Gå til innhold

Yahoo Mail og Hotmail slår Gmail


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Yahoo er bare tull imo.

Gmail er ganske greit. Har en hotmail, en live, og en gmail. Brukes til litt av hvert alle sammen.

Bruker Windows live mail programmet, funker knirkefritt med gmail uten noen konfigurasjoner eller manuelt oppsett...

 

Bruker helst gmail til å skrive email's osv og live.no kontoen til forskjellige kontoer overalt

Endret av ThomGreen
Lenke til kommentar
Ikke noe nytt her. Hotmail har vært størst i mange mange år.

 

Det betyr ikke at det er best.

Yahoo Mail 106,2 millioner brukere

Windows Live Hotmail 47,1 millioner brukere

Gmail 36,9 millioner brukere

 

Yahoo er i følge artikkelen mest brukt, vil nok anta at Asia er en viktig faktor for Yahoo sine markedsandeler. Mulig Hotmail har vært mest brukt tidligere, Hotmail har jo eksistert i en stund (siden juli 1996), også en stund før MS tok over Hotmail(i desember 1997), dermed fikk Hotmail et lite forsprang på Yahoo Mail som ble tilgjengelig oktober 1997.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Nå har jeg egen mailserver, men har allikevel både Yahoo Mail og Gmail konto. Hotmail brukte jeg i gamle dager (fra før år 2000), men den ble så til de grader fylt opp med søppelpost at jeg har valgt å holde meg unna siden. Og det selv om jeg bare brukte denne ved reiser.

 

Regner med at Live mail er bedre, men erfaringene henger såpass kraftig i at Live mail er uaktuelt.

 

Søppelpost har jeg aldri hatt problemer med på Yahoo Mail og Gmail. Gmail (Google konto) er også svært grei å ha fordi man har en lang rekke andre tjenester tilgjengelig. Google Calendar, Google Docs etc har spart meg utrulig mange frustrasjoner opp gjennom årene.

 

En grunn til at Hotmail/Live mail har så mange brukere er nok også Live tjenestene som MSN etc. Yahoo har en del grunnet integrasjonen mot Flickr.

Lenke til kommentar
har alltid brukt hotmail, antageligvis fordi det var det første jeg hørte om. Er det noen grunn til å vurdere yahoo eller g-mail? ikke bruker jeg noen e-postklient heller, bare logge meg på webmail, ser ikke behovet for å bruke outlook eller thunderbird...

De gjør jo det samme, sender mail. Er visse ting som blir løst på litt forskjellige måter. For å nevne et par forskjeller:

 

... så har du alltid listen over mail til venstre for leservinduet i Live Hotmail, i Gmail må du hele tiden trykke på innboks. I Gmail samler alle svar på mailer seg i samme mailen og legger seg øverst, noe som fører til at innboksen kan se mer ryddig ut og gjør diskusjoner mer oversiktlig etter min mening. De håndterer sortering av mail forskjellig, osv.

 

Google har vel en del flere tjenester man kan benytte via Google-kontoen enn mail om man er intressert i disse tjenestene.

 

IM-protokollene til kontoene er ikke kombatible med hverandre, man man kan registrere Gmail-konto for Live Messenger, man vil alikevel ikke kunne tekste med venner som bruker Gtalk i Live Messenger. Gtalk har muligheten til å legge inn transport for Live Messenger-protokollen, men dette krever en mail-konto som er registrert på Live Messenger, her vil brukere av Live Messenger dukke opp i både Gmail og Gtalk-klienten, og man vil kunne chatte med brukere av begge protokoller i Gmail eller IM-klienten når man logger seg på Gmail-kontoen. Transportmulighetene til Jabber (protokollen som Google benytter seg av) vil alikevel føre til at mange av Live Messenger sine funksjoner ikke vil fungere.

Endret av tamarin
Lenke til kommentar

Jeg har nå også begynt å bruke gmail som client for andre (pop3) epost adresser, fungerer meget bra. Og sammen med de andre google tjenestene har de en imponerende plattform. (tenk ChromeOS) Gmail er også klinisk fri for spam (!)

 

Hotmail brukte jeg før (type 8-10 år siden), men har helt kuttet ut grunnet enormt med søppel og et latterlig (tenk bloat) UI.

 

Eneste grunnen til at jeg fremdeles har en hotmail konto er msn, i likhet med mange andre kan jeg tenke meg. Og dette irriterer meg! Skulle gjerne brukt noe annet enn hotmail til IM, og aller helst en helt annen (åpen) protokoll.

Lenke til kommentar
Jeg har nå også begynt å bruke gmail som client for andre (pop3) epost adresser, fungerer meget bra. Og sammen med de andre google tjenestene har de en imponerende plattform. (tenk ChromeOS) Gmail er også klinisk fri for spam (!)

 

Hotmail brukte jeg før (type 8-10 år siden), men har helt kuttet ut grunnet enormt med søppel og et latterlig (tenk bloat) UI.

 

Eneste grunnen til at jeg fremdeles har en hotmail konto er msn, i likhet med mange andre kan jeg tenke meg. Og dette irriterer meg! Skulle gjerne brukt noe annet enn hotmail til IM, og aller helst en helt annen (åpen) protokoll.

 

Yep, google mail har et godt spamfilter.. Men den tar inn 100 ganger mer spam enn de andre kontoene mine. Sendes automatisk til spam så det gjør egentlig ikke noe.

Lenke til kommentar
har alltid brukt hotmail, antageligvis fordi det var det første jeg hørte om. Er det noen grunn til å vurdere yahoo eller g-mail? ikke bruker jeg noen e-postklient heller, bare logge meg på webmail, ser ikke behovet for å bruke outlook eller thunderbird...

 

ingen mulighet for å merke mail for oppfølging, ingen tags eller lignende..

Den sender reklame i utgående e-post, kan ikke engang betale for å fjerne dette.

 

@hotmail -> høres fjortiss ut.. ville hvertfall ha skifta til @live domene om du vil fortsette å bruke hotmail.

Lenke til kommentar

hmm hvordan har du fått det til ? testet akkurat med min live konto, fikk følgende i bunnen av mailen:

 

 

Få mer ut av Windows Live™ med Internet Explorer® 8. Oppgrader nettleseren.

 

av og til er det en linje med reklame for messenger osv.. ikke noe jeg vil sende rundt om jeg skriver en halvseriøs mail

Endret av Fenixen
Lenke til kommentar

Har vært en bruker av gmail siden 09.06.04, etter en invitasjon fra en hyggelig forumbruker, og er fortsatt storfornøyd. Brukte hotmail før det, men fant fort ut at jeg foretrekker gmail.

 

Nå har ikke jeg brukt @live eller yahoo, så kan egentlig ikke uttale meg så mye om hvordan de er i praksis i forhold til gmail, men jeg har selv aldri hatt problemer med gmail.

Lenke til kommentar
Eneste grunnen til at jeg fremdeles har en hotmail konto er msn, i likhet med mange andre kan jeg tenke meg. Og dette irriterer meg! Skulle gjerne brukt noe annet enn hotmail til IM, og aller helst en helt annen (åpen) protokoll.

Du kan bruke hvilken som helst mailadresse i Windows Live Messenger, selv bruker jeg min Gmail-adresse uten problemer.

Jepp, jeg er klar over det, men det hjelper egentlig ikke. Bruker fortsatt MSN protokollen.

Det tamarin nevner er mer aktuelt.

Jeg vil bruke en åpen ikke-msn protokoll til mine andre venner som har slikt, men fortsatt kunne snakke med windows folka mine ;)

 

Håper empathy med nye gnome kan redde meg her.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...