Gå til innhold

Ny Android-mobil fra HTC


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det viktigste med denne telefonen ligger jo i navnet, HTC går tilbake til gode gamle dager der man kan skifte deksler på telefonen. Her vil man kunne designe sitt eget deksel eller kjøpe ferdige deksler fra HTC sine hjemmesider, disse vil koste rundt kr 200.- ferdig tilsendt hjem.

 

Jeg prøvde forøvrig telefonen i går litt, og ja, 2,8" er litt liten skjerm, men det fungerer meget bra med Android likevel. Andre fordeler er 3,5mm, en telefon som kan bli interessant for mange unge, designet er jo meget bra også.

Lenke til kommentar
Andre fordeler er 3,5mm, en telefon som kan bli interessant for mange unge, designet er jo meget bra også.
Markedsført med et annet skall enn det der, og med spotify premium innkludert, kan det bli bra, ja. Dersom HTC for en gangs skyld har klart å skjerme lydutgangen, så man ikke får merkbar bakgrunnsstøy med fintfølende hodetelefoner. Det har vørt et problem med flere enn min så vidt jeg har fått med meg, men det er jo en extusb-utgang, så de har kanskje ikke fokusert så veldig på lyd.

 

Ellers tror jeg utseendet slik den er der er alt for enkelt og stilfult til at fjortissene vil ha den. De fleste ungdomsmobiler har litt mindre elegant utseende med høyere plastic fantastic-utseende.

Lenke til kommentar

Hehe, stilfullt og elegant ja... Om du ser for deg all den sorte plasten erstattet av rosa deksel med røde hjerter så tror jeg det er mange jenter som vil ha den. Eller ett deksel med bilde av akkurat hva du ønsker. Det er hele poenget med denne mener jeg, det finnes jo andre bedre alternativer om man bare vil ha en god Android telefon.

 

Prøvde forøvrig ikke å spille noe musikk på den jeg prøvde i går, var ikke tid til det. Men 3,5mm jack er i alle fall positivt, så gjenstår det å se om resten følges opp også...

Lenke til kommentar
Synd, kjøper ikke en Android mobil før det kommer en med 800x480 skjerm.
Hvor stor skjerm vil du ha egentlig, da? Min 3,2" har 480x320. Litt høyere oppløsning hadde nok vært synbar, men en 250%økning i oppløsning hadde nok blitt heftig overkill. Om du øker skjermen til 4" gir 800*480 dobbelt så høy oppløsning (96000ppi) som 480*320 på 3,2" (48000ppi). Selv på en 5"-skjerm vil det gi en oppløsning på 76900ppi. Det er fortsatt høyt, og så store skjermer er uaktuelle for mobiltelefoner.

 

Så god skjerm trenger man IMØ kun dersom man skal se mye film eller drive emd bildebehandling på telefonen, og til de begge de bruksområdene er en telefonskjerm uansett alt for liten.

Lenke til kommentar

Jeg tviler virkelig på at den oppløsningen er "nødvendig". 3" er uansett alt for lite for å få glede av film og "vanlige" serier. Tegnede/animerte serier kan gå, men der går grensen for meg.

 

For å si det på en annen måte: bryr du deg så mye om bildet at du trenger en så ekstrem oppløsning, bryr du deg normalt såpass mye at alt annet enn 52" plasma eller LED-LCD er for dårlig. Ihvertfall en pinglete 3"

Lenke til kommentar

Du har lavere oppløsning på skjermen enn mobilen. :tease:

 

Jeg er i utgangspunktet enig i at det er kjekt å ikke se pixler. Imidlertid mener jeg at 3" er alt for lite. PSP med 4,3" var fortsatt ikke helt stort nok, men det gikk an. Oppløsningen der er ikke i nærheten av Xperiaen, men det var fortsatt størrelsen som plaget meg mest. Ikke oppløsningen - men der var det ganske dødt løp.

 

Etter hvert vil nok noen komme med bedre skjermer, men markedet er i utgangspunktet neppe så stort, særlig siden produksjonskostnadene blir høye, noe som gir høyere pris, og færre kjøpere. Dermed er det ikke noe som er helt "safe" å satse på. De fleste hverken har eller ser behovet. (Eller ser noe særlig forskjell ifra halve oppløsningen).

Lenke til kommentar
Når skal de komme med en androidtelefon med fullt tastatur? Jeg venter i spenning på en telefon ala HTC dream.
Kjøp deg den da. Den er digg! :D

..Bortsett fra mangel på skjerming rundt extUSB-kontakten (støy i headset), for lite RAM (går som en drøm med f.eks. cyanogens ROM, men skulle gjenre hatt Sense sitt kontakt/facebook/kalender/widget-opplegg, og det duger den ikke til), dårlig byggekvalitet (ikke utpreget dårlig, men den knirker), og mangel på 3,5mm-plugg da. :p

 

LG har vist frem en andorid-modell med fulltastatur på en operatørmesse i USA, mener det var på amobil jeg leste om den, eller så finner du den sikkert på engadget.

 

Fulltastatur er fantastisk digg, liten tvil om det. Ler litt når jeg ser folk holde telefonen i den ene hånden, mens de bruker pekefingeren på den andre som stylus for å treffe for små touch-tastatur.

 

På den annen side så kan et standard-tastatur (1-9) på skjerm, med ordliste noen ganger være det beste, ihvertfall når man skal skrive en kjapp melding med en hånd.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...