Gå til innhold

VIA synker, men lover positiv trend


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg er redd Achilles hælen til Via er manglende satsing på åpne drivere. De konkurrerer på pris, og med skikkelig driverstøtte i linux er de et fullverdig alternativ til Atom både på nett-pc og embedded. Selv rygger jeg unna dem på begge grunnet driversituasjonen. Hvis det virkelig er tilfelle at denne får ARM arkitektur (noe jeg gjerne vil se dokumentert skikkelig før jeg tror på det), så er jeg redd dette ser skikkelig stygt ut. Via er i dag kun fullverdig alternativ for Windows grunnet drivere, og Windows er sjanseløs på ARM grunnet binær distribusjonsmodell for programvare.

 

Skulle de mot formodning overraske med gode linuxdrivere, så kan dette være veldig interessant.

Endret av Del
Lenke til kommentar

Ja, det er jo åpne drivere som gjelder selvsagt. VIA har noe openchrome-greier på gang, men mellom hver gang man hører noe fra den kanten er det påfølgende negativ respos å høre fra det miljøet som kunne hjulpet VIA på vei hvis de organiserte seg annerledes. Får noe VIA-greier om en stund, så da får vi se hvor skapet står, og hvem som er i det.

 

Edit: VIA har blitt medlem av Linux Foundation

 

To godnyheter fra VIA altså, de slapp en dugende laptop nå også, men i standardoppsettet var det blank skjerm, så får si to og en halvgod nyhet.

Endret av Spetsnaz
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...