Gå til innhold

Navigasjonsversjon av Nokia 5800


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Ble skuffa når jeg måtte betale for navigeringsalternativene på telefonen min. Trodde at gps navigeringen skulle være gratis og at en betalte for datatrafikken.

 

500 kr pr år for bilnavigering var litt mye.

Så god som Ovi maps er, så er ikke 500kr mye. Iphone sin GPS når man er ute og kjører er jo rett og slett bedritent i forhold. Symboler, indikatorer og funksjonaliteter gjør at jeg finner null interesse av å skaffe meg meg en mer fullblods som er dyrere. Eneste er at når man kjører i tunnel, så regner den med at du fortsetter gjennom tunnellen i samme hastighet som når du kjørte inn. Er vel større sannsynlighet for at jeg holder fartsgrensa gjennom tunnelen når jeg ikke har dekning, enn 30km over eller 30 under. Men, så lenge man ikke skal ha noen avanserte avkjørsler inni tunnelen er den jo rask til å finne signalet igjen med en gang man kommer ut.

Lenke til kommentar

Støtter Mixel her. Har selv N97, som er utstyrt med Ovi maps. Lisensen videreførte jeg fra min N95 8GB uten problemer, som fungerte godt med Nokia Maps 2.0.

 

Var nylig i Spania, og stakk innom en nettcafe med laptopen min og lastet ned kart over hele spania inn på telefonen gratis. Skrudde av nettverkstilkobling på navigasjonen slik at jeg slapp en vill regning når jeg kom hjem. Telefonen var veldig flink, selvom den slet litt i store vei av/påkjørsler langs motorveien. I Barcelona sentrum var den i sitt ess, og guidet oss rett til hotellet, midt i Barcelona sentrum uten problemer. Den blinket også fartsgrensen mot meg når jeg kjørte for fort! Imponerende for en mobiltelefon-gps spør du meg.

 

Jeg kjenner meg igjen i tunellproblemet, men det er forståelig, og den plukker meg raskt opp igjen når jeg er ute av tunellen. Vel verdt pengene, om du har bruk for GPS!

Lenke til kommentar

Jeg er mest enig med Stonescream her. Det ble med trialperioden når jeg testet navigasjon på min N810, og jeg føler meg i grunnen litt lurt fordi jeg kjøpte et produkt med GPS som i praksis har liten eller ingen nytte uten et unødvendig abonnement.

 

Det er en del man sjekker ekstra grundig før man kjøper neste produkt. Selv om noe står på spec-lista betyr det ikke at det er samsvar mellom forventninger og virkelighet. A2DP måtte jeg sette meg inn i sist gang jeg skulle ha en telefon. Nå navigasjonsprogramvare. Dersom man reklamerer for navigasjon bør man inkludere informasjon om at det koster ekstra.

Lenke til kommentar
  • 2 måneder senere...
  • 2 uker senere...
Noen som har kjøpt denne som kan svare på om den har norsk språk + ÆØÅ osv..???

Har hatt en sånn et par uker nå (kjøpte på komplett.no).

Liker den meget meget bra.

 

Den har mye bedre kvalitet på kartene enn min TomTom GPS.

Trafikkinfo fungerer også mye bedre.

 

Alle tastaturer har ÆØÅ på hovedskjermen (ikke på noen undermeny).

 

Web-leseren er grei. Og Opera Mini fungerer også helt fint på den.

 

Bruk "http://touch.facebook.com" så får du rask Facebook med touch grensesnitt.

 

Last ned "Palringo" så får du MSN, Facebook chat og ICQ også :-)

 

Bruker den også til å lese min 3 privat mail-kontoer (POP3 og IMAP) og til å synkroisere mot Exchange på jobben. Alt fungerer alldeles utmerket der også.

 

Kameraet kunne vært bedre ved dårlig lys (velger høy ISO selv med blitz = kornete).

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...