Gå til innhold

Opera Mobile 9.7 kommer til Android


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
Den nyeste versjonen [...] la nettsidene bearbeides og komprimeres på en server før de sendes til mobilen din, akkurat som med Opera Mini.
Nei, ikke akkurat. Forskjellen er hovedsaklig at noe innehold, som Flash og PNG-filer, ikke behandles og at Ajax- og SSL-trafikk går utenom serverne.

 

Opera Turbo is able to reduce the size of the transferred page without transcoding the page. Opera Turbo offers full support for dynamic Web technologies such as Ajax and Flash - these are not compressed by Opera Turbo.

Bra, men det gjør det enda vanskeligere å velge mellom Symbian og Android. :(

Lenke til kommentar
Gode nyheter. Håper de klarer å integrere Opera Mobile bedre med Android, enn de har gjort med Opera Mini. Den er dessverre ikke så bra på Android etter min mening. Blant annet tungvindt å skrive i input-felter, trykke på checkboxes og kan ikke velges som standard nettleser.

 

mini er jo uansett en halvdårlig nødløsning for de som ikke har smarttlf og ønsker en nettleser som det går an å bruke...

Lenke til kommentar

Blir vel Android-telefon på meg før eller senere, og da er Opera en naturlig oppgradering.

 

Men inntil da må jeg lure litt på om noen tar på seg jobben med å få portert Android-versjonen av Opera Mobile til en annen mobil linux-plattform, Maemo. Dersom Opera Mobile er bygget på Java er det vel lite sannsynlig...

Lenke til kommentar
  • 4 uker senere...
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...