capabilities".

 

 

Forøvrig er ett blikk på nettsiden til produsenten nok til at jeg ville tenkt meg om minst to ganger før jeg kjøpte akkurat dette produktet. Det er totalt useriøst å love at man kan øke batteritiden på en iPhone 3 ganger med en 1500mAh batteripakke - noe testen amobil har gjort også demonstrerer tydelig.

Lenke til kommentar
Forøvrig er ett blikk på nettsiden til produsenten nok til at jeg ville tenkt meg om minst to ganger før jeg kjøpte akkurat dette produktet. Det er totalt useriøst å love at man kan øke batteritiden på en iPhone 3 ganger med en 1500mAh batteripakke - noe testen amobil har gjort også demonstrerer tydelig.

Produsenten sier ingen ting slikt. Høyere makter må vite hvor Amobil har funnet den siden de har lenket opp...

Lenke til kommentar
Forøvrig er ett blikk på nettsiden til produsenten nok til at jeg ville tenkt meg om minst to ganger før jeg kjøpte akkurat dette produktet. Det er totalt useriøst å love at man kan øke batteritiden på en iPhone 3 ganger med en 1500mAh batteripakke - noe testen amobil har gjort også demonstrerer tydelig.

Produsenten sier ingen ting slikt. Høyere makter må vite hvor Amobil har funnet den siden de har lenket opp...

Takk! Siden til den egentlige produsenten (FSP) så litt mer tillitsvekkende ut, ja! ;)

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...