Gå til innhold

Canon har skjønt poenget


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Utrolig skuffende at de ikke har HD video. Bra at de har mot til å hoppe av pixelkjøret og ta tak i det største ankepunktet mot G10: Støy, men dette er jo bare nok en liten oppgradering etter G9. Når skal Canon komme med noe virkelig nytt?

 

Fanken assa, jeg som var sikker på at G11 skulle komme med HD video, får vel gå for Panasonic eller Samsung da :)

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-77do0b

Ulempen desverre kan jo være at visse mennesker, merk. forståsegpåere, kommer til å droppe dette kameraet til fordel for et med høyere antall pixler. :wallbash:

Personlig synes jeg det er kjempeflott å prioritere kvalitet. 10mp er mer enn nok i de fleste tilfeller.

Lenke til kommentar
Ulempen desverre kan jo være at visse mennesker, merk. forståsegpåere, kommer til å droppe dette kameraet til fordel for et med høyere antall pixler. :wallbash:

Personlig synes jeg det er kjempeflott å prioritere kvalitet. 10mp er mer enn nok i de fleste tilfeller.

 

"G10 er jo mye bedre enn G11, det har jo 14.7 megapixler!"

Lenke til kommentar
Må si jeg synes S90 som ser ut til å bruke samme bildebrikke er en mer spennende modell (og en ganske blatant direkte konkurrent til min nåværende favoritt, Panasonic LX3 :p)

 

Uansett godt å se at utvalget av entusiastkompakter blir større.

For oss som ønsker en kompakt partner til speilrefleks, så er er nok S90 mer spennende. Men for de som ikke vil ha speilrefleks, så vil jeg nok anbefale G11. Bl.a. pga. utvippbar skjerm.

 

Blir spennende å se bildekvaliteten.

 

Tom

Endret av tomsi42
Lenke til kommentar

Huff, det var en uheldig kombinasjon å ikke inkludere HD-video og samtidig redusere pixeltallet. Hvis salget av G11 svikter, hvordan tror dere Canon vil tolke det?

 

1. At folk vil ha HD video?

2. At folk vil ha flere Megapixler?

 

Jeg tror konklusjonen i overveiende grad vil forklares med det andre punktet selv om jeg tror særlig det første vil ha stor betydning for en eventuell salgssvikt.

 

Canon er jo selvsagt ikke dummere enn at de vil gjøre nødvendige grep for at G12 skal selge bedre.

 

PS. Legg merke til at seriebildehastigheten øker fra 7 til 11 bilder på 10 sekunder. (Begge deler uten blits, AF og LV)

Lenke til kommentar
Huff, det var en uheldig kombinasjon å ikke inkludere HD-video og samtidig redusere pixeltallet. Hvis salget av G11 svikter, hvordan tror dere Canon vil tolke det?

 

1. At folk vil ha HD video?

2. At folk vil ha flere Megapixler?

 

Jeg tror konklusjonen i overveiende grad vil forklares med det andre punktet selv om jeg tror særlig det første vil ha stor betydning for en eventuell salgssvikt.

 

Canon er jo selvsagt ikke dummere enn at de vil gjøre nødvendige grep for at G12 skal selge bedre.

 

Og de vil ta helt feil...

Lenke til kommentar
.

.

Canon er jo selvsagt ikke dummere enn at de vil gjøre nødvendige grep for at G12 skal selge bedre.

 

PS. Legg merke til at seriebildehastigheten øker fra 7 til 11 bilder på 10 sekunder. (Begge deler uten blits, AF og LV)

Hmm det ville da være naturligt at lave 720p, så havde de 1080i og 1080p til senere versioner... (For ikke at snakke om SDXC support...)

 

11 billeder per 10 sekunder er mildt sagt ikke imponerende heller... men da bedre end 7...

Endret av EskeRahn
Lenke til kommentar
Tja, har du eksempel på andre produsenter som reduserer antall megapiksler med 30% fra en modell til neste?

 

Ingen. Vet du hvorfor? Ingen av de andre produsentene har hatt den økningen i antall megapixler som Canon har. De slipper å redusere. Canon er ett selskap som må ha mest pixler eller lengst zoom etc. slik at det tar seg bra ut i reklamene.

 

Panasonic LX2 hadde 10Mp, det samme har LX3.

Olympus stopper på 12Mp på sin E-serie dSLR.

Nikon har 10-12Mp på sine speilrefleks kameraer og har hatt dette en stund nå.

 

Canon gikk fra 40D med 10Mp til 50D med 15Mp. Helt greit, men noe overdrevet.

Canon 400D=10Mp til 450D=12Mp til 500D med hele 15Mp.

 

Pentax har 10Mp CCD og 14,5Mp CMOS i K20D og K-7.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...