Gå til innhold

Her er de nye september-mobilene


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Er det virkelig mulig?? Den eneste telefonen som kunne ha inerisert meg her er Samsung I7500, de andre er virkelig helt håpløse! Jeg er så utrolig glad for at selskaper som Apple, Palm, Black Berry og Htc eksisterer, sånn at vi kan se hvor standaren burde ligge.

Vel, jeg er glad for at det finnes selskaper som Nokia som lager ett bredt spekter av telefoner som kan passe for alla. Samtidig som de har telefoner som 5800, N97 og n900 som virkelig viser hvor standarden ligger.

Lenke til kommentar
Er det virkelig mulig?? Den eneste telefonen som kunne ha inerisert meg her er Samsung I7500, de andre er virkelig helt håpløse! Jeg er så utrolig glad for at selskaper som Apple, Palm, Black Berry og Htc eksisterer, sånn at vi kan se hvor standaren burde ligge.

Vel, jeg er glad for at det finnes selskaper som Nokia som lager ett bredt spekter av telefoner som kan passe for alla. Samtidig som de har telefoner som 5800, N97 og n900 som virkelig viser hvor standarden ligger.

 

Vel... Når det gjelder 5800, var jeg hos en venn og prøvde den ut. Vil ikke si jeg ble spesiellt inponert. Den var både treig og upresis, lagget hele tiden og det var utrolig lite "innhold" på telefonen. Det var et greit design på den, men når du heller kan gå på nettet og få deg en Htc dream (android g1), eller en hel haug av andre mye bedre telefoner til samme prisen, så skjønner jeg ikke hvorfor ikke folk gjør det.

 

Og jeg skjønner at det er utrolig bra at Nokia har et bredt spekter, men grunnen til at de andre selskapene ikke har det er at de er såpass nye. De vil forhåpentligvis bygge seg opp og lage mer varierte telefoner, men før den tid må de bare vinne markedet. Og det er det jeg mener de begynner å oppnå, når verdens største mobilprodusent ikke engang er i nerheten av og måle seg med foreksempel appels 3. telefon.

 

N97 er den telefonen som per ad i dag er nermest noen av disse "nyere" selskapene, og den er treg! En super telefon med masse applikasjoner, men alt for treg. Jeg føler at vi er forbi det stadiet der man må vente 1 sekund for alt du trykker på.

Lenke til kommentar

Vel, jeg har alltid merket av tregheten er det folk kritiserer med symbian-telefoner. Personlig har jeg aldri opplevd treghet på nokia-telefoner. Fra n70, n73, n76 til 5800 har jeg aldri opplevd treghet som ett problem. Kan hende det er fordi jeg "alltid" har hatt symbian, så jeg er så vandt med det, men jeg merker noen ganger når jeg bruker venners symbiantelefoner at de er treige. Men, jeg velger å tro at det er dårlig vedlikehold av telefonen. Selv rydder jeg opp i programmer, filer og oppdaterer jevnlig. Upresis er den ikke, enten er man ikke flink nok til å bruke touch screen (mulig andre produsenter faktisk er bedre på touch, og derfor "skjemmer" bort brukerne), men 5800 er langt ifra noe dårlig touch telefon. Selv bruker jeg nesten bare minnepinnen til Quickoffice og kalenderen.

 

Dessuten foretrekker jeg Ovi fremfor Google Sync og MobileMe. I tillegg tilbyr Nokia en så komplett plattform for symbian. Når det gjelder applikasjoner, så finner man vel nesten ingen Android/iPhone programmer det ikke finnes tilsvarende til for Symbian. Litt mer styr å få tak i spesifik programvare, men når man er litt rutinert så går det som en drøm.

 

Og er det ikke bra at det er lite innhold på telefonen? Så kan man fylle den opp med det man faktisk vil ha. Akslerometeret skal jeg inrømme fungerer mye dårligere enn på iPhone, men bortsett fra det ser jeg INGEN ting som iPhone gjør bedre enn 5800. Apple har lykkes ved at de er så tilgjengelige, mens symbianbrukere må gjerne knote med litt lisenser og sertifikater. Men, bortsett fra det og akslerometeret er 5800 en fullverdig iPhone killer. Håper bare n900 ikke blir altfor full av barnesykdommer som kommer til å skade ryktet, slik tidligere symbianversjoner har gjort.

Lenke til kommentar

Vel, det kan godt hende 5800 er en relativt bra telefon, men noen iphone killer er den nok ikke. Når ikke engang samsung omnia klarte å slå den, så tror jeg ikke 5800 har helt det som skal til. Apple har jo etter min mening klart noe som ingen andre mobilprodusenter har klart, nemlig å lage en telefon som virkelig egner seg til å bruke som mp3-spiller. Og i tilegg til det er den en utrolig bra telefon på så mange måter, og sånn som jeg ser det ligger den alltid et hakk lenger frem en de andre "konkurerende" modellene. Men hei, den koster jo også 6000-10000 kr, med mindre du kjøper den i USA og jailbreaker den så klart da ;) Så mange av de telefonene jeg mener ligger litt lengre fremme i utviklingen, ligger jo vanligvis på en litt høyere pris :p

Lenke til kommentar
Vel, det kan godt hende 5800 er en relativt bra telefon, men noen iphone killer er den nok ikke. Når ikke engang samsung omnia klarte å slå den, så tror jeg ikke 5800 har helt det som skal til. Apple har jo etter min mening klart noe som ingen andre mobilprodusenter har klart, nemlig å lage en telefon som virkelig egner seg til å bruke som mp3-spiller. Og i tilegg til det er den en utrolig bra telefon på så mange måter, og sånn som jeg ser det ligger den alltid et hakk lenger frem en de andre "konkurerende" modellene. Men hei, den koster jo også 6000-10000 kr, med mindre du kjøper den i USA og jailbreaker den så klart da ;) Så mange av de telefonene jeg mener ligger litt lengre fremme i utviklingen, ligger jo vanligvis på en litt høyere pris :p

Smaksak. Jeg får mark av å bruke iPhone som mp3-spiller. Og hvilke "hakk" foran andre produsenter? Telefonen ved lansering var jo steinalder i forholdt til mye annet. Klippe og lime, sende mms, kun stillbilde og mangel på 3G? Men som sagt, en personlig smakssak. Eneste jeg faktisk er enig med at iPhone er bedre enn andre telefoner på, er den integrerte støtten for AppStore. Men, Nokia er på god vei, Android er på god vei.

 

Og hvem sier at Omnia ikke klarer å slå iPhone? På hvilke punkter? Eneste grunnen til at andre telefoner ikke når opp i samme popularitet er jævla god PR fra Apple sin side. De har hjernevasket og fått folk til å kunne forsvare ett steinalderprodukt, samtidig som de villig lar seg melke.

Endret av Mixel
Lenke til kommentar

Der må jeg si at jeg er helt uenig med deg. Den gangen den første iphonen kom, var det virkelig ingenting som kunne måle seg. Ting som multitouch, en hard trykkfølsom skjerm (ikke de gamle hct´ene som man må ha penn for å bruke), accelerometer, WiFi, bare en eneste knapp, google maps og så mye annet hadde man ikke i nærheten av sett (med unntak av WiFi som var på vei inn men langt fra utbredt) før dette. Og det er det jeg mener med "noen få hakk." Og når det gjelder den innebygde ipoden som er i iphonen, er vel om jeg ikke tar helt feil kåret til den beste innebygde telefon mp3-spilleren. Og i tilegg er jo ipod blitt kåret til årets mp3-spille mange nok ganger nå.

 

Og når det gjelder den sammenlikningen mellom iphone og omnia, så er dette en sammenlikning som jeg så av aftenposten. Og det iphone som da var et år gammel slo omnia med var fks mye bedre skjerm, mer utvalg av applikasjoner og så var den raskere. De andre tingene var så og si likt, som touch kvalitet.

 

Det jeg kan være enig med deg i er at nå etter 4 år, begynner de andre produsentene og ta igjen iphonen. De er ikke helt der ennå, men hvis ikke apple finner på noe revoulusjonerende vil nok iphone snart gå av moten. Men da har du jo igjen telefoner som Palm Pre, Htc Dream/Magic/Hero og andre nyere smart telefoner.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...