Gå til innhold

Trøbbel med Office for Mac SP2


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Det er selvsagt bare et tulleargument. Prisen er ikke et mål på kvalitet og i dette tilfellet har begge programpakkene like mange og store fordeler slik jeg ser det. Derimot synes jeg ulempene med Openoffice er små og langt i mellom, mens MSOffice har flere store ulemper.

 

Nå regner jeg med noen ensidig vil trekke frem fordelene til MSOffice og ulempene ved OpenOffice, og beleilig nok ignorere ulempene til MSOffice og fordelene til Openoffice.

 

Som sagt er det litt mer nyansert enn som så. De er ulike, men begge er gode programpakker med hver sine ulemper.

Lenke til kommentar

Synes egentlig både MS Office og OpenOffice er noe dritt på Mac - ingen av delene kjører tilfredsstillende raskt. Det på både Mac Pro (2 x dualcore Xeon 2.66ghz/10gig ram) og Macbook Pro (2.4ghz/4gig ram). Virker som begge kontorpakkene flyter over av bloat.

 

Foretrekker TextMate til det meste, men må dog gjennom OO eller MS Office de få gangene jeg har behov for nogenlunde rett nynorsk.

Lenke til kommentar
Derimot synes jeg ulempene med Openoffice er små og langt i mellom, mens MSOffice har flere store ulemper.

 

Nå regner jeg med noen ensidig vil trekke frem fordelene til MSOffice og ulempene ved OpenOffice, og beleilig nok ignorere ulempene til MSOffice og fordelene til Openoffice.

 

Så hvis noen er uenig med deg så er de "ensidige"? Ja, det er fordeler med begge to. Ja, det er ulemper med begge to. Det som er ulemper for deg kan være fordeler for andre. Det som er ulemper for andre kan være fordeler for deg. Man er ikke ensidig bare fordi man ikke deler ditt ståsted og dine synspunkter.

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...