Gå til innhold

Test: Corsair H50


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Er det bare meg eller snakker vi litt dårlig ytelse med denne løsningen?

Jeg ble liksom ikke så imponert over resultatene.

 

Hvis jeg nå sitter med en Intel Core i7 920 (ikke overklokket) og en Cooler Master V8 så er temperaturene nogenlunde like som ved Corsair H50 (mer eller mindre).

 

Litt forskjell er det selvfølgelig men ikke nok.

Endret av lavizh
Lenke til kommentar

Wow.. kan ikke si jeg er imponert over temperaturene her :S

 

Rett og slett dårlig. Kan derimot hende at jeg er vant med å se på folk som har litt sykere setups med store radiatorer og bedre kjøleløsninger generelt (vant med å se temperaturer under 40C)

 

Men men! definitivt for en som aldri har brukt vannkjøling, og som vil "lære" det som er helt basics.. hvis det virkelig er noe å lære, det å installere denne kjøler'n i kabinettet.

Endret av christhenoob
Lenke til kommentar

Hvorfor? Her har du lik belastning uansett kjøler.

 

Dette er bedre for en sammenligning mellom ulike kjølere. Det krever like forhold hver gang. Noe som er vanskelig å få til på en PC.

 

 

Enkelte bruker vann for kun å berge seg mot støy. Slik at dette er jo et reelt alternativ kontra en mega passivkjøler + vifter.

Lenke til kommentar

Samacki, gi oss en god grunn for det. Skjønner ikke hvorfor dere klager på det.

 

La oss si du bruker en random CPU, som bruker 90w på load, vil ikke det bli akkurat det samme?

 

Med denne testen får vi vite akkurat hvordan de forskjellige kjølerne ligger i forhold til hverandre, og er det ikke det som er viktig?

 

Med en 90w/120w bli det også større forskjeller mellom temperaturen mellom kjølerene, hadde de kjørt testen på en 65w hadde det kanskje vært så marginal forskjell at man ikke kunne se hvem av de som egentlig yter best.

Lenke til kommentar
Samacki, gi oss en god grunn for det. Skjønner ikke hvorfor dere klager på det.

 

La oss si du bruker en random CPU, som bruker 90w på load, vil ikke det bli akkurat det samme?

 

Med denne testen får vi vite akkurat hvordan de forskjellige kjølerne ligger i forhold til hverandre, og er det ikke det som er viktig?

 

Med en 90w/120w bli det også større forskjeller mellom temperaturen mellom kjølerene, hadde de kjørt testen på en 65w hadde det kanskje vært så marginal forskjell at man ikke kunne se hvem av de som egentlig yter best.

 

Sier ikke hvordan man skal teste det, syns det er bra test ellers men som jeg sa så savner jeg en graf i _tillegg_

Er greit å kunne se hva den duger til på en vanlig CPU også?

Lenke til kommentar
jeg har selv dette settet i maskinen, og kan si at det fungerer bedre enn TRUE med 120mm 19.8dB noctua vifte. vi snakker MANGE grader forskjell. (ja, jeg har montert true ca 5 ganger for å sjekke at den satt riktig).

 

jeg er MEGET positivt overrasket over denne kjøleren :D

Hvordan er temperaturen med 1700 rpm- vifta fra Corsair-settet på TRUE-kjøleren, eller 1300 rpm Noctua- vifta på Corsair-settet? Det blir jo nesten umulig å sammenligne ytelse med to såpass forskjellige vifter.

Lenke til kommentar

I likhet med **dp** her så har jeg også både TRUE og Corsair H50, og H50 gir absolutt best resultat hos meg også, på min overklokkede Xeon W3540 @ ~4GHz.

 

Har montert TRUE av og på gjentatte ganger, prøvd med 1 og 2 vifter, og forskjellige vifter. H50 er fortsatt best i mitt tilfelle. Anbefales!

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC

Det er noe i meg som protesterer med hensyn til blanding av vann og elektronikk. Dersom jeg først skulle installere vannkjøling igjen hadde det blitt noe virkelig dro ned gradene, noen få grader lavere enn TRUE er liksom ikke helt verdt det.

 

Denne (og lignende løsninger) blir liksom litt i ingenmannsland for min del.

Lenke til kommentar
Det er noe i meg som protesterer med hensyn til blanding av vann og elektronikk. Dersom jeg først skulle installere vannkjøling igjen hadde det blitt noe virkelig dro ned gradene, noen få grader lavere enn TRUE er liksom ikke helt verdt det.

 

Denne (og lignende løsninger) blir liksom litt i ingenmannsland for min del.

 

Nå må du huske at denne bare koster noen kroner mer enn TRUE og er like lett å installere. Hvis den da har bedre ytelse en TRUE er det ingen grunn til å gå for luftkjøling.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet-Pqy3rC
Nå må du huske at denne bare koster noen kroner mer enn TRUE og er like lett å installere. Hvis den da har bedre ytelse en TRUE er det ingen grunn til å gå for luftkjøling.

Tja... spørs om du mener det etter første anfall av kondens eller lekkasje.

 

Du drar inn vann, hvilket er en risiko. Da vil jeg i det minste ha igjen for det med mye lavere temp, ikke bare litt.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...