Gå til innhold

Ccleaner klar for Windows 7


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Finnes det et program man kan installere på en clean windows versjon. Og så kjøre hver gang man installerer et program, slik at den kan lagre hvilke register oppføringer som blir lagt til slik at man har en database over hva som hører til hva?

 

F.eks

Kjør RegistryRecorder

install program

Stop RegistryRecorder.

<tid går>

avinstaller program

Kjør RegistryRecorder, sammenlign med informasjonen du samlet inn tidligere.

Lenke til kommentar
Ifølge microsoft sine norske ingeniører så ødelegger ccleaner(eller crap cleaner som de kaller det) registeret. Det sletter visst mer enn det skal.

 

Hadde det vært opp til Microsoft så hadde aldri noe blitt slettet i registry eller tempfiler, og når PC'en gikk full eller stoppet var Windows oppbrukt, og da kunne man bare kjøpt en ny, med ny Windowslisens....

Lenke til kommentar
Den dagen man trenger slike ryddeprogrammer, er årsaken at man har fått inn mye skit som ikke skal være der. Da er det på tide å resofte maskinen i stedet.

 

Forsåvidt enig. Jeg har kjørt Vista fra RTM og den har aldri vært i bedre "form" enn nå. Nå har jeg gått over til windows7 og kommer neppe til å formatere før neste windows OS kommer.

 

Men kan uansett være greit med ryddeprogrammer for å hjelpe bekjente etc.

Lenke til kommentar
Ifølge microsoft sine norske ingeniører så ødelegger ccleaner(eller crap cleaner som de kaller det) registeret. Det sletter visst mer enn det skal.

 

Har du noen nettadresser å vise til hvor dette er beskrevet?

 

I vår ringte jeg microsoft support pga at en sikkerhetsoppdatering ikke ville la seg instalere. Support tjenesten sendte meg over til windows update avdelingen som sendte meg videre til en ingeniør(ble jeg fotalt). Han tok over min pc og fant ccleaner på skrivebordet, han mente at det programmet hadde de ofte problemer med og at de kalte det crap cleaner.

Lenke til kommentar

Har aldri hatt annet enn positive opplevelser fra CCleaner. Om det så kan slette "for mye" i registeret, er det uansett et flott program til å slette temp. filer og gjøre til mer plass på maskinen.

 

Selv bruker jeg den mest til å administrere hva som starter med maskinen/av-installasjon av programmer, da jeg liker grensesnittet mye bedre enn å sitte å knote i regedit og msconfig.

Lenke til kommentar
Har aldri hatt annet enn positive opplevelser fra CCleaner. Om det så kan slette "for mye" i registeret, er det uansett et flott program til å slette temp. filer og gjøre til mer plass på maskinen.

 

Selv bruker jeg den mest til å administrere hva som starter med maskinen/av-installasjon av programmer, da jeg liker grensesnittet mye bedre enn å sitte å knote i regedit og msconfig.

 

Til den bruken så er revo uninstaller og autoruns fra sysinternals(nå microsoft) mye bedre å bruke.

 

Har også hatt min del av windows installasjoner som har gått dundas med ccleaners registry scan/fixing. Stoler ikke på den for 5 flate øre lengre.

Endret av syar2003
Lenke til kommentar
Til den bruken så er revo uninstaller og autoruns fra sysinternals(nå microsoft) mye bedre å bruke.

 

Har også hatt min del av windows installasjoner som har gått dundas med ccleaners registry scan/fixing. Stoler ikke på den for 5 flate øre lengre.

Problemet med Revo Uninstaller er at det ikke støtter 64bit OS. CCleaner er verd det bare for å slippe å vente halve dagen på at add/remove programs skal populere seg. Man _må_ ikke bruke den til å rense registry.

 

Den er og kjekk til å rense ut temp filer, synes jeg. I stedet for å sitte og navigere rundt til fjaksen kataloger manuelt lar jeg den ta seg av det. Nå skal det sies at jeg jo har konfigurert den til å holde seg til de stedene jeg ønsker den skal rense.

 

For å holde kontroll på oppstartsprogrammer bruker jeg WinPatrol. Den er jeg så fornøyd med at jeg til og med har kjøpt det (vel, i praksis donert siden den er gratis).

Lenke til kommentar

Hvorfor renske registry? Den blir jo aldri så stor at den tar mye plass, og skulle den være full i crap ... javel. Er det egentlig et problem?

 

Maskinen er ofte treg fordi: disken er full, my documents and settings er dritstor fordi folk lagrer alt pisset sitt et eller annet sted der, og fordi det er mye rart som kjøres på maskinen i bakgrunnen.

 

Altså: Flytt pisset over til en ekstern disk, annen disk, eller i det minste en annen folder enn my documents. Slett tempfiler, og det kan man gjøre med windows sitt eget verktøy. Fjern programmer som ikke trenger å kjøres.

 

Er du skikkelig kul så er blackviper noe å google etter.

 

Å "rydde" i registry er som å rydde i hanskerommet i bilen for å løse problemer. Hvertfall er det slik for 98%, bortsett fra en eller annen som hadde noe sær feil, og fordi de løste noe så kan resten av problemene i verden løses slik...

Endret av DarkSlayer
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...