Gå til innhold

Guide: Diodene kommer!


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

fin artikkel ja, en ting å passe på er dersom TV'n skal brukes en del til gaming, så kan det være lurt å være litt skeptisk til LED LCD for øyeblikket pga høg input-lag på disse skjermene... Eg har ikkje prøvd dette sjølv, men mangen andre som har dårlige erfaringer med konsoll og PC bruk på en LED LCD tv

Lenke til kommentar

Grei artikkel.

 

Plasma burde uansett nevnes da det gjerne er snakk om TV-er i samme prisklasse. Så vidt jeg vet er vel de gjeveste LED-LCD-ene fra Samsung i samme prisklasse som Kuro, og med en bildekvalitet som ligger langt under.

 

Uheldigvis ser plasma ut til å ha vært en av taperne i den anstrengte økonomien, så akkurat noen arvtaker til Kuro spørs det om vi får på en stund, men likevel så ville jeg ha nevnt plasma som en teknologi som er med til vi får noe bedre enn LCD (f.eks. OLED).

 

Jeg er også mest interessert i LED-LCD til PC-bruk. Det hadde vært morsomt med en oppdatering på hva de ulike produsentene planlegger, særlig siden det er særdeles få LED-LCD-skjermer til salgs foreløpig.

Lenke til kommentar

Tja jeg synes 7000 serien med LED fra Samsung har svært gode farger og sort nivå! Om den ikke slår Pioneer KRP-500A, så er den ganske nærme vil jeg si. Vel det sier mine øyne da...

Dessuten bruker ikke disse LED LCD'ene på langt nær så mye watt som plasma.

 

OLED er vel litt for langt frem i tid enda. De første 40 og 50 tommerene som kommer vil nok koste minst like mye som de beste LED LCD koster i dag. Men kanskje om 5 år...

Lenke til kommentar
Tja jeg synes 7000 serien med LED fra Samsung har svært gode farger og sort nivå! Om den ikke slår Pioneer KRP-500A, så er den ganske nærme vil jeg si. Vel det sier mine øyne da...

Dessuten bruker ikke disse LED LCD'ene på langt nær så mye watt som plasma.

 

OLED er vel litt for langt frem i tid enda. De første 40 og 50 tommerene som kommer vil nok koste minst like mye som de beste LED LCD koster i dag. Men kanskje om 5 år...

 

Den er vel ikke i nærheten av noen av niendegenerasjons-Kuroene, men jeg skal ikke begynne å drite på LCD nå, blir bare krangling. :)

 

Uansett, TV-er har kostet svært mye de siste årene, og prisen har absolutt ikke stått i stil med hva man har fått. Det hadde vært greit om LED-LCD kom ned på et akseptabelt prisnivå snart, og at noen faktisk gidder å pushe i high-end, slik at vi kommer oss ut av LCD-sumpen. Jeg får også inderlig håpe at Panasonic tar over stafettpinnen fra Pioneer, og fokuserer på ytelse neste generasjon PDP.

 

Jeg synes vel uansett det er rart at ikke LED-LCD har kommet for fullt på desktop. Apple klarte da å få ut en skjerm, hvor er resten? Er markedet treigt for tiden?

Lenke til kommentar

CAT-scan : Jeg har selv sett Pioneer KRP-500A og den er helt fantastisk. Søstera mi har LX5090H i stua. Så jeg har sett Pioneer ;)

 

Om Samsung LED er like god, tja vet ikke, men jeg personlig synes Samsung sin er bra. Dessuten en Samsung LED LCD egner seg mye bedre å spille på enn Pioneer sin plasma. Fordeler og ulemper som vanlig mellom teknologiene.

Endret av Betroz
Lenke til kommentar
Godt poeng!

 

I farten fant jeg iallfall disse:

http://prisguide.audiovisuelt.no/product.p...oduct_id=101911

http://prisguide.audiovisuelt.no/product.p...oduct_id=106592

 

Men det er garantert flere! :)

Jeg skulle gjerne ha fått vite litt mer om Led-lcd teknologi i pc skjermer. Jeg vet ikke om det er noe man burde satse på?

Skulle også ha sett noen flere pc skjermer med denne teknologien.

Lenke til kommentar
Skulle også ha sett noen flere pc skjermer med denne teknologien.

 

Det finnes allerede en god del LED-baserte PC-skjermer og på laptoper finnes det i alle prisklasser. Men skulle gjerne sett flere, ikke minst i 24-30 tommers klassen hvor det er veldig tynt.

 

Samsung har en 30-tommer, men den er rådyr.

 

Det jeg skulle ønske meg var at det var mulig å søke på type bakgrunnsbelsyning i prisguiden, det ville gjøre det enklere å finne LED-skjermene.

Endret av se#
Lenke til kommentar
Skulle også ha sett noen flere pc skjermer med denne teknologien.

 

Det finnes allerede en god del LED-baserte PC-skjermer og på laptoper finnes det i alle prisklasser. Men skulle gjerne sett flere, ikke minst i 24-30 tommers klassen hvor det er veldig tynt.

 

Det du sier om prisguiden hadde vært veldig bra å ha.

Vet du hvor mye det er å hente på LED baserte pc-skjermer kontra vanlig bakgrunnsbelysning? Jeg har sett Led-lcd tvene og syntes disse ga en meget god 3d følelse i bildet.

Sort nivået på de fleste pc-skjermene jeg har sett (diverse billige skjermer) har egentlig vært ganske så labert.

Lenke til kommentar
Dessuten en Samsung LED LCD egner seg mye bedre å spille på enn Pioneer sin plasma. Fordeler og ulemper som vanlig mellom teknologiene.

 

Hvorfor mener du den egner seg mye bedre å spille på?

 

AtW

 

Jeg synes vel uansett det er rart at ikke LED-LCD har kommet for fullt på desktop. Apple klarte da å få ut en skjerm, hvor er resten? Er markedet treigt for tiden?

 

Desktop-skjermer har jo nærmest stagnert i det siste, om noe så er det heller en tilbakegang i kvalitete enn framgang :(

 

AtW

Lenke til kommentar
×
×
  • Opprett ny...