Gå til innhold

AMD med nytt brikkesett


Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

har nå lest en 5-6 tester av det, levere med og uten sideport minne, mulighet for bilde i bilde, noen tester sier til og med at det kan konkurere med kontrollere i dyere stand alone blue ray spillere, når det gjelder strøm tja var nå ikke så mye å henge seg opp i, klokker ned til 60 mhz. Men vær nå klar over at noen watt fra eller til gjør ikke store utslag på strømregninga, slå maskinen av når du ikke bruker den dersom det er miljøet du bekymerer deg for.

 

Mest intresangt (for meg) er endel bioser som har de nødvendige funksjoner for å låse opp kjerner i phiix3 og phii 550.

 

Så nå venter jeg bare på at det kortet jeg vil kommer på lager.

Lenke til kommentar

@ATW'

 

Fra bit.tech

 

The upgraded UVD engine now matches that of the Radeon HD 4000 series graphics cards and now supports the full bandwidth LPCM 7.1 audio, HDMI 1.3 and "Video Detail Enhancements", as well as everything from the 780G. There is also still support for internal and external TMDS chips allowing DVI, HDMI and DisplayPort options.

 

Men der hadde nok Bit-Tech feil-----oppklaring fra Anandtech

Endret av Osse
Lenke til kommentar

når kan vi forvente at hovedkortene er tilgjenglig i norge?

 

edit: de er vist tilgjenglig =)

 

edit2:

steam teknologien er nesten uintrisang. for nesten ingen er villige til å bruke den.. coreAVC skal taibruk openCL til video akselerasjon ivertfall =)

Endret av kjeLL//
Lenke til kommentar

Men lit off topic, forøyblikket kjører jeg kun stero, men skal over til 5.1 (7,1 blir for mye rot), Dennon 1508 forsterker.

 

Men jeg skal da ikke ha lyd til TV, kun bilde, lyden skal jo til forsterkeren, så hva er så fordelen med 7.1 over hdmi, jeg mener det er da ingen TV som en htpc entusiast vil bruke som har brukbar 7.1 lyd. Eller er det slik at det menes koblet, først til tv.en, så fra tv til forsterker via HDMI. Tja . jo må sette meg litt mer inn i den der koblinga, har jo forsvingende ikke lært meg fjernkontrollen enda.

Endret av Osse
Lenke til kommentar

Osse: du kobler først til forsterker som har innebygd HDMI hub, så til Tv slik at du kun trenger en kabel til tv'n. Også kjekt og kunne stille inn forsterker og se volum på tv'n. ;)

 

Syntes det var dårlig med kun 2 kanaler, burde komme en oppdatering som støtter minst 5.1

Lenke til kommentar

skjønte det var noe slikt ja, har et kabelrot bak den nåværende media pc'en som ligner , vet ikke helt hva, men skal selvsagt bort.

 

Ja uten minst 5.1 over HDMI vil det jo være vanskelig å anbefale eller......kand ikke 5.1 gå over spdif til TV'en og derfra med hdmi. Pokkern, jeg skal ha kun stero en stund til, ikkje fan om det blir en Intel cpu og nvidia brikksett i HTPC'en

Lenke til kommentar

Hvordan står det til med driverstøtte til Linux for dette brikkesettet?

 

Men vær nå klar over at noen watt fra eller til gjør ikke store utslag på strømregninga, slå maskinen av når du ikke bruker den dersom det er miljøet du bekymerer deg for.

Det er ikke strømregninga jeg bekymrer meg for, men om det klarer seg med passiv kjøling eller må ha viftekjøling, og i så fall hvor mye. Støy er en viktig faktor for meg.

Lenke til kommentar

Der skjønne jeg deg godt, men du skal være klarover at en 8 cm vifte som var på de litt eldre artic coolong kjølerene som gikk på 1200 rpm er ikke hørbar, har bygd mange meget meget støysvake maskiner, for å si det slik, finn ut hvor mye støy psu vifta generer på minimum, legg så kabinettviter, ligger litt under dette, cpu vifta kan være en liten tanke mer høylydd, men ikke mye, dette da den selvfølgelig er inne i kabinettet.

 

Savne de 350w artic cooling sine kabinett, de er uten tvil det mest støysvake jeg bygd, hehe der var det knatringa en hærsen stillegående hitachi hdd som dreiv meg gal, så den måtte ut til fordel for en seagate.

 

Skal på ert bestille meg Denne psu.en for å se om den virkelig er så bra og stille, mulighte har den i allefall med både manuell og auto innstillinger på vifta, og dritbillig, 399 kr, så like jeg den ikke får jeg finne et annet bruk for den.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Der skjønne jeg deg godt, men du skal være klarover at en 8 cm vifte som var på de litt eldre artic coolong kjølerene som gikk på 1200 rpm er ikke hørbar, har bygd mange meget meget støysvake maskiner, for å si det slik, finn ut hvor mye støy psu vifta generer på minimum, legg så kabinettviter, ligger litt under dette, cpu vifta kan være en liten tanke mer høylydd, men ikke mye, dette da den selvfølgelig er inne i kabinettet.

 

Jeg er villig til å vedde mye på at jeg fint hører en 80mm på 1200 rpm. Kutt det til det halve, så begynner vi kanskje å snakke, avhengig av plassering og restriksjoner rundt vifta.

 

AtW

Lenke til kommentar

det er faktisk stor forskjell på vifterpå samme turtall, tro meg der, har en eske med kasserte vifter, eneste sjans du ville hadd til å høre den ville være under følgende forutsettninger.

 

SSD disk

Vifteløst skjermkort

passivt kjølt psu.

Åpen sidedør eller

Ingen andre bakvifter.

Nattestid en sen viterkveld på landet med alle fulglen sovende.

 

Eller eventuelt

 

Øret meget meget nært kabinettet.

 

Før jeg kom over ARtic cooling sine vifter gikk jeg for papst sine, men selv de ble kassert glatt.

 

Det er nemmlig meget stor forskjell på støyen som lages av lager og motor i vifter, det er ikke kun luftsus å ta hensyn til.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
Osse: du kobler først til forsterker som har innebygd HDMI hub, så til Tv slik at du kun trenger en kabel til tv'n. Også kjekt og kunne stille inn forsterker og se volum på tv'n. ;)

 

Syntes det var dårlig med kun 2 kanaler, burde komme en oppdatering som støtter minst 5.1

 

Jeg synes det meste med data er rimelig enkelt, men den fjernktrollen med den der Dennon recivere/forsterrkeren, instruksjonsmaulan er jo mer omfattende en det gamle testamentet og enda kjedeligere å lese.

Lenke til kommentar
det er faktisk stor forskjell på vifterpå samme turtall, tro meg der, har en eske med kasserte vifter, eneste sjans du ville hadd til å høre den ville være under følgende forutsettninger.

 

Med en bråkete motor er det rikitg, men det finnes mange vifter med svært stillegående motor, da hører man suset av luften, og det ville jeg hørt på 1200 rpm. Jeg hører selv det som er balnt de stilleste viftene på markedet på 600 rpm når de er koblet til en ribbe. At vifter lett kan overdøves av mer støyende deler betyr ikke at det ikke er hørbart. Kjører selv på ca 600 rpm nå, det er mulig å høre, men med kabinettet under pulten blir det rikignok overdøvd av skjermen(!)

 

AtW

Lenke til kommentar

slikt sett ja, er det absolutt eneste støykilden i nærheten ja så kanskje, men det betinger stort det jeg sa da.

 

Og når det gjelder luftsus så er det mindre luftsus av en 80mm vifte enn en 120 mm vifte på 1200 rpm, da de flytter vesentlig mer luft, så det jeg referer til var 80 mm vifter her.

 

PS, og ATW når det gjelder muligheter for å få en stille PC er jeg alltid åpen for tips, skal bare et lite forbaska sus før det irritere meg, selfølgelig tøvete, kjøleskapet i stua irriterer meg ikke, men hører jeg PC'en da er det slik at jeg skuler og er missførnøyd, sur og gretten.

Endret av Osse
Lenke til kommentar
slikt sett ja, er det absolutt eneste støykilden i nærheten ja så kanskje, men det betinger stort det jeg sa da.

 

Jeg har hverken vifteløst skjermkort eller PSU, og det skal bemerkes at jeg her snakekr om halve turtallet. Poenget mitt er at hva som er hørbart eller ikke variere endel, man kan høre mye om man er opptatt av stille komponenter og har en ellers stille PC. Men du skal ha kreditt for å ihvertfall ikke kalle det "lydløst", for det er ihvertfall et ord som blir overbrukt :)

 

AtW

Lenke til kommentar

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...