Gå til innhold

Sapphire tar opp kampen mot viftestøyen


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg har sett følgende setning i en test av Vaopr-X:

Full HDMI output is still supported, with the addition of full eight-channel audio output with support for all of the major formats used by DVD and Blu-Ray movies.

 

Jeg er på utkikk etter en multimedia-pc som kan gi meg god nok lyd og bildekvalitet til hifi-systemet mitt igjennom HDMI. Hvilke krav bør man egentlig sette til kort i en slik pc?

 

Mellomklassekort ser forøvrig ut til å passe et slikt system bra. At de er musestille er et must. Må følge med på tester på dette kortet tror jeg.

Lenke til kommentar

aboo;

 

Jo, jeg har tenkt tanken. Akkuratt nå ligger planen på dette fra Asus. Men de fleste webshops linker til vanlig HD4890, så må sjekke at de faktisk har dette kortet. Har også hørt at den minste viften bråker litt.. Dette kan kanskje ordnes med en liten mod/viftestyring.

 

Toxicen var jeg egentlig mer interesert i, men både lagerbeholdning ser ut til å ha forsvunnet + prisen er litt stiv..

Lenke til kommentar
Jeg har sett følgende setning i en test av Vaopr-X:
Full HDMI output is still supported, with the addition of full eight-channel audio output with support for all of the major formats used by DVD and Blu-Ray movies.

 

Jeg er på utkikk etter en multimedia-pc som kan gi meg god nok lyd og bildekvalitet til hifi-systemet mitt igjennom HDMI. Hvilke krav bør man egentlig sette til kort i en slik pc?

 

Mellomklassekort ser forøvrig ut til å passe et slikt system bra. At de er musestille er et must. Må følge med på tester på dette kortet tror jeg.

 

HD 4770 finnes det mengder av tester på. Xbit Labs har en.

 

For å få bra nok lyd og bildekvalitet til hifi-system gjennom HDMI trenger du faktisk ikke mer enn et innebygd grafikkort som støtter de nødvendige standarder. Hovedkort basert på Intel G41, G43, G45, nVidia GF 8200/8300/9300/9400 skal støtte multikanal LPCM over HDMI. Også omtrent alt av HD 4xxx skjermkort gjør det. I tillegg støttes så klart 5.1 S/PDIF

 

Altså man trenger ikke å stille særlig store krav, problemet ligger heller på avspillersiden.

 

Generelt:

Uansett er det hyggelig med bedre kjøleløsninger. Som Osse har jeg selv gode erfaringer med Artic Cooling.

Lenke til kommentar

Gigabyte har en variant av 4850 som er passivt kjølt. Amentio har dette til 1150kr. Tester gir det stort pluss for overraskende bra kjøling, og en kabinettvifte (den fullstendig lydløse 12cm noctua 800rpm-viften f.eks) et sted i nærheten skulle holde helt fint. Dette er vel et de kraftigste passivt kjølte kortene på markedet. Ellers finnes det nok av stille, men ikke helt lydløse løsninger. Asus sitt 4890 formula har en forbedret kjøleløsning som de også har utstyrt formula-utgaven av 4770-kortet sitt med. Har fått masse skryt begge to. Noen av sapphire sine vapor-x-kort som noen nevnte her oppe er også både kjølige og stille. Se etter store kjøleribber og størst mulige vifter. Det pleier som regel å være en god kombinasjon.

Lenke til kommentar

kommer ikke til å kjøpe sapphire noensinne mere uansett kjøleløsning da jeg har hatt 6 om ikke flere sapphire skjermkort som ikke fungerer slik de skal grunnet artifacts og andre feil. og det spenner seg over flere serier sapphire kort.

ati 9600/9800 hvor jeg RMA 3 stk grunnet artifacts før jeg fikk ett 9700 ultimate med passiv kjøling som fungerte, x1600 som piper grunnet max temperatur på idle og ett x1900 som har artifacts.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...