Gå til innhold

Skjermkortprisene faller


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
jaja...mit 8800GT :love: holder så det suser enda,så jeg skal vente med å kjøpe neste "generasjons" kort!

Ja, det virker som om kravene har flatet ut de siste årene. Mitt 8800GT har taklet alt jeg har kastet på det helt akseptabelt, og det i 1920x1200 (ikke alltid så mange FPS å gå på riktignok).

 

Dama trengte derimot nytt kort i sin PC, så da fikk hun 8800GT mens jeg kjøpte et GTX260. Det er første gang jeg kan huske å ha kjøpt et mid-range kort, og betalt så lite, også er det overkill for alt som er på markedet per i dag av spill. Og GTX260 er jo ikke akkurat noe nytt kort heller.

Lenke til kommentar

Dette er vel strengt ikke om man tar med det integrerte markedet, da vil andelene bli helt annerledes.

 

Nvidia har en grei markedsandel i forhold til Amd og det ser ikke ut som alle skjermkortproblemene pga innpakkningen har gjort noe nevneverdig for salgstallene.

 

Derimot det hadde vært litt morsomt å sett hvordan selskapene gjør det økonomisk.

Lenke til kommentar
jaja...mit 8800GT :love: holder så det suser enda,så jeg skal vente med å kjøpe neste "generasjons" kort!

Ja, det virker som om kravene har flatet ut de siste årene. Mitt 8800GT har taklet alt jeg har kastet på det helt akseptabelt, og det i 1920x1200 (ikke alltid så mange FPS å gå på riktignok).

 

Dama trengte derimot nytt kort i sin PC, så da fikk hun 8800GT mens jeg kjøpte et GTX260. Det er første gang jeg kan huske å ha kjøpt et mid-range kort, og betalt så lite, også er det overkill for alt som er på markedet per i dag av spill. Og GTX260 er jo ikke akkurat noe nytt kort heller.

 

 

Takk konsollene for at spill-markedet har stagnert totalt når det gjelder grafikk :/

Lenke til kommentar
professional. ATi Radeon HD 5870 1GB som har DirectX 11 kommer om 23 dager ;)

 

Det var da en særlig eksakt dato. Har du link til en nyhetssak som bekrefter dette, gjerne også med mer info ang. kortet? Jeg gleder meg stort til de nye kortene fra ATI, i alle fall om ryktene stemmer ang. TDP og pris. Man får jo opp til Radeon 4850 med passiv kjøling i dag. Det kan bli grusomt interessant om ATI kan dytte ut enda bedre ytende kort uten vifter, og til en billig penge.

Lenke til kommentar
jaja...mit 8800GT :love: holder så det suser enda,så jeg skal vente med å kjøpe neste "generasjons" kort!

Ja, det virker som om kravene har flatet ut de siste årene. Mitt 8800GT har taklet alt jeg har kastet på det helt akseptabelt, og det i 1920x1200 (ikke alltid så mange FPS å gå på riktignok).

 

Dama trengte derimot nytt kort i sin PC, så da fikk hun 8800GT mens jeg kjøpte et GTX260. Det er første gang jeg kan huske å ha kjøpt et mid-range kort, og betalt så lite, også er det overkill for alt som er på markedet per i dag av spill. Og GTX260 er jo ikke akkurat noe nytt kort heller.

 

 

Takk konsollene for at spill-markedet har stagnert totalt når det gjelder grafikk :/

jup, konsollene ødelagde pc grafikk, et godt eksempel er wolfenstein ( PC og konsoller) som ser ut som doom 3, og ja crysis ser MYE bedre og er PC only

 

Doom 3 (2004)

Crysis (2007)

Wolfenstein (2009)

Endret av wiak
Lenke til kommentar
Salget i det dyrere og ytelsesorienterte entusiast-segmentet er dessverre ikke noe å rope hurra for enda.

Merkelig uttalelse. Som om ikke alle prissegmentene er ytelsesorienterte. Jeg ser heller ikke noe trist i at prisklassen "galskap" har lavt salg. Det er meningen at den prisklassen skal ha lavt salg. Den prisklassen kommer heller aldri til å bli stor slik det antydes forhåpningsfullt med ordet "enda".

Lenke til kommentar
jup, konsollene ødelagde pc grafikk, et godt eksempel er wolfenstein ( PC og konsoller) som ser ut som doom 3, og ja crysis ser MYE bedre og er PC only

 

Doom 3 (2004)

Crysis (2007)

Wolfenstein (2009)

Wolfenstein og Doom 3 bruker vel samme engine, så noen grafisk revolusjon var nok litt mye å håpe på, selv om den har fått noen tweaks.

 

Hva hjelper det at Crysis ser bedre ut, når spillet er en FPS rehash som like gjerne kunne vært laget for 10 år siden hvis man ser bort fra grafikken?

 

Nei, jeg ser heller at det brukes tid og energi på å lage gode og originale spill, enn å pumpe ut dusinvis av FPS kloner som har "bedre grafikk enn i fjor" som eneste virkelige salgsargument.

Lenke til kommentar
Hva hjelper det at Crysis ser bedre ut, når spillet er en FPS rehash som like gjerne kunne vært laget for 10 år siden hvis man ser bort fra grafikken?

Nå synes jeg du er streng mot spillet som oppfant nanosuit'en! :p

 

Men fra spøk til revolver... Problemet mitt med Crysis er at jeg aldri har fått mulighet til å dra skikkelig nytte av den fantastiske grafikken, da man må ofre for mye framerate-messig.

 

Ellers kan det jo faktisk hende at Vista-floppen har bidratt til å stagnere spillgrafikken, da folk fortsatt sitter på DX9 i XP.

Lenke til kommentar

Jeg blir litt overrasket over alle som sier Crysis sliter med lav FPS.

 

Det er temmelig lenge siden jeg kjørte spillet på 2 x 8800GTX. Med de nye kortene til nVIDIA så må da spillet gå som smør? Jeg hadde da godt over 40 FPS med disse kortene (etter litt tweaking) på VHigh DX10. Riktignok kjørte jeg det på en 720p-plasma, så oppløsningen var ikke det helt enorme, men likevel. Spilte gjennom hele spillet på maks grafikk, mellom 30 og 60 FPS hele veien utenom "inne i berget".

Lenke til kommentar

30-60 FPS er da heller ikke helt idéelt, men på samme tid forstår jeg meg ikke på de som på død og liv vil spille på superhøye grafikkinstillinger. Spillbarhet>grafikk. Selv har jeg et HD 4890, kjører cod4 med 250 FPS(1600x1200 ellers alt på low). For 1500NOK vil jeg si det er et godt kjøp.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...