Gå til innhold

Nett-PC-salget krabber oppover


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Her bør noen kanskje rydde opp i den publiserte artikkelen for å fjerne linken til redigeringsfunksjonen. :) Men, morsomt å lese hvilke nettlesere dere støtter i den:

Nettleserstøtte

 

* Firefox: Perfekt

* Opera: Veldig bra

* Safari: Veldig bra

* IE8: Veldig bra

* IE7: Bra

* Konqueror: Bra

* IE6: Ikke støttet, i det hele tatt!

* Lynx/links: Så dårlig/bra som du skulle forvente

Lenke til kommentar

Netbook segmentet er gørrkjedelig om dagen. Ingen news.

 

N450 er vel intels neste chip for slike maskiner, men denne ser ut til å være utsatt???

230/330 ser ut til å være for nettopps(mini desktop).

 

N270/N280 har en pcmark05 på ca 1450 +/-. Z5xx serien lunker på 1200 +/-.

Hva N450 vil få er usikkert, men ryktene er ikke mat for optimismen akuratt.

 

Selv har jeg en D400, som scorer 1480 ish... og den funker greit, bare at programmer/browsere lagger litt. Men nå har jeg gjerne både opera/ie, eclipse, apache, mysql og en liten oracle kjørende samtidig bare for morro skyld.

 

Personlig tror jeg... med forbehold.. at netbooks burde pushe opp til ca 2000 i pcmark for å tilby akuratt nok ytelse. Men neste nivå er gjerne en liten celeron, og tillegg på 3000kr og 1Kg, men ca 3000 i pcmark.

 

Nei.. har en følelse av at hele verden sitter og venter på W7, og ikke en dritt skjer før den tid.

Lenke til kommentar
Her bør noen kanskje rydde opp i den publiserte artikkelen for å fjerne linken til redigeringsfunksjonen. :) Men, morsomt å lese hvilke nettlesere dere støtter i den:
Nettleserstøtte

 

* Firefox: Perfekt

* Opera: Veldig bra

* IE6: Ikke støttet, i det hele tatt!

* Lynx/links: Så dårlig/bra som du skulle forvente

 

Hehe, Firefox ftw. :!:

 

Netbooks har jeg egentlig aldri hatt sansen for.. mini-skjerm kombinert med mini-prosessor, lite RAM, etc.

Alt av godsaker spares på, og opplevelsen er ofte et treeeegt operativsystem, desverre tror mange at det er slik det skal være.

Lenke til kommentar
Netbook salget kommer nok til å ta av enda mer når ion-maskinenen kommer :yes:

Jepp. Det er trist å se at konkurransen fungerer så dårlig som den gjør. ION brikkesettet har vært leveringsklar i ca et halvt år og fortsatt er det bare en mikroskopisk brøkdel av slike maskiner som kommer med ION. Med alle de klare fordelene til ION over intels brikkesett så må det være noe galt med konkurransen som er årsaken til at det ennå ikke selger bra.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...