Gå til innhold

- Apple ville kneble famile


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse
As far as we can tell, what happened in England is some buffoon presented us with a smashed-up, burnt-up iPod Touch that may or may not have actually even belonged to him, and demanded money from us, claiming the iPod had tried to kill him. Our ruthless lawyers cock-blocked him, so now he's gone to the press claiming that we're running some huge cover-up.
(Fake Steve Jobs: Borg-funded hate campaign continues)
Lenke til kommentar
Det begynte med at faren i familien mistet datterens Ipod i gulvet, hvorpå spilleren begynte og ryke og til slutt eksploderte og fløy tre meter opp i luften.

Familien har det altså ganske høyt under taket.

 

Les denne artikkelen før dere begynner å kritisere:

 

http://www.tuaw.com/2009/08/03/apple-most-...gging-order-ov/

Tuaw er en Apple fanboi og forsvarer tydeligvis Apple i alt de gjør, uansett hvor galt det er. Snakk om å være sveiseblind. Etter å ha lest hans blogginnlegg har ikke min forståelse for Apple i denne saken steget det minste hakk. Han har to hovedpoenger:

 

1. The Times brukte angivelig et for billedlig ordspråk. gagging order betyr i følge han taushetsplikt etter rettskjennelse, men det er ikke noe rettslig kjennelse her. Han mener dermed at The Times farer med løgn og anti-Apple-propaganda. Apple har likevel prøvd å få familien til å binde seg juridisk til en taushetsplikt i forbindelse med saken. Dette legger han ikke skjul på.

 

2. "Dette er standard prosedyre" i følge Tuaw og dermed "ingenting å dramatisere over eller tenke over - move along - følg saueflokken din". Dette er en klart en måte å bagatellisere saken på. Saken bør etter min mening ikke bagatelliseres men tas for hva den er. En kontrakt om taushetsplikt er fullstendig unødvendig og lyssky metode for å øke mørketallene på slik alvorlige hendelser. I verste fall kunne huset brent ned og drept familien - eller i et mer morderat fall kunne jenta hadd den i lomma og fått alvorlige brannskader. At Apple prøver å skjule farlige produktfeil er fullstendig forkastelig. At det er standard prosedyre å skjule slikt er ennå mer forkastelig og skremmende. Hvor store er egentlig mørketallene når Apple driver på slik? Vi lever i et moderne og åpent samfunn, ikke i et samfunn der makt og munnbind setter premissene.

 

Med andre ord: Apple fortjener kritikk for å prøve å sensurere prat om alvorlige produktfeil. Tuaw er en Fanboi med alt annet enn et objektivt syn på saken.

 

Sigmund_Freud: Jeg trodde først det var en seriøs fake, men det ble en ganske komisk parodi på en febrilsk ultrafanboi utover. Hehe :wee:

Endret av Simen1
Lenke til kommentar

Du imponerer meg, Simen. For meg har du egentlig oppsummert alt nå. Hehe.

 

Det er litt merkelig at Tuaw skal kunne fremme alt som fakta her, uten å ha større kjennskap til saken enn det han får fremstilt gjennom media selv. Han sitter jo noen tusen kilometer unna selv. Hva han skriver er ikke noe bedre enn mediene han selv kritiserer.

Lenke til kommentar
Apple er kommunisme i system... i hvertfall med på tanke på programmer til iPhone :(

ehm... Du bjeffer litt opp feil tre nå tror jeg. For kommunisme er det hvertfall ikke. Heller erke-kapitalisme.

 

En gjeng ego drittsekker da?

Hva mener du gjør Apple til "ego drittsekker"? At de selv velger hvilke programmer de vil godkjenne?

Lenke til kommentar
Apple er kommunisme i system.

Kommunisme er et system. ;)

 

ehm... Du bjeffer litt opp feil tre nå tror jeg. For kommunisme er det hvertfall ikke. Heller erke-kapitalisme.

Man skulle tro at de to er det motsatte av hverandre, men de har faktisk store likhetstrekk. Dominerende erke-kapitalistiske selskaper har faktisk store likheter med kommunisme, bare at disse selskapene har et annet territorium. Kommunisme er geografisk lokalisert mens dominerende erke-kapitalisme er lokalisert til et eller flere produktområder. Begge systemer tar utgangspunkt i dominerende kontroll over befolkningen sin og utnytter denne kontrollen til blant annet å begrense utvalg, muligheter, pressefrihet osv.

Lenke til kommentar
Les denne artikkelen før dere begynner å kritisere:

 

http://www.tuaw.com/2009/08/03/apple-most-...gging-order-ov/

Denne artikkelen motsier jo seg selv:

 

"a letter to the family offering the refund, denying overall liability with regard to the incident, and included a standard confidentiality clause in it"

 

"Confidentiality clause". Altså at de ikke kunne si noe til noen. Og bryter de denne har de brutt kontrakten, og Apple er ikke de som er sene med å gå til sak.

Lenke til kommentar
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...