Gå til innhold

Ta rotta på kameratene dine i juletiden (PC)


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Dette spillet er ikke inspirert av DotA. Det er en KOPI av DotA. MEN, det er en eksepsjonelt godt gjennomført kopi. De har kopiert de fleste heltene og laget noen få nye. Og de fleste itemene er like, men noen få mangler. Det er så godt som ingen lag, om man detter ut har man 5 min på å komme seg inn igjen. Det finnes remake votes, kick votes og concede votes som fungerer veldig bra. Menyene er veldig godt gjennomført med et friend system som er uunnværlig. Spillet krever lite og ser vakkert ut. Stemningen er vel så bra som DotA om ikke bedre.

 

Det finnes tre maps til HoN. En som er lik DotA ned nesten ned til plasseringen av hvert tre (noen trær mangler). Et annet 5v5 map og et 3v3 map som er helt ok.

 

Til forskjell fra League of Legends, som er et virkelig fjasete spill (men som SÅ virkelig lovende ut), så står HoN frem og viser hvordan man lager kvalitet!

Lenke til kommentar

Spiller selv beta og har forhåndsbestilt. S2Games er helt geniale utviklere. Savage 1 & 2 er også fantastiske spill. Utviklerne holder seg også veldig nært med communitiet, og forteller hva de jobber med nesten real-time på det offisielle forumet. Spør du en utvikler om noe så får du garantert respons.

 

Spillet er veldig gøy i seg selv. De som ikke har vært borti DotA kan dog få litt problemer med å komme seg inn i spillet. Det er et veldig vanskelig spill, og det å være nybegynner er ikke lett. Jeg hadde likt å sett en opplæringsmodus til HoN, sånn at nybegynnere hadde litt peiling på hvordan spillet fungerer før de kommer inn og får slengt ekle kommentarer mot seg av de som allerede har spillt en stund. Synes også at HoN er mye bedre enn DotA generelt sett. Flyter bedre, penere grafikk og shop-systemet er mye mer oversiktlig.

Lenke til kommentar

Practice mode er bra ja. Men selv i noob-only games vil en helt ny HoN-spiller bli fullstendig slaktet. Ting som å lære seg å ikke lane-pushe f.eks er noe du ikke lærer av deg selv.For en nybegynner virker det logisk at du skal drepe så mange creeps som mulig for å føre laget ditt mot mål. For mange nye HoN-spillere kan kanskje spillet virke kjedelig siden de blir eid og kjeftet på hele tiden i starten. Selv hadde jeg heldigvis spilt en del DotA før jeg begynte med HoN, så basics lå inne allerede.

 

"Alle andre har greid det" sier du, jeg vil tro mange nye HoN spillere har sluttet å spille etter at de har gjort det håpløst dårlig de 10 første kampene. En kjapp tutorial som forklarte de mest grunnleggende tingene hadde ført til at flere spillere hadde kunnet kommet seg inn i neste nivå av spillet.

Lenke til kommentar
Ting som å lære seg å ikke lane-pushe f.eks er noe du ikke lærer av deg selv.For en nybegynner virker det logisk at du skal drepe så mange creeps som mulig for å føre laget ditt mot mål.

 

Har HoW faktisk lane pushing(du bygger opp store klynger med creeps ved å holde dem i live og ikke gå for fort frem, når de når et tårn skal de være et problem å stanse. Bare en ren aoe nuker helt skal da være i stand til å stanse dem.) i kontrast til DotA? Etter min mening er det og at items er alt for kraftige DotA sine store akilleshæler for en AoS.

Lenke til kommentar
For mange nye HoN-spillere kan kanskje spillet virke kjedelig siden de blir eid og kjeftet på hele tiden i starten.

Klart det blir det for mange, men jeg har f.eks. en kamerat som verken er gamer eller har spilt dota før. Han har nå spilt 80 games og har 0.2 K\D rate. Tydelig at han liker det til tross for at han suger. Han kommer seg da, så det er håp for alle. ;)

Har HoW faktisk lane pushing(du bygger opp store klynger med creeps ved å holde dem i live og ikke gå for fort frem, når de når et tårn skal de være et problem å stanse. Bare en ren aoe nuker helt skal da være i stand til å stanse dem.) i kontrast til DotA? Etter min mening er det og at items er alt for kraftige DotA sine store akilleshæler for en AoS.

Spillet ER DotA. Make no mistake. Det er ingen store forskjeller. Men nei, i verken DotA eller HoN er å samle opp klynger med mobs en god strategi. Greit at det er litt dps i de, men en eller to heroes vil aldri ha noe problem med å ta det.

Endret av Zappy
Lenke til kommentar

viktig å ta med for interesserte DotA spillere som er på kanten;

 

-Innebygd banlist

-Hvis pcen/spillet/linja går klikk kan man reconnecte igjen

-Det er leaver %, har du over 10% leave. får du ikke vært med i games hvor "no leavers" er en option.

-Dedicated server fra s2(en av mine favoritter, aldri mer lagg.. er litt akkurat under beta hvor de fortsatt tester serverne under games, men ikke irriterende engang.)

-Chatrooms, friendslist, clantag/claner

-PSR/Public skill rating (kjent fra wow)

-Full stats, Kills / deaths / assists, avg. creepkills, denies tid osv..

 

Noen av forskjellene fra DotA, Håper på å få se noen av de harde gutta fra dota snart:)

Lenke til kommentar
Grafikk og lyd er prikk likt HoMM 5.

 

Ser lovende ut :)

Uhm nei? Uansett er gameplayet så langt vekk fra homam som du kan komme.

 

Hva er dette for et spill? Ser ut som diablo i "coop".

10 spillere, 5 på hver side, levler opp, sloss, skaffer utstyr, og har som mål å ødelegge motstanderens base. Hvert spill varer gjennomsnittlig 45 min (eller så).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...