Gå til innhold

Endelig spotify til Iphone og Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette er jo kun brukbart på Android telefoner.

 

På iPhone's så kjører jo ikke app'en i bakgrunnen. Så om man leser en SMS, skriver en SMS, leser/skriver e-post, surfer, spiller, bruker IM, sjekker været, leser/skriver notater eller whatever så vil jo musikkavspillingen avsluttes.

 

Unntaket er om man har jailbreaked iPhone med Backgrounder da, men...

Lenke til kommentar
Testa det i en liten halvtime nå, funker fint. Dog litt skeptisk til hva bitraten er, menmen, er begrensa hva man kan forvente :)

 

Spotify katalogen består av 160 og 320 kbps ogg utgaver av musikken som er tilgjengelig, så sannsynligvis er det den førstnevnte kvaliteten som tilbys til mobilutgaven. Forhåpentligvis blir det mulig å f. eks. kunne synke spillelistene med 320 kbps filer for offline bruk etter hvert, evt at den automatisk bruker filer med bedre kvalitet når man har god nok båndbredde tilgjengelig.

Lenke til kommentar
På omtrent 20 minutter må du regne med at det lastes ned omtrent 10 MB.

Spotify streamer i 160 kb/s, så et min tar 1,2 MB. 20 min tar altså 24 MB, ikke 10 MB.

 

En ganske standard datapris er rundt 1 kroner per MB, slik at det fort koster en tier for 20 minutter med musikk.

Der tar dere grundig feil. Her er en liste over datapriser for noen av operatørene.

 

Telenor  12 kr/MB (maks 10 kr/dag)

Netcom  20 kr/MB (maks 9 kr/dag eller 20 kr/dag på noen av abonnementene)

Tele2     12 kr/MB (8 kr/MB etter 20MB)

Chess    14 kr/MB (maks 20 kr/dag)

OneCall 1 kr/MB

 

Som dere ser er det bare OneCall som har den prisen dere sier er ganske standard. Til gjengjeld har flere av de andre makspris, og man vil komme opp i denne ganske fort hvis man bruker Spotify.

 

 

Ellers er Spotify til Android veldig bra. Det har et nice og responsivt brukergrensesnitt. Det eneste jeg savner er vel play queue (og kanskje radio).

Lenke til kommentar
No love for WM.

 

Skal ikke se bort fra at den kommer den 6'e oktober, da det plutselig blir litt lettere for Spotify å distribuere.

Jo, det ser jeg faktisk bort ifra. Spotify er ikke så lobotomerte som MS som tror at 5% av markedet holder (market = 6.5 only FAIL). De kan jo bare dumpe ut install filen som de har gjort med Android (i tillegg til Android Market)

 

De har heller ikke engang nevnt den, noe de har med symbian versjonen som er på vei. Jeg sier ikke at den aldri kommer, men jeg ser det ikke skje med det første.

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...