Gå til innhold

Anonyme spilloholikere


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Gjest Slettet+6132
Oppholdet koster ca 90 000 norske rubler (£8,800)

 

Si meg, har vi innført ny myntenhet her i Norge uten at noen har fått det med seg?

Endret av Slettet+6132
Lenke til kommentar
Oppholdet koster ca 90 000 norske rubler (£8,800)

 

Si meg, har vi innført ny myntenhet her i Norge uten at noen har fått det med seg?

 

Jeg tror dette er ment som en humoristisk måte å si prisen på.

 

Som f.eks når noen sier "det koster 10 høvdinger". Bare en teori, altså.

 

 

:roll:

Lenke til kommentar

I dagens it-samfunn har jeg vanskelig for å se nytteverdien i dette? Skal man begynne å sette prøblete ungdom på motsatt kur? Altså la de som går ute og sloss og tagger og slikt få tatt bort utelivet helt og bare satt bak en dataskjerm døgnet rundt.

 

Slike mennesker som står bak dette konseptet har alltid forundret meg. Her har de funnet den fantastiske vidundermedisinen på det DE mener er ett problem for vedkommende.

 

Jeg ELSKER kardemommeloven; "man skal ikke plage andre, man skal være grei og snill. Og forøvrig kan man gjøre som man vil" eller "så lenge det ikke går utover andre, gjør hva faen du vil, det er ditt liv".

Lenke til kommentar
Når det går utover livet ditt så bør man gjøre noe;)

Samme med dop, du kan skifte ut dop med hva du vil. alt kan man bli hektet på.

 

Og alkohol går ikke utover folks liv? Eller røyk?

 

Synes vi skal sende alle som drikker alkohol på et intensivkurs i skogen som koster 90000 kroner og skal gjøre dere normale.

Lenke til kommentar
En amerikansk tenåring må på avvenningsklinikk, grunnet sin World of Warcraft-avhengighet.

Og min kusine er blitt gravid.

 

Men helt seriøst... Who cares?

 

Er spillverket.no blitt spillmarkedets VG? Jeg er rimelig sikker på at det finnes masse andre ting å skrive artikler om.

Lenke til kommentar

Det som er artig her er jo at uansett hvor "offeret" befinner seg så er det gode penger og hente hos han\hun. Sikkert enda flere som klarer å tjene penger på avhengighet, på den måten er "de" faktisk med på å holdet et helt aparat sammen samt skape arbeidsplasser.

 

Når han\hun er tilbake ligger det en fin e-post fra Blizzard med info om den nye utvidelsen, så er vi i gang igjen...

Endret av simalarion
Lenke til kommentar
Men dette drar i gang en debatt om spilling, noe som også kan være greit.

Og ofte kan man også trekke konklusjonen at det ikke er spillet som er synderen. Foreldre, skole osv. bør fange opp dette, og de aller, aller fleste klarer å nyte spill i greie mengder.

Jeg er helt uenig. Absolutt alle former for hobby har per definisjon evne til å gjøre noen få fullstendig avhengige. At det dreier seg om dataspill, tennis, kunst eller dvergkasting er ganske så irrelevant.

 

Det er dessuten på ingen måte "en nyhet" i august 2009 at det finnes unger som er sykelig avhengige av WoW. Så jeg spør... bør ikke slike artikler heller finnes i tabloidaviser?

Lenke til kommentar

Jepps, dette har særs lite med wow å gjøre. Vi hører jo aldri om menn i 30-årene som må til avvenning for dvergkasting, eller 70-åringer som har slitt ut armene på skotthyll-kastingen sin. Der har du en avhengighets-skapende hobby! Bannlys skotthyll og jevn alle banene med jorden!

 

Tror nok den gutten der måtte på avvenning samme hva det var. WoW var bare det som fikk skylden fordi han spilte det da mor og far bestemte seg for å trekke ut pluggen.

 

For øvrig: Vurderer å kjøpe meg denne t-skjorta for å markere at jeg ikke lenger er avhengig av dvergkasting. :w00t:

Lenke til kommentar
Tror nok den gutten der måtte på avvenning samme hva det var. WoW var bare det som fikk skylden fordi han spilte det da mor og far bestemte seg for å trekke ut pluggen.

Haha, ja for det er AKKURAT det jeg mente. Snakk om å "forstå" hva man vil forstå, gitt.

 

Poenget mitt er ene og alene at alle har en lidenskap. De av oss som var født for 30 år siden husker vel at TV'en var den store Djevelen som gjorde små uskyldige barn sykelig avhengige før i tiden. Nå skal det liksom være WoW. Hør hør!

 

Sannheten er at det på ingen måte er Blizzard sin feil for at noen få ikke har evnen til å beholde en viss fornuft innen sin lidenskap, hva enn det måtte være. Nå er det slik at barn er mer utsatt for akkurat det og at WoW er samtidig veldig populært hos barn... men det finnes jo bøttevis av andre barnlige hobbyer som (som alle andre) kan føre til lignende avhengighet. De er ikke like populære som helhet så man hører mindre om det. Dessuten er det aldri kult å beskylde en sport eller en kunst for å være skadelig for barna så det blir mye enklere å legge skylden på det nye fenomenet som voksne flest har lite peiling på: dataspill.

 

Jeg synes bare det er trist at spillverket.no skulle synke like lavt som VG og gjengen på det punktet. "Gratulerer"!

 

 

PS: Dvergkastingen var sarkastisk. Men det var tydeligvis altfor kryptisk for enkelte...

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...