Gå til innhold

Test: Roccat Valo


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

"spilltastatur" ... jaja sikkert noen som liker det. Men det fremstår altfor ofte som et kompromiss mellom ultraspesialtastatur og et normalt tastatur.

 

Det funker bare ikke...

 

Har selv et jeg kan bytte fysisk layout på, lage egne oppsett, og makroer.

 

Men har endt opp med å drite i det.

Fordi customlayouten ikke passer handa, begrenset med taster, for mange komandoer i spillet, og jeg bommer mye på tastene i opphetede slag. Og custom layouten er for generisk...

 

I disse usb tider så er det ikke noe problem å ha en hyperspesiell løsning liggende i skuffen som du kan dra frem når du vil spille - fremfor å benytte tastaturet. Det er nå min anbefaling - men bevares.

Lenke til kommentar

Hvis den pipelyden ikke bare var noe sært med dette spesifikke tastaturet, tror jeg den alene er nok til at jeg ville holdt meg unna.

 

Strømforsyningen til mitt G19 lager også lyd, men bare når maskinen (og dermed tastaturet) er skrudd av. Forøvrig ville jeg anbefalt at de som er interessert i tastatur med gimmick, tar en titt på akkurat G19 også, før de eventuelt kjøper Roccat sitt.

Lenke til kommentar

Den høyfrekvente lyden som kommer fra tastaturet er et problem for de fleste gjenstander med en switchet strømforsyning av lavere kvalitet.

Årsaken er mekaniske deler (en spole f.eks.) som vibrerer i takt med switche-frekvensen.

Grunnen til at det er elektrisk støy i headsettet er nok enkelt og greit manglende lyst til å skjerme tastaturet fra å avgi støy.

Jeg tror jeg holder meg unna dette tastaturet inn til videre, orker ikke å plages med EMC.

Lenke til kommentar
Skal ikke linje tre i sitatet begynne med "He to whom this emotion is a stranger"?

 

Ellers er det mye fint å si om testen :-)

 

[måtte rette rettingen min :-)]

Etter noen runder i spillene Call og Duty, Battlefield 2, Counter Strike og Half Life 2. Sitter vi igjen med inntrykket av at tastaturet egner seg meget godt for spilling.

Sover dere, Hw.no? :)

Lenke til kommentar

Macroer er ikke på langt nær så praktiske i FPS spill som i RPG spill. I f.eks. WoW, AoC, og liknende spill kan det være mye bry å spare ved makroer for tallkombinasjoner som gjenntas (f.eks komboer i conan).

Macroer kan også være kjekt i hverdagsbruk i diverse programmer som har hurtigtaster, og spesielt spesifike slike som gjentas, men å ta slike ting i bruk i praksis krever drilling i litt mer konsekvent måte enn hurtigtaster.

 

Jeg har selv G15 (med 6 G-taster) og bruker disse til hurtig-launch av programmer og funksjoner i programmer.

 

Btw, jeg har også kone, og det er skikkelig kvalitetsmus :p

Endret av GullLars
Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...